Vraag

Omgezet van XS4ALL DSL naar KPN, halve bandbreedte, traag internet en geen ipv6 meer?

  • 30 April 2022
  • 29 reacties
  • 733 keer bekeken

Reputatie 1

Ben gisteren (29 april 2022) omgezet  van XS4all DSL (over analoge lijn) naar KPN.

  1. Bericht gekregen dat KPN ipv6 heeft uitgezet omdat mijn modem niet geschikt zou zijn, maar ik draai al jarenlang met ipv6 zonder problemen ( FRITZbox 7360 van XS4all). Is de techniek bij KPN dan zoveel slechter ?
  2. Na de omzetting is mijn bandbreedte gehalveerd, is de techniek van KPN dan zoveel slechter dan die van XS4all?
  3. Na de omzetting is mijn internet snelheid nog maar maximaal 1/3 van de XS4all snelheid eenvoudige YouTube filmpjes en spellen gaan met schokjes vooruit, en een nieuwe van webpage openen duur soms tientallen seconden, als het al lukt.. Is de techniek van KPN dan zoveel slechter dan die van XS4all?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

29 reacties

Hetzelfde issue hier, alles gehalveerd kwa snelheid en een zwalkende verbinding waar ik zeeziek van wordt ….. Hier ook een FritzBox 7360 met IPv6 ingeschakeld maar ik krijg gewoon een IPv6 adres. Uitschakelen van IPv6 heeft geen invloed. Voordat ik overgezet werd gaf de FritzBox aan dat de `Attainable throughput` iets meer dan 18Mbit/s was, in de praktijk zat ik daar zelfs overheen met de `Max. DSLAM throughput` van 19Mbit/s. kpn komt niet verder dan 16Mbit/s en actuele `Max. DSLAM throughput` van net 10Mbit/s.

 

In de documentatie die ik van XS4ALL gekregen hebt staat expliciet vermeldt: `…… en u behoudt uw FritzBox-modem. Ook de internetsnelheid en -kwaliteit blijven gelijk`. Dus als de FritzBox te oud zou zijn, dan was dat al ver van te voren bekend en zou dat in de documentatie opgenomen moeten zijn en er zou een nieuwe modem op de mat moeten liggen. Maar ik vraag het mij af of het aan de modem ligt. Als ik bij Freedom internet een postcode check doe, dan kom ik op dezelfde gegevens uit als XS4ALL destijds. kpn komt niet in de buurt met de postcode check.

 

Reputatie 1

Indertijd schreef KPN/XS4all in het bericht waarin stond dat ik op dat moment geen IPV6 meer kon gebruiken dat ze na enkele maanden een nieuw modem zouden opsturen, dit is niet gebeurd en ik ken ook niemand die wel een nieuw “modem” ontvangen heeft. Aan de telefoon ontkennen ze dit ook glashard ...

Reputatie 7

...

Reputatie 1

Even het berichtje van KPN/S4ALL dd 29-04-2022 :

===========================================================================

IPv6-ondersteuning is uitgezet op uw modem
U heeft een verouderd type modem waarmee sommige webpagina’s (IPv6-pagina’s) niet bekeken kunnen worden. We hebben dit opgelost door bij de omzetting IPv6-ondersteuning op uw modem uit te zetten. Hierdoor kunt u webpagina’s blijven bekijken zoals u gewend bent. Wij benaderen u later dit jaar voor het vervangen van uw modem. U kunt contact met ons opnemen als u uw modem liever wilt vervangen door een nieuw model.

===========================================================================

 

Nou louw loene dus, KPN/XS4all doet niet aan benaderen, alleen aan regelmatig de prijzenverhogen, en de voorwaarden in het voordeel van KPN wijzigen…