Beantwoord

Omzetting van TFT naar Hussel 500 geeft lage snelheid

  • 19 March 2021
  • 11 reacties
  • 79 keer bekeken

Sinds kort heb ik mij abonnenment om laten zetten van een Telfort Glasvezel abonnement naar een Hussel 500 abonnement. Via Telfort Glasvel had ik een snelheid van 200 Mbps, na omzetting naar Hussel 500 is mijn snelheid niet hoger dan 80 Mbps. (ook via een rechtstreekse kabel op het modem). Modem heb ik meerdere keren gereset, lost het ook niet op.

Iemand een oplossing, in plaats van een snellere internet is mijn verbinding nu juist trager geworden.

Alvast dank, Ronald

icon

Beste antwoord door Joep1965 19 March 2021, 09:30

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Badge +19

Heb je het glasvezelkastje al een keer 2 minuten van de stroom gehaald?

Ja, ik heb het meerdere keren geprobeerd en zelfs langer dan 2 minuten. Snelheid blijft tussen de 60 en 80.

Badge +19

Dat meet je bekabeld neem ik aan. Wat heb je zoal aangesloten op het modem qua randapparatuur? Gebruik je draadloze verbindingssets toevallig of heb je ergens een switch zitten?

Het vreemde in deze is dat nadat het TFT abo van 200 Mbps is omgezet naar een KPN hussel abo van 500  maar 80 Mbps binnenkomt daar zou een kpn moderator eens zijn licht over moeten laten schijnen, dit is overigens niet de eerste keer dat dit gebeurt als een voormalige Telfort klant hier tegen aanloopt.

@Ron71 vul je forum profiel aan met je postcode   huisnummer en klantnummer dan ziet kpn webcare wie je bent zodra je topic aan de beurt is.

 

Wat levert dit op qua snelheid bekabeld gemeten

https://kpn-itns.speedtestcustom.com/

@Joep1965 Ik meet het bekabeld en op dit moment alleen een laptop verbonden. de situatis is niet anders dan min TFT 200 abbo. Alleen de snelheid komt nu heel laag binnen.

Ik zie dat meer gebruikers last hebben gehad van hetzelfde probleem na omzetting van TFT 200 naar HUSSEL 500. Kun jij zien wat hiermee is gebeurd of hoe dit is opgelost?

 

Snelheid blijft bij mij tussen 60 en 80, gemeten met https://kpn-itns.speedtestcustom.com/

Badge +19

Het lijkt dan toch voor het modem mis  te gaan. Een moderator gaat dit oppakken. Die reageert automatisch op jouw topic. De wachttijd is momenteel een een dag of twee.  Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze meteen voor je aan de slag.  Gaat goed komen!

Reputatie 7
Badge +10

Goedemiddag @Ron71!

Ik zie dat je op 18 maart telefonisch contact hebt gehad met mijn collega. Mijn collega heeft toen uitgelegd dat je vanwege werkzaamheden snelheidsverlies kon ervaren. Ervaar je op dit moment nog steeds een langzame verbinding of werkt het inmiddels naar behoren?
Als het nog niet werkt, dan ben ik benieuwd wat er nu uit de test komt wanneer je een laptop/pc bekabeld aansluit op de Experia Box en via deze pagina jouw snelheid meet: Speedtest. Laat je dat aan mij weten?

Goedemiddag @Jose_ ,

 

Ik heb het weer gemeten, Mijn laptop rechtstreeks aan het modem aangesloten (bekabeld)

Zowel download als upload komt niet hoger dan 80 Mbps. Dit is gemeten met speedtest.nl en https://kpn-itns.speedtestcustom.com/

Alvast dank voor je reactie.

Reputatie 7
Badge +10

Goedenavond @Ron71,

Dank voor je terugkoppeling. Op de achtergrond heb ik een aantal metingen uitgevoerd en alles goed nagekeken, maar kan niets vreemds vinden. Je profiel staat goed en de juiste snelheid zou dan ook moeten binnenkomen op de Experia Box. Heel raar dat dit niet het geval is! Heb je al eens een andere poort op de Experia Box geprobeerd? Of getest met een andere kabel?

Ik ga morgen even met een collega in overleg om te kijken wat we met deze situatie kunnen. Ik hoor nog graag de antwoorden op bovenstaande vragen van je!

Beste @Jose_ ,

 

Door een stroomstoring heeft mijn modem een uur lang uit gestaan, zonder spanning. Dit resulteerde dat ik daarna wel 500 Mbps kon meten. Ik had niet eerder 10 minuten het moden uitgezet, blijkbaar was langer de oplossing.

 

Het is dus opgelost. Groeten ROnald

Reputatie 7
Badge +10

Kijk! Dat zijn betere berichten. Wat onhandig dat je een stroomstoring had, maar wel mooi dat daardoor de snelheid eindelijk goed binnenkomt. :blush:  Dank voor je terugkoppeling en een prettige dag verder gewenst!