Ondertiteling NPO zenders iTV app

  • 26 March 2019
  • 35 reacties
  • 1356 keer bekeken

Reputatie 5
Badge +5
Is de storing nog steeds? Want ik krijg nog steeds geen ondertitels bij NPO1, 2 en 3.

*Admin: reactie afgesplitst, eigen topic aangemaakt.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

35 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hoi slingshot. Dit hier net getest, geen problemen mee. Zie hieronder. Staat deze optie wel aan in de instellingen? En hoe kijk je dit? Via de website of de android/iOS app?


Reputatie 7
De optie Ondertiteling voor Nederlandstalige programma's lijkt inderdaad niet te werken.


Reputatie 5
Badge +5
Ik kijk via de Android app op mijn telefoon, instelling staat aan, geen ondertitels.
En dat is best lastig als je hardhorend bent 😞
Reputatie 7
Ik kijk via de Android app op mijn telefoon, instelling staat aan, geen ondertitels.
Ook ik heb voor deze check de iTV app gebruikt op twee Android devices, een Huawei MediaPad M3 en een OnePlus 5T. Op beide geen ondertiteling.
Reputatie 5
Badge +5
Kan ik hiervoor contact opnemen met de klantenservice oid wat het is best een probleem voor mij.
Reputatie 7
Badge +24
Dank jullie wel, ik heb het via de website gedaan. Overduidelijk werkt het via de app niet. Ik ga hiermee bezig en blijf hier een antwoord schuldig.
Reputatie 7
@Alex_P zal dit vast wel bij het developmentteam van de iTV app neerleggen.

Edit: Alex was me net voor. 😉
Reputatie 5
Badge +5
@Alex_P U bent van KPN, zou u kunnen aangeven wat u gaat doen en kan ik hiervan op de hoogte worden gehouden. Ik ben helaas van de ondertiteling afhankelijk.
Reputatie 7
Badge +24
@slingshot Precies wat @wjb aangeeft. Heb dit doorgezet naar onze technische mensen om te kijken waar dit aan ligt. Zodra ik een terugkoppeling heb zal ik het hier laten weten, ik verwacht echter niet dat het vanavond zal worden opgelost.
Reputatie 5
Badge +5
@Alex_P dank je wel. Vanavond hoeft niet gelijk hoor, maar het zou wel erg fijn zijn als het van de week opgelost zou kunnen worden.

Fijne avond, ook aan @wjb
Reputatie 7
Badge +24
Ik ga mijn best voor je doen uiteraard. Kom hier nog op terug.
Hoi, Slingshot. Aangezien je ervan afhankelijk bent: via de NPO app kun je ook naar NPO 1, 2 en 3 kijken. Mét 888-ondertitels.
Dat lijkt me een prima 'nood'oplossing.

En uiteraard via de tv ontvanger ook. TT 888.
Reputatie 7
...
Reputatie 5
Badge +5
@Alex_P valt er iets te melden waarom het niet werkt?
Ik heb nog steeds geen ondertitels in de App.
Reputatie 7
Badge +24
Hi slingshot, toevallig vandaag een update gekregen:

De ondertiteling op Android app versie 6.2.3 werkt niet, omdat de streaming de ondertiteling nu op een andere manier aanlevert waar ook een wijziging in de app voor nodig was. Op Android versie 6.3 werkt het weer. Deze update naar versie 6.3.0 is voor 10% van de klanten beschikbaar gesteld. Als je toch graag gebruik wilt maken van ondertiteling op de Android app kun je de app verwijderen en opnieuw installeren vanuit de Play Store. Op deze manier heb je wel toegang tot de nieuwste app versie.

Zou jij dit eens willen proberen?
Reputatie 7
Deze update naar versie 6.3.0 is voor 10% van de klanten beschikbaar gesteld. Als je toch graag gebruik wilt maken van ondertiteling op de Android app kun je de app verwijderen en opnieuw installeren vanuit de Play Store. Op deze manier heb je wel toegang tot de nieuwste app versie.
Maar het verwijderen en opnieuw installeren van de app geeft je gewoon weer versie 6.2.3.
Reputatie 7
Badge +24
@wjb Heb je dit zelf getest? Heb het hier op een Nokia, Samsung en huawei getest met zowel KPN als geen KPN sim, howel dat volgens mij geen invloed heeft. Kom op alle 3 op versie 6.3.0, zie hieronder.



Reputatie 5
Badge +5
@Alex_P ik heb hem verwijderd en als ik ben nu wil installeren zie ik geen versie 6.3 maar 6.2.3, zie de screenshot.

Reputatie 7
Badge +24
Mag ik nog weten welk toestel je hebt met welke Android versie? Dan ga ik dit weer terugkoppelen hier.
Reputatie 5
Badge +5
@Alex_P natuurlijk geen probleem. Ik heb een OnePlus 5 met Android versie 9.
Reputatie 7
@wjb Heb je dit zelf getest?
Ja, zowel op mijn OnePlus 5T (Android 9) als op mijn Huawei MediaPad M3 (Android 7) komt na verwijderen en opnieuw installeren gewoon versie 6.2.3 weer boven drijven.
Reputatie 7
Badge +24
Dat is wel vreemd. Ik zie hem op mijn Nokia, ook Android 9, wél gek genoeg. Dank jullie wel, ik ga hier weer mee bezig.
Reputatie 5
Badge +5
@Alex_P het is inderdaad vreemd. Ik zie dat de update in jou screenshot al van 26 maart is.
Is het niet mogelijk om de APK hier ter download aan te bieden? Dan kunnen we hem op die manier installeren en zien of het opgelost is.
Reputatie 7
Badge +24
Zat ik ook aan te denken, maar blijkt dat we dat officieel niet uitgeven. Online staat het al wel maar durf het niet vanuit KPN aan te bevelen. Hier. Zal hem straks hier even testen. Ideaal is dat ik zo snel mogelijk een terugkoppeling krijg over waarom ik het bijvoorbeeld wel zie en jij niet in de Playstore.
Reputatie 5
Badge +5
@Alex_P dank je wel. Ik kan bevestigen dat deze werkt.