Beantwoord

Onbekende apparaten met IP nummer

  • 16 August 2020
  • 54 reacties
  • 1984 keer bekeken

Hallo Allemaal,

 

Ik heb laatst wat veranderingen aangebracht in mijn modem V10.

Daarin kwam ik IP-adressen tegen met een bijnaam die nog nooit bij mij weten op mijn netwerk zijn geweest.

Bij een IP-adres kwam ik het volgende tegen “IphonevanElien”.

De vraag is hoe komt dit bij mij LAN-IP adressen terwijl ik geen Elien ken, en ook niet met een Iphone.

Ook met een LAN scan op mijn telefoon kom ik een Samsung J7pro en een J3 tegen, terwijl die nog nooit in mijn netwerk zijn geweest.

Kan ik hieruit concluderen dat ik gehacked ben of valt dit mee.

 

Groetjes Robert.

 

icon

Beste antwoord door wjb 26 August 2020, 08:38

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

54 reacties

Reputatie 7

Ik kan helaas een encryption key instellen.

Bij deze powerline adapter is dit volgens mij een vast gegeven.

Ook niet met de tpPLC utility die je bij TP-Link kunt downloaden.

Daarmee kan je de netwerknaam van de adapters wijzigen.

Model is een TP-PA4010P.

Deze heb ik in een setje van 3 stuks gekocht.

In de handleiding staat dat deze adapters een beveligd netwerk creëren door ze te pairen.

Dat betekent dat jouw adapters nu alleen nog maar onderling met elkaar kunnen babbelen en daarmee zou het probleem verholpen moeten zijn.

Ook ik ben benieuwd of die onbekende apparaten nu wegblijven want dan kunnen we definitief concluderen dat jij te maken had met het zeldzame fenomeen van de "netwerkbrug".

Ik kan helaas een encryption key instellen.

Bij deze powerline adapter is dit volgens mij een vast gegeven.

Ook niet met de tpPLC utility die je bij TP-Link kunt downloaden.

Daarmee kan je de netwerknaam van de adapters wijzigen.

Model is een TP-PA4010P.

Deze heb ik in een setje van 3 stuks gekocht.

In de handleiding staat dat deze adapters een beveligd netwerk creëren door ze te pairen.

Dat betekent dat jouw adapters nu alleen nog maar onderling met elkaar kunnen babbelen en daarmee zou het probleem verholpen moeten zijn.

Ook ik ben benieuwd of die onbekende apparaten nu wegblijven want dan kunnen we definitief concluderen dat jij te maken had met het zeldzame fenomeen van de "netwerkbrug".

Ik heb een paar dagen gescand op verschillende tijden.

Het probleem is volgens mij opgelost, ik zie geen gekke apparaten meer voorbij komen in het netwerk.

Iedereen bedankt voor de reacties.

 

Dit draadje is voor mij persoonlijk afgesloten.

Oplossing gevonden.

 

Iedereen bedankt voor de medewerking

 

Met vriendelijke groet,

 

Robert

Reputatie 7

Zo zie je maar, soms is de oorzaak iets wat heel zelden voorkomt maar wel hele vervelende gevolgen kan hebben.

Goed te lezen dat het nu in ieder geval verholpen is.