Beantwoord

Nieuwste wifi versterker

  • 25 March 2019
  • 14 reacties
  • 395 keer bekeken

Reputatie 3
Badge +4
Ik lees net op het forum dat sommige mensen een gratis WiFi versterker hebben gehad door wifi problemen. Ik heb 2 witte wifi versterkers kpn zelf gekocht. Als ik nu de nieuwste wil die zwarte die zelf overschakelen naar het sterkste signaal moet ik ze dan weer zelf kopen. Dat vind ik dan niet eerlijk. En dan moet ik er ook nog 3 kopen omdat ik de v10 modem heb.
icon

Beste antwoord door michael0072 28 March 2019, 11:44

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Je kan de WiFi tuner doorlopen om te kijken of je ook in aanmerking komt voor gratis Experia WiFi's.
Reputatie 3
Badge +4
Ik heb de wifi test gedaan en krijg 2 zwarte versterkers een voor de eerste etage en een voor zolder.
Maar dat weet ik dan niet zeker en is mijn vraag dan word de wifi op de v10 toch uitgeschakeld en zou ik voor beneden nog een bij moeten kopen klopt dit?

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

De Experia WiFi schakelt inderdaad de Wi-Fi van de V10 (niet die van de V10a) uit. Je gaat dan dus effectief van één Wi-Fi zender/ontvanger (die van de V10) naar 2 (die van de beide Experia WiFi's) en daarbij heb je meer keuzevrijheid mbt. de plaatsing (er hoeft er niet meer eentje in de meterkast, wat toch al funest is voor Wi-Fi).

*Admin: reactie samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +19
Goedemiddag @michael0072, Wanneer heb je de WiFi verstekers gekocht? Een aantal maanden hebben we de WiFi tuner tool geïntroduceerd. Met deze tool krijg je wifi-advies op maat. Je kunt bijvoorbeeld wat tips krijgen om de kwaliteit te verbeteren of je krijgt het advies om een wifi-versterker te nemen. Aangezien je al WiFi versterkers hebt verwacht ik niet dat er WiFi versterkers worden geadviseerd, maar je kunt uiteraard kijken waar en waarmee we jouw WiFi verbinding nog kunnen verbeteren.
Hallo @Henk2304 en @michael0072 ,
ik vind dat je beslist niet meer keuzevrijheid hebt met betrekking tot plaatsing, de betreffende zwarte wifi-extenders kunnen alleen met een LAN-kabel gekoppeld worden aan het modem, dan vind ik de witte extenders prettiger in gebruik, je modem behoudt de wifi en de extenders kun je letterlijk plaatsen waar je wilt, wel in de buurt van een stroom stopcontact.

*Admin: reactie samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 7
Badge +21
Hoi @Marina_, zo te zien heeft michael0072 mijn advies al opgevolgd: wifi-versterkers-zwart-en-v10
Dat is dan hooguit suboptimaal, want inherent aan Wi-Fi is half-duplex. Een Wi-Fi station kan niet gelijktijdig zenden en ontvangen. Dus als je de KPN WiFi Versterker (dat is dus de witte) draadloos (als extender) gebruikt lever je direct de helft van de snelheid in; immers, om een pakketje door te sturen moet die eerst w88 todat die het helemaal ontvangen heeft en het volgende pakketje kan die pas weer ontvangen als die 't eerste doorgestuurd heeft.
Als je 'm bedraad (als accesspoint) gebruikt heb je daar geen last van, want via de kabel komt het signaal wel full-duplex binnen.. En zo werkt 't dus ook met de Experia WiFi (de zwarte); daarom moet je de zwarte dan ook geen extender noemen, want dat is 't niet: het is een accesspoint. De witte kan inderdaad beide aan, met als extender alle nadelen van dien.

*Admin: reactie samengevoegd met bestaand topic
Hallo @Henk2304 ,
ik weet er alles van, het is maar net waar je voor kiest en welke prioriteiten je stelt en welke technische mogelijkheden je thuis hebt.
Niet iedereen kan zomaar LAN-kabels trekken of je moet het opvangen met powerlines.

*Admin: reactie samengevoegd met bestaand topic
Daarom "suboptimaal", maar wel iets waar je ff rekening mee moet houden.

*Admin: reactie samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 7
Ik ben een sterk voorstander van het bekabeld aansluiten van wifi toegangspunten.
Dat is mijns inziens de enige manier om het maximale uit jouw wifi te kunnen halen.
WiFi repeaters/extenders (draadloos verbonden met de router) behoren bij ons thuis tot de verboden apparatuur.
Bij ons staan er vier WiFI accesspoints (bekabeld verbonden met de router). Twee op de begane grond, één op de eerste verdieping en één op de tweede verdieping.
We gebruiken alleen 5GHz wifi uitgezonderd een Foscam camera en de omvormer van de zonnepanelen.
De snelheid van onze wifi is door de gehele woning gelijk aan de snelheid van onze 200Mbps glasvezelaansluiting.

*Admin: reactie samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Marina_, zo te zien heeft michael0072 mijn advies al opgevolgd: wifi-versterkers-zwart-en-v10

Scherp van je 😃 👍🏼Ik heb het topic samengevoegd!
Reputatie 7
Badge +19
@michael0072, Heb je de WiFi versterkers al binnen en aangesloten? Hopelijk heb je nog iets gehad aan alle bovenstaande reacties. Als je toch nog vragen hebt, laat het dan vooral weten! 🙂
Reputatie 3
Badge +4
Ik heb er 2 gehad en een zelf gekocht omdat wij op 3 etages wifi willen en van de v10 de wifi uitgaat.
Het werkt prima.
Netjes dat ik er 2 heb gehad maar 3 was beter geweest😀.
Reputatie 7
Badge +19
Fijn om te lezen dat het nu prima werkt. Ik heb je nog een privébericht. gestuurd Wil je daar nog op reageren?

Reageer