Beantwoord

Onbereikbaarheid random websites

  • 11 April 2021
  • 3 reacties
  • 65 keer bekeken

Sinds 1 a 1,5 maanden merk ik iets merkwaardigs. Sommige websites zijn niet te bereiken via een vaste verbinding of wifi. Via 4G van KPN zijn deze websites wel te bereiken.

Als webbouwer is dit behoorlijk lastig kan ik je zeggen. Ik ben al heel lang klant van KPN maar dit heb ik nog nooit meegemaakt. 

De websites in kwestie zijn dan onbereikbaar voor alle klanten van KPN. Dus niet alleen voor mij. Dit is getest via verschillende locaties met een KPN glasvezel verbinding. Via 4G van KPN zijn deze website dan wel te bereiken op exact hetzelfde moment. Na een aantal dagen is het probleem plots opgelost en is de website gewoon weer te bereiken via KPN met UTP of Wifi verbinding.

Overigens een telefonisch of chat contact met KPN zou ook wel klantvriendelijk zijn.

Wat is de oplossing?

icon

Beste antwoord door Quinox 11 April 2021, 13:38

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Helpt het op dat moment om een andere DNS server te gebruiken? 

Geen idee, maar daar lijkt het wel mee te maken te hebben. TTL staat dan op een paar dagen.

Geen idee overigens hoe ik een andere DNS kies (MAC OS). Gebruikt 4G KPN andere DNS servers dan?

Zoals gezegd...probleem speelt zich af sinds 1 a 1,5 maanden. Daarvoor nooit geen problemen gehad. Is ook volkomen random en maakt niet uit waar de website gehost is. Heb het meegemaakt bij hoster A en hoster B.

Mvg

Probleem gevonden.

De domeinnaam was niet bereikbaar was via IPv6. Ik heb nu IPv6-records toegevoegd voor het domein zodat na de DNS vertraging de domeinnaam ook via IPv6 bereikbaar wordt.

Misschien toeval dat dit 1 a 1,5 maanden geleden ook al eens het geval was bij een andere website bij een andere hoster. Ligt dus niet zozeer aan KPN (of met de DNS wel).

Mvg