Mijn verhaal heeft een inleiding nodig om duidelijk te maken hoe verschrikkelijk bureaucratisch KPN met zijn / haar klanten omgaat.
ik werk als ICT bedrijf uiteraard veel met glasvezel internet verbindingen. KPN is hierbij nagenoeg de alleenheerser en domineert het overgrootste gedeelte van de glasbekabeling en overige infra. Welke provider je ook kiest onderliggend is het voornamelijk KPN.
Mijn probleem is begonnen met het uitporteren van 1 telefoonnummer.
Je zou het niet verwachten maar zelfs in een stad als Nijmegen zijn er grote gebieden waar er maar 3Mb internet aan download mogelijk is over ADSL en waar geen andere mogelijkheid als Corporate (Lees erg duur) glasvezel mogelijk is. Deze omgeving is bij het industrie terrein van Weurt. Velen bedrijven daar kampen met hetzelfde probleem.
Mijn klant is aan het uitbreiden en heeft een mooi groot nieuw pand voor zijn warehouse activiteiten verder te ontplooien.
Hierbij is stabiel en goed internet een noodzaak om alles soepel te laten verlopen.
En ondanks het nieuwe pand, is en was maar 3Mb aan downstream en 300Kb aan upstream mogelijk.
We zijn gaan zoeken naar mogelijkheden om toch iets goed daar te krijgen.
Na een lange zoektocht bleek de enige oplossing een straalverbinding van woonadres van de eigenaar 500M verderop, waar wel een glasvezel verbinding mogelijk van 500Mbit/s naar het nieuwe pand en vanaf het nieuwe pand een 2e straalverbinding naar het oude pand.
Jippie we hebben de oplossing. En na een aantal weken kon ik alles opleveren en de oude zeer trage verbindingen opzeggen. Zo geschiede.
Omdat het een particuliere verbinding is moesten nog wat zaken geregeld worden zoals het uitporteren van huistelefoonnummer naar een andere aanbieder zodat in een later stadium de internet verbinding kon worden omgezet naar zakelijk.
5 weken geleden is het nummer naar de andere aanbieder omgezet.
De klant krijgt daar netjes bericht van en zover zou je zeggen iedereen blij.
Gaat ruim 3 weken overheen en de klant krijgt een doos opgestuurd op het prive adres.
Hier word verder niets mee gedaan omdat men ervan uitgaat dat KPN een vergissing maakt, immers er is niets om op te sturen. Toch?
Ik als ICT'er word ook niet ingelicht over deze doos.
Afgelopen dinsdag 12 maart 2019 rond 07:00 word ik door een medewerker van de klant opgebeld alles ligt eruit, wat is er aan de hand. Na onderzoek leert dat de complete internet verbinding eruit ligt en dat er in de nacht rond 02:00 uur een email is gestuurd met de mededeling jammer dat u bij ons weg bent gegaan. We hebben u afgesloten. Afgesloten? Wie heeft de opdracht gegeven tot afsluiting?
Wat blijkt dit schijnt een standaard procedure te zijn als een nummer word uitgeprobeerd word dat vaak gezien als overstap service. Ik heb zelf ook nog uitvoerig gebeld had met KPN of en hoe we het nummer het beste uit konden porteren dus hoe kan dit nou?
Ik KPN bellen en ben nog aan het bellen. Er word een noodpakket opgestuurd een MiFi en een Digitenne box. Wat moet je hier nou mee? Immers kun je er geen netwerk op draaien, geen netwerkaansluiting en dynamisch IP adres, 4G. En we hadden helemaal geen TV.
Hoe moeilijk kan het zijn om het terug te draaien zou je denken? Alles is opnieuw aangevraagd en de opleverdatum is 28 maart 2019. Er worden belofte gedaan dat dinsdag 12e aan het einde van de middag weer zou werken. Toen werd het woensdag in de ochtend, daarna in de middag, daarna in de avond. Toen werd het na 48 uur en nu de 60 uur voorbij zijn word het donderdag op zijn vroegst.
De keren dat ik terug gebeld zou worden kan ik al niet meer op 1 hand tellen.
Het is een particuliere aansluiting dus KPN komt niks tegemoet van de 18 man personeel die niet kunnen werken. De schade die bestaat inmiddels meer dan alleen de werknemers die niet kunnen werken omdat klanten van mijn klant met boeteclaims gaan komen door niet op tijd kunnen leveren.
Nu zal een ieder zich afvragen waarom geen redundante lijn?
Daar waren we mee bezig om te regelen en is uiteraard in behandeling.
Kortom KPN, wanneer komen jullie nou s met klantvriendelijke oplossingen en los dit soort problemen op zonder de regeltjes te volgen die van hoger hand zijn gesteld.
Het hoeft allemaal niet zo moeilijk te zijn.
KPN bedankt voor de stress die jullie mij als ICT 'er bezorgen.
Harry
Beste antwoord door Erik_
Bekijk origineel