Beantwoord

NTU vervangen i.v.m. problemen internet

  • 23 February 2019
  • 7 reacties
  • 1079 keer bekeken

Reputatie 1
Kan ik de NTU ook zelf vervangen... heb namelijk nagenoeg dezelfde problemen...

Bij de aanleg/installatie in huis van de glasvezelaansluiting is er een NTU achtergebleven...
Bruin van kleur mar dat zal neem ik aan niet uitmaken ;)

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt
icon

Beste antwoord door Marina_ 28 February 2019, 09:01

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Goedemiddag @peerke63, Een NTU wordt alleen vervangen door een monteur. Je geeft aan dat je nagenoeg dezelfde problemen hebt. Kun je dit nog toelichten? Welke problemen ervaar je precies? Zou je naast deze toelichting ook je postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor ons en voor jezelf) Dan ga ik uitzoeken wat ik voor je kan betekenen.
Reputatie 1
Hallo Marina

Random verlies van internetverbinding. Zowel voor bedraad als draadloos.
Meestal gebeurd dit (als ik het merk) als ik wat grotere bestanden ophaal van een server of een aantal Edge-schermen open heb staan en Youtube kijk of iets dergelijks.
Ik weet niet of het tussen door ook radndom gebeurd.
Soms spontaan herstel na enkele minuten.... soms reset ik de Experia Box zelf.
Ook al eens de Glasvezelmodem (dat is toch de NTU?) moeten resetten (3 minuten van stroom af en daarna weer aansluiten) op advies van KPN-helpdesk
Ik heb hier al vaker contact over gehad.
Lijnen geloof ik toen ook al eens doorgemeten gehad en daar (b)leek toen niets aan de hand te zijn.

Ik ben benieuwd :)

Groeten,
Peter
Reputatie 7
Badge +19
Bedankt voor de toelichting Peter. Wanneer je grote bestanden ophaalt van een server, wanneer je meerdere schermen open hebt staan of streamt met Youtube, gebruik je dan een bekabelde verbinding of doe je dit via een WiFi verbinding? De Experiabox is het modem. Een reset van het modem is prima, maar moet niet iedere keer gebeuren om hetzelfde probleem tijdelijk op te lossen. Het NTU is inderdaad het glasvezelkastje, hier zou ik niets aan resetten. Je hoort bekabeld 200/200 te halen. Als ik jouw lijn doormeet, zie ik dat je deze snelheid ook haalt. In huis kan dat heel anders zijn. Wil je eens een speedtest doen met je bekabelde verbinding via deze link?
Reputatie 1
Hoi
Ik heb de link bekabeld gebruikt...zoals ik thuis meestal internet...en kom met een download van 201 en nog iets en een upload van ver er boven.... :)
Ik weet niet of jullie kunnen monitoren wanneer de verbinding verbroken wordt? (Lijkt me een veel belastende klus voor jullie)
Reputatie 7
Badge +19
@peerke63, De snelheid wordt dus ook in huis gehaald. Kun je uitleggen wat je allemaal hebt aangesloten op je modem? Maak je gebruik van een switch/ eigen router/ draadloze verbindingsadapters?
Reputatie 1
Geen eigen switch / router / draadloze adapters
Bedraad is er 1 PC, een tv-decoder van KPN en een Wifi AP van KPN op aangesloten.
Verder via Wifi nog een printer en een aantal smartphones en tablet van Samsung en een IPhone en Chromecast
Op de AP zit een TV en XBOX en een RaspberryPi aangesloten (bedraad)
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Peter, Zojuist heb ik je een privébericht gestuurd. Zou je op dit bericht willen reageren?

Reageer