Beantwoord

NTU glas-lampje was groen, nu is deze uit

  • 4 June 2020
  • 9 reacties
  • 434 keer bekeken

Monteur van VolkerWessels Telecom is vandaag geweest en NTU deed het. Power groen en PON groen (glas dus verbonden).

Vrijwel meteen daarna belde KPN klantenservice, ze zagen dat alles actief was en vroegen of ik nog hulp nodig had bij installatie Experia modem en de TV. Die spullen waren keurig binnen én ik doe dat van het weekend zelf.

MAAR, ikmik de NTU uitzetten en in ander stopcontact doen. Gedaan.

NU doet Power t wel (knippert groen) en PON (glas) lampje blijft uit.…

 

Wat kan het zijn? Kan iemand bij KPN de systemen raadplegen? Moet VolkerWessels weer langskomen? Of is t iets administratiefs?

 

icon

Beste antwoord door Fred Segal 6 June 2020, 16:27

Bekijk origineel

9 reacties

Badge +19

Heb je em al een paar minuten van de stroom gehaald?

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Fred Segal. Welkom op het KPN Forum. Ik heb het gelijk voor je uitgezocht. Onze systemen geven aan dat jouw verbinding sinds vandaag klaar is voor installatie. Maar het PON-lampje moet daarvoor wel branden. Heb je de stekker al een paar minuten van de stroom gehaald, zoals Joep1965 aangeeft?

De officiële wensdatum staat op 8-6-2020. We kunnen dit intern doorzetten naar een achterliggende afdeling om het verder uit te laten zoeken. Zou je daarvoor jouw 06-nummer achter willen laten in het 'Persoonlijke opmerkingen” veld van jouw KPN Forum profiel? Je gaf eerder aan dat je het zelf wilt gaan installeren. Het lijkt mij in dit geval verstandig om het door een KPN monteur te laten doen. Mocht je het toch zelf aansluiten en het lukt, dan kunnen we altijd deze afspraak nog annuleren. Als we een afspraak inplannen met één van onze monteur, dan kan hij pas na 8-6-2020 langskomen. Laat je ons weten of je dit wilt? 

Gedaan wat is gevraagd.

Minuten stroom van NTU gehad. Weer erop. Geen verschil.

Kan deze stuk zijn? Want Power is knipperend groen en overal staat dat deze constant groen hoort te branden.

PS telefoonnr, mobiel, ingevuld in persoonlijke opmerkingen veld. En als dit t doet kan ik zelf echt verder aansluiten, dat deel geen monteur voor nodig.

Minuten stroom van NTU gehad. Weer erop. Geen verschil.

Kan deze stuk zijn? Want Power is knipperend groen en overal staat dat deze constant groen hoort te branden.

Is er een handleiding van die zwarte NTU waarin staat wat knipperend powerLED betekent?

Is voor de rest de ExperiaBox al verbonden en actief?

Hoi @Fred Segal . Ik heb een ticket aangemaakt waarin ik uitleg dat er sync geweest is en dat deze nu is weggevallen. 

Verder kom ik in mijn documentatie niks tegen over knipperende powerlamp.  Laten we even afwachten of de technische dienst kan meten of het misgaat bij jouw NTU of dat er iets met de toevoer van het signaal is.

Ik wil je al wel vast voorbereiden op de maximale doorlooptijd. Het kan 3 werkdagen (dus weekend telt niet mee) voordat het ticket is opgepakt. Hier wil ik zo duidelijk mogelijk over zijn zodat ik geen verkeerde verwachtingen wek.

Heb jij momenteel nog diensten van een andere provider? 

 

Hieronder nog even de betekenissen van de verschillende lampjes:

 

Dank voor het maken van ticket. Doorlooptijd 3 werkdagen, is begrepen.

 

Tele2 TV en Internet (over ADSL) is door KPN meegenomen in opzegservice.

 

Groet, Fred

Dat is dan nog een klein beetje goed nieuws.  Die diensten blijven nog wel even werken. Vaak is koppeling van de experiabox de trigger om die diensten op te zeggen. En dat lukt nu sowieso nog niet.

Mocht tele2 onverhoopt wel uitvallen, laat het weten. We kunnen ook een gratis weekbundel bijschrijven op een mobiel nummer van KPN. Uiteraard zijn dit de minst wenselijke scenario's en hoop ik gewoon dat ze dit in de loop van volgende week voor je weten te fixen. 

Hoi Erwin, geen idee wie wat gedaan heeft nav jouw Ticket (waarvoor dank).

Maar beide lampjes branden nu groen, zowel power als glas (PON). Zie afbeelding.

Van mij mag je

alles sluiten. Morgen verbind ik zelf de Experia box en topset box, dat kan ik en komt zeker goed.

Reputatie 7
Badge +17

@Fred Segal Wat goed om te horen! We sluiten dit topic voor je. Althans, mocht het in de nabije toekomst toch weer mis gaan, dan kun je hier altijd weer terecht. :hugging:

Reageer