Beantwoord

Nieuwe woning.

  • 4 April 2021
  • 18 reacties
  • 341 keer bekeken

Heb een eigen woning gekocht maar weet niet hoe ik de internet en tv straks goed moet krijgen.

Heb een soort aansluiting in de hoek van de woonkamer zitten. Kan deze kosteloos naar de woonkamer gezet worden en kan ik daar op alles aansluiten om internet/tv in order te krijgen?

 

Kan hier alleen maar omslachtig info over vinden.

 

Groet

icon

Beste antwoord door Ward_ 7 April 2021, 18:18

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Wat leuk! Een eigen plek op de wereld. Al een beetje ingericht? Vloerbedekking, gordijnen enzo?

Hij zit toch al in de woonkamer. Vermeld je.

Is het zo iets: (een foto zegt meer dan 1000 woorden). Hier komt dan het modem op en van af het modem zijn i.i.g. voor tv-ontvangers kabels (utp) nodig. Internet met laptop, smartphone, tablet kan via wifi. Ook dat gaat via het modem.

 

Bedankt voor je snelle reactie Peter.

Dat is hem precies. Had de foto niet goed geüpload blijkbaar.
ben nog aan het verbouwen. Daarom wou ik ook weten of die te verplaatsen is?

 

Op deze kan dus de experiabox aangesloten worden en kan ik dus de internetkabels door de woning verspreiden?

 

Kan ik dit het beste eerst door een Kpn monteur laten monteren?

 

groet.

Het modem komt binnen 1 meter van dat aansluitpunt. Een langere kabel is daar niet voor (ivm signaalverlies).

Mogelijk kan de installatiemonteur (er apart bij te bestellen) eerst nog het aansluitpunt verplaatsen indien het opbouw is. Bij inbouw veel lastiger: ze vrezen of boren niet. Als je het modem wat verderop wilt. De overige bekabeling moet i.i.g. vanaf het modem gaan lopen.

Misschien dat een lokale installateur het aansluitpunt ook verplaatst, maar feitelijk mogen ze dat niet. Alleen de eigenaar van de aansluiting (kpn dus).

Oke, Maar als ik er een kabel bij langs maak kan hij hem dan niet doorverbinden en in de meterkast het modem maken? en welke kabel gebruiken ze utp??

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Heb een soort aansluiting in de hoek van de woonkamer zitten. Kan deze kosteloos naar de woonkamer gezet worden ...

Hij zit in de woonkamer en u wilt hem verplaatsen naar de woonkamer? Dat klopt toch niet?

Klopt was een foutje. 
Wil hem verplaatsen naar de meterkast.

 

Kan de kpn monteur hem aansluiten als ik er zelf een kabel in trek?

Denk dat de monteur niet graag de kruipruimte in gaat namelijk.

Als ik dan maar weet welke kabel er moet liggen kan ik het zelf.

 

Groet

@Oudehengel89  heeft u niet al een ISRA punt in de meterkast ? Zoiets dus :

 

Denk dat de monteur niet graag de kruipruimte in gaat namelijk.

Dat doet de monteur sowieso niet inderdaad. En gaten boren doet een (aansluit)monteur ook niet.
Als het hele ‘pad’ verder klaar is dan kan ie wel helpen met het aanbrengen van de kabel. Die heeft ie op rol bij zich. Dat is dat kabel waar je in de foto hierboven kleine stukjes van ziet.

Reputatie 7
Badge +24

Euhm... is de telefoonkabel in de kruipruimte te zien?

Want als je het goed wilt doen, dan zou je denk ik beter een monteur van KPN netwerk NL kunnen laten komen. Die gaan volgens mij wel de kruipruimte in, maken de kabel indien nodig langer en laten die in de meterkast omhoog komen. Zo gaat de kabel die buiten vanaf de straat komt dan dus rechtstreeks gelijk naar de meterkast, en het punt in de woonkamer vervalt. Dit gaat je wel een paar 100 euro kosten dan. Maar het is de beste oplossing natuurlijk.

Een installatie monteur van KPN provider laat het punt in de woonkamer zitten. U zult zelf een kabel door de kruipruimte moetenleggen vanaf het punt in de woonkamer naar meterkast. 

Stel dat er een heel stuk telefoonkabel los ligt in de kruipruimte, dat die dus lang genoeg is. Dan zou je misschien op eigen houtje de kabel in de woonkamer los kunnen maken, terug kunnen trekken de kruipruimte in en hem in de meterkast weer omhoog kunnen brengen. Als je dat voor elkaar krijgt, dan maakt de instalatiemonteur van KPN daar wel weer een ISRA punt aan. 

Reputatie 7
Badge +10

Een KPN monteur kan soms de aansluiting naar de meterkast verplaatsen maar eigenlijk alleen als de hoofdkabel al door die meterkast loopt. Hij zal de kruipruimte niet ingaan om de kabel daar op te pikken en de meterkast in te brengen.

Wil je dit echt vooraf regelen dan kost het een paar honderd euro en dien je het aan te vragen via www.mijnaansluiting.nl (wel eerst account maken). Niet direct contact zoeken met KPN Netwerk NL. Dat heeft geen zin

Daar kan je kiezen voor wijziging/verplaatsing, kiezen voor categorie Media en Communicatie. Dan in de toelichting aangeven dat het om het KPN ISRA punt gaat.

 

Oké, ik heb nu de buisjes in de wand gemaakt dat de kabel er door kan worden getrokken.

 

De Kpn monteur heeft dus alles bij zich dat we de kabel naar de meterkast kunnen trekken?

 

Ik ga dan zelf de kruipruimte in om de kabel aan te voeren. Hij hoeft alleen de aansluiting te doen dan en het verlengen van de kabel. 
 

Dan kan ik nu toch het modem enz. In de meterkast krijgen? 
 

Groet Wout

Kan die man nu wel of niet de kabel verlengen???? 
 

Dan trek ik hem zelf naar de meterkast en kan hij daar de modem installeren.

Reputatie 7
Badge +24

Denk ik wel. Kunt u misschien een paar foto's plaatsen?

 
Heb nu onder de vloer een “looze” leiding er naast zitten. Daar kan dan als hij er boven de vloer een kabel aan “last” de kabel weer door om naar de meterkast te gaan naar de modem.

dan kan ik vanaf de meterkast alles weer verdelen.

 

als dat kan dan kan ik die oude aansluiting dicht maken en glad afwerken.

 

groet Wout 

Reputatie 7
Badge +10

Heb je de mogelijkheid om de blauwe kabel die nu onder je vloer ligt zelf al naar de meterkast te verplaatsten. Als je dat namelijk doet kan de KPN monteur alles daar meteen afmonteren.

 

Daar had ik ook even aan gedacht, hij heeft wel 2 à 3 meter extra maar haal de meterkast er niet mee. Daarom hoop ik ook dat die monteur hem langer kan/wil maken en dat ik hem dan voor hem naar de meterkast kan leggen.

Reputatie 7
Badge +10

Daar had ik ook even aan gedacht, hij heeft wel 2 à 3 meter extra maar haal de meterkast er niet mee. Daarom hoop ik ook dat die monteur hem langer kan/wil maken en dat ik hem dan voor hem naar de meterkast kan leggen.

En ik denk dat de monteur dat dus niet gaat/kan doen. Je kan hooguit zelf kijken of er nog lengte ingegraven ligt. Weet wel dat je officieel zelf niet met de kabel mag rommelen...

Oké. Dan gaat het over. Moet ik de modem maar in de hoek zetten.

 

allemaal bedankt voor het meedenken.

 

groet Wout