Beantwoord

Offerte gehad voor glasvezel, moet 1.250 euro betalen

  • 18 August 2021
  • 36 reacties
  • 1103 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

36 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Ftth is nog niet beschikbaar. Voor mij als klant is er maar 1 kpn, daar betaal ik mijn maandelijks abonnement aan.dat die uit meerdere bv's bestaat is niet mijn probleem.

 

Wat is het verschil tussen KPN NetwerkNL en providers?

Wij (KPN NetwerkNL) leggen het glasvezelnetwerk aan en beheren deze, maar bieden zelf geen abonnementen aan. Dit doen providers. Zie het als volgt: wij leggen de snelweg aan en zorgen ervoor dat deze in topconditie is, providers zijn de auto’s op de snelweg die jouw data vervoeren. Daarom is ons glasvezelnetwerk ook open, want zo kunnen verschillende providers gebruikmaken van onze snelweg. Zo bepaal jij zelf welke vervoerder je op onze snelweg kiest.

 

Bij giessenlandennet koste dat 289 ex btw, kpn vraagt hiervoor 899??

 

Wellicht omdat ze bij Giessenlandennet al bezig waren en NetwerkNL nu speciaal voor jou moet langskomen?

Ftth is nog niet beschikbaar. Voor mij als klant is er maar 1 kpn, daar betaal ik mijn maandelijks abonnement aan.dat die uit meerdere bv's bestaat is niet mijn probleem.

 

Wat is het verschil tussen KPN NetwerkNL en providers?

Wij (KPN NetwerkNL) leggen het glasvezelnetwerk aan en beheren deze, maar bieden zelf geen abonnementen aan. Dit doen providers. Zie het als volgt: wij leggen de snelweg aan en zorgen ervoor dat deze in topconditie is, providers zijn de auto’s op de snelweg die jouw data vervoeren. Daarom is ons glasvezelnetwerk ook open, want zo kunnen verschillende providers gebruikmaken van onze snelweg. Zo bepaal jij zelf welke vervoerder je op onze snelweg kiest.

 

Bij giessenlandennet koste dat 289 ex btw, kpn vraagt hiervoor 899??

 

Wellicht omdat ze bij Giessenlandennet al bezig waren en NetwerkNL nu speciaal voor jou moet langskomen?

Verschil is wel erg groot toch?daar kan je veel voor doen, de aansluiting bij mij is zo gepiept, denk ik!

Dat is wel een buitensporig verschil, of niet?

Het is niet zo dat ik niets wil betalen, maar dit scheelt ruim 600 euro!

Dat komt wel meer voor. Maar jij spreekt over oplichters. Dat is als ze je hadden geoffreerd 289 en je 899 zouden willen laten betalen. De leverancier heeft het recht om de stelregel “take it or leave it” te hanteren.

Waarom giessenlandennet het voor 289 wil doen en KPN niet, kan heel veel oorzaken hebben, die ze zelf mogen bepalen. 

Reputatie 7
Badge +10

Ftth is nog niet beschikbaar. Voor mij als klant is er maar 1 kpn, daar betaal ik mijn maandelijks abonnement aan.dat die uit meerdere bv's bestaat is niet mijn probleem.

 

Wat is het verschil tussen KPN NetwerkNL en providers?

Wij (KPN NetwerkNL) leggen het glasvezelnetwerk aan en beheren deze, maar bieden zelf geen abonnementen aan. Dit doen providers. Zie het als volgt: wij leggen de snelweg aan en zorgen ervoor dat deze in topconditie is, providers zijn de auto’s op de snelweg die jouw data vervoeren. Daarom is ons glasvezelnetwerk ook open, want zo kunnen verschillende providers gebruikmaken van onze snelweg. Zo bepaal jij zelf welke vervoerder je op onze snelweg kiest.

 

Bij giessenlandennet koste dat 289 ex btw, kpn vraagt hiervoor 899??

 

Wellicht omdat ze bij Giessenlandennet al bezig waren en NetwerkNL nu speciaal voor jou moet langskomen?

Verschil is wel erg groot toch?daar kan je veel voor doen, de aansluiting bij mij is zo gepiept, denk ik!

Ja ik weet niet exact hoe die regels allemaal zijn. Het zou ook flauw zijn als de rest van buurt flink heeft moeten betalen en jij het nu gratis of voor minder krijgt.

Maar daar kom je enkel met Netwerknl uit, want KPN levert alleen maar over die kabel, we leggen niks.

Reputatie 7
Badge +21

Verschil is wel erg groot toch?daar kan je veel voor doen, de aansluiting bij mij is zo gepiept, denk ik!

Wat NetwerkNL betreft ligt de glasvezel nog opgerold bij de erfgrens. Daar zullen de (standaard) kosten op gebaseerd zijn.

Hallo @Adje74 , die offerte zal gebaseerd zijn op het feit dat de glasvezel ooit tot en met de stoep bij de tuingrens is gelegd. Dat jij het zelf hebt doorgetrokken naar de meterkast heeft KPNNetwerk geen boodschap aan. Is er wel de door KPNNetwerk goedgekeurde mantelbuis gebruikt? Is er ook een door KPNNetwerk goedgekeurde mantelbuis gebruikt door de spouwmuur naar de meterkast? Indien niet, moet dat alles dus overnieuw gebeuren. En ook KPNNetwerk werkt niet voor niets, hun werknemers houden ook maandelijks hun hand op voor hun gedane arbeid.

 

Reputatie 7
Badge +10

Ik legde in mijn vorige post al uit dat deze kosten niet alleen zijn gebaseerd op wat er nog moet gebeuren. Dat is in dit geval namelijk niet zoveel meer.

Maar ze zijn vooral gebaseerd op de kosten die al gemaakt zijn en zijn voorgeschoten door de netwerkeigenaar. Voorheen Giessenlanden en nu KPN Netwerk NL. Daarom moest iedereen dat betalen. 

In die link die ik plaatste stond ook heel duidelijk dat de kosten hoger konden uitvallen als je later alsnog die aansluiting wenste.

Die 289 zal tijdens de aanleg zijn geweest toen iedereen en alles nog in de buurt was. Nu krijg je die kosten plus het terugkomen van een ploeg om te graven en aan te sluiten (want KPN Netwerk weet niet dat jij zelf de kabel al naar binnen hebt getrokken). En dan de verplichte BTW van 21 procent. Daar mag je de regering voor bedanken..

 

Dit gebeurt door het hele land bij projecten die qua aanleg aanzienlijk duurder zijn. Buitengebieden en dergelijke. Zit je in een Delta gebied dan is het bedrag zomaar 1600 euro...

Hallo @Adje74 , die offerte zal gebaseerd zijn op het feit dat de glasvezel ooit tot en met de stoep bij de tuingrens is gelegd. Dat jij het zelf hebt doorgetrokken naar de meterkast heeft KPNNetwerk geen boodschap aan. Is er wel de door KPNNetwerk goedgekeurde mantelbuis gebruikt? Is er ook een door KPNNetwerk goedgekeurde mantelbuis gebruikt door de spouwmuur naar de meterkast? Indien niet, moet dat alles dus overnieuw gebeuren. En ook KPNNetwerk werkt niet voor niets, hun werknemers houden ook maandelijks hun hand op voor hun gedane arbeid.

 

Je mening is duidelijk, maar het blijft veel geld voor weinig

Ik legde in mijn vorige post al uit dat deze kosten niet alleen zijn gebaseerd op wat er nog moet gebeuren. Dat is in dit geval namelijk niet zoveel meer.

Maar ze zijn vooral gebaseerd op de kosten die al gemaakt zijn en zijn voorgeschoten door de netwerkeigenaar. Voorheen Giessenlanden en nu KPN Netwerk NL. Daarom moest iedereen dat betalen. 

In die link die ik plaatste stond ook heel duidelijk dat de kosten hoger konden uitvallen als je later alsnog die aansluiting wenste.

Die 289 zal tijdens de aanleg zijn geweest toen iedereen en alles nog in de buurt was. Nu krijg je die kosten plus het terugkomen van een ploeg om te graven en aan te sluiten (want KPN Netwerk weet niet dat jij zelf de kabel al naar binnen hebt getrokken). En dan de verplichte BTW van 21 procent. Daar mag je de regering voor bedanken..

 

Dit gebeurt door het hele land bij projecten die qua aanleg aanzienlijk duurder zijn. Buitengebieden en dergelijke. Zit je in een Delta gebied dan is het bedrag zomaar 1600 euro...

Kpn netwerk kan het wel weten, maar goed ik vind het veel geld voor weinig werk.

Reputatie 7
Badge +10

Ik legde in mijn vorige post al uit dat deze kosten niet alleen zijn gebaseerd op wat er nog moet gebeuren. Dat is in dit geval namelijk niet zoveel meer.

Maar ze zijn vooral gebaseerd op de kosten die al gemaakt zijn en zijn voorgeschoten door de netwerkeigenaar. Voorheen Giessenlanden en nu KPN Netwerk NL. Daarom moest iedereen dat betalen. 

In die link die ik plaatste stond ook heel duidelijk dat de kosten hoger konden uitvallen als je later alsnog die aansluiting wenste.

Die 289 zal tijdens de aanleg zijn geweest toen iedereen en alles nog in de buurt was. Nu krijg je die kosten plus het terugkomen van een ploeg om te graven en aan te sluiten (want KPN Netwerk weet niet dat jij zelf de kabel al naar binnen hebt getrokken). En dan de verplichte BTW van 21 procent. Daar mag je de regering voor bedanken..

 

Dit gebeurt door het hele land bij projecten die qua aanleg aanzienlijk duurder zijn. Buitengebieden en dergelijke. Zit je in een Delta gebied dan is het bedrag zomaar 1600 euro...

Kpn netwerk kan het wel weten, maar goed ik vind het veel geld voor weinig werk.

Niet als je die ruim 2000 euro per woning meetelt die ooit eerder al is betaald aan de aannemer voor de gehele aanleg. Haal daar een "normale" aannemersprijs voor een woning ineen dorp of stad vanaf en je houdt het bedrag over dat door de bewoner wordt betaald in een buitengebied of lintbebouwing. Door een aantal bewoners al bij de aanleg betaald, en door anderen (zoals jij) nu een tijd later.

Voor de laatste keer: het is een eigen bijdrage voor de totale aanleg, niet de kosten van dat laatste stukje in/naar je meterkast.

Ik legde in mijn vorige post al uit dat deze kosten niet alleen zijn gebaseerd op wat er nog moet gebeuren. Dat is in dit geval namelijk niet zoveel meer.

Maar ze zijn vooral gebaseerd op de kosten die al gemaakt zijn en zijn voorgeschoten door de netwerkeigenaar. Voorheen Giessenlanden en nu KPN Netwerk NL. Daarom moest iedereen dat betalen. 

In die link die ik plaatste stond ook heel duidelijk dat de kosten hoger konden uitvallen als je later alsnog die aansluiting wenste.

Die 289 zal tijdens de aanleg zijn geweest toen iedereen en alles nog in de buurt was. Nu krijg je die kosten plus het terugkomen van een ploeg om te graven en aan te sluiten (want KPN Netwerk weet niet dat jij zelf de kabel al naar binnen hebt getrokken). En dan de verplichte BTW van 21 procent. Daar mag je de regering voor bedanken..

 

Dit gebeurt door het hele land bij projecten die qua aanleg aanzienlijk duurder zijn. Buitengebieden en dergelijke. Zit je in een Delta gebied dan is het bedrag zomaar 1600 euro...

Kpn netwerk kan het wel weten, maar goed ik vind het veel geld voor weinig werk.

Niet als je die ruim 2000 euro per woning meetelt die ooit eerder al is betaald aan de aannemer voor de gehele aanleg. Haal daar een "normale" aannemersprijs voor een woning ineen dorp of stad vanaf en je houdt het bedrag over dat door de bewoner wordt betaald in een buitengebied of lintbebouwing. Door een aantal bewoners al bij de aanleg betaald, en door anderen (zoals jij) nu een tijd later.

Voor de laatste keer: het is een eigen bijdrage voor de totale aanleg, niet de kosten van dat laatste stukje in/naar je meterkast.

Okay: duidelijk.