Beantwoord

nieuwste experiabox maar kan public wifi niet aanzetten

  • 24 February 2019
  • 8 reacties
  • 202 keer bekeken

sinds eind vorig jaar kpn compleet met nieuwste Expedia box V10A, maar kan daarin geen public wifi instellen, zowel via modem menu niet als via de wifi app.
Deze Expedia is er niet geschikt voor.
krijg ik als melding.
Wanneer word dit opgelost, want hierdoor kan ik ook niet in het buitenland van de 10 miljoen hotspots gebruik maken.
Maar ik betaal er wel voor!
icon

Beste antwoord door Joran 25 February 2019, 14:12

Bekijk origineel

8 reacties

Hallo @Anton v Essen ,
dat is een misvatting dat je geen gebruik kunt maken van KPNFon.
Dat KPN jouw modem nog niet geschikt heeft gemaakt voor Fon betekent niet dat jij je niet aan kunt melden voor Fon.
Als je alleen of ook een mobiel abo hebt bij KPN kun je ook gebruik maken van Fon, zie onderstaande link voor meer gegevens:
https://www.kpn.com/internet/wifi-hotspots/gratis-wifi-met-fon.htm
Succes☺️
In Nederland kan ik wel bij fon, maar niet in het buitenland
Ik heb via bovenstaande link geprobeerd mijn modem in te stellen, maar krijg weer de volgende melding, "Uit onze meting blijkt dat je Experia Box (modem) geen KPN WiFi met Fon ondersteunt.
Ik heb een Experia V10A en in de beschrijving op die site zou het moeten werken op een V7, V8, V9 en een V10.
Hallo @Anton v Essen ,
in de betreffende link kun je ook jezelf aanmelden voor gebruik van Fon, thuis gebruik je Fon toch niet, dus daarvoor hoeft het niet op het modem te staan.
Het Fongebruik op het modem is bedoelt als gastheer voor andere gebruikers en niet voor jezelf.
Reputatie 7
Om in het buitenland van Fon gebruik te kunnen maken zal je inderdaad Fon aan moeten hebben staan op jouw Experia Box.


Bron.

Het zou KPN sieren om Fon administratief aan te zetten bij abonnees die een V10A hebben zolang deze optie op de V10A nog niet werkt.
Maar het is wel, dat alle nieuwe abonnees van kpn, die een nieuwe experia box krijgen, ook niet bijdragen aan het landelijke wifi netwerk wat kpn wil hebben.
Waardoor misschien weer klanten afhaken.
Reputatie 7
Maar het is wel, dat alle nieuwe abonnees van kpn, die een nieuwe experia box krijgen, ook niet bijdragen aan het landelijke wifi netwerk wat kpn wil hebben.
Waardoor misschien weer klanten afhaken.

Dat moet je vooral het probleem van KPN laten zijn. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat jij toegang tot KPN Fon ontzegd wordt omdat op jouw Experia Box Fon niet aangezet kan worden door een tekortkoming in de software van dat apparaat.
Reputatie 7
Badge +28
Hoi Anton, het klopt dat Fon nog niet is in te schakelen in de V10A. Ondersteuning wordt in de eerstvolgende firmware verwacht. Daar wordt op dit moment aan gewerkt, een datum van uitrol kan ik je nog niet geven. Tot die tijd kun je Fon inderdaad alleen in Nederland gebruiken.

Reageer