Vraag

onstabiel internet waardoor mail raar doet

  • 5 March 2021
  • 5 reacties
  • 32 keer bekeken

Sinds een aantal dagen gedraafd mijn mailbox zich vreemd. In eerste instantie heb ik het probleem gezocht bij mijn PC en Outlook. Na diverse contacten met Microsoft hierover zijn we nog steeds niets verder. Nadat ik gisteren het programma opnieuw moest installeren kwam ik er achter dat de installatie van het programma ook niet lukte. Deze installatie gaat via de cloud van Microsoft. Nadat ik mijn tip stekker uit de hub heb gehaald en de hun heb herstart lukte de installatie wel. Helaas werkt de mail nog steeds niet en ook na een volgende installatie kreeg ik weer de melding dat dit niet lukt door mogelijk problemen met mijn netwerkverbinding. 
Dan nu de vraag: kan mijn internetverbinding dusdanig slecht/onstabiel zijn dat dit problemen geeft met mijn mailverkeer? Op een andere pc op een ander netwerk kan ik alle mail wel binnen krijgen. 

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hey @Alexvk! Welkom op ons KPN Forum. “Nadat ik mijn tip stekker uit de hub heb gehaald en de hun heb herstart lukte de installatie wel.” Het kan aan mij liggen, maar wat bedoel je met een tipstekker uit een hub halen? Bedoel je de voedingskabel uit een versterker/switch/ander apparaat halen? 

Als de verbinding na het uit- en inpluggen wel goed lijkt te zijn, dan zou het aan de hub(?) kunnen liggen of de communicatie tussen hub en modem.

Als je gewoon kunt internetten, dan zal dat niet de boosdoener zijn. Test je internetverbinding d.m.v. een speedtest. Ik ben benieuwd wat daaruit komt. Hierna kun je dezelfde test uitvoeren, terwijl je de pc direct bekabeld hebt aangesloten op het modem. Dus zonder tussenkomst van de hub. Meet je verschil? 

@Lisa al je suggesties geprobeerd maar nog steeds geen resultaat. Heb het ook op mijn laptop geprobeerd bekabeld met het zelfde resultaat, installatie stopt er na 15/20 minuten mee. Ook nog een ander programma geprobeerd te downloaden/installeren (Firefox) ook deze stopt er na verloop van tijd mee. Deze programma’s installeren uit de cloud en downloaden niet eerst het gehele bestand. Ik heb ook een Willekeurig bestand van 100 Mb gedownload en dat gaat wel goed. Kan het iets met de Experiabox te maken hebben?

Reputatie 7
Badge +17

@Alexvk Dat zou kunnen, maar als het internet blijft functioneren, dan niet. Het is ook te toevallig dat het steeds na 15-20 minuten gebeurd. Heeft Microsoft al eens meegekeken op jouw pc? Ik heb in het verleden een soortgelijk probleem gehad. Microsoft heeft toen mijn pc overgenomen om van alles opnieuw te installeren. 

Ik heb de foutcode even gegoogled en vind 4 mogelijke oorzaken. 

  1. Antivirus software of firewall blokkeert de installatie. Internet verbinding of proxy instellingen verhinderen Office te installeren.
    1. Check je antivirus software of firewall. Ze zijn niet voor niets geïnstalleerd, maar als je zeker bent dat het bestand veilig is, kun je overwegen de firewall tijdelijk uit te schakelen.
  2. Vorige Office versie blokkeert de installatie. 
    1. Office verwijderen
  3. Internet verbinding of proxy instellingen verhinderen de installatie van Office. 
    1. Internetverbinding zal het niet zijn. Proxy instellingen? Ik durf hier niet iets over te zeggen. Wellicht de community?
  4. Onvolledige\gedeeltelijke\mislukte reparatie\installatie\wijziging\verwijdering van een eerdere Office-suite kan ertoe leiden dat een nieuwere versie niet kan worden geïnstalleerd.
    1. Eveneens vorige Office verwijderen

 

 

 

 

 

@Alexvk Dat zou kunnen, maar als het internet blijft functioneren, dan niet. Het is ook te toevallig dat het steeds na 15-20 minuten gebeurd. Heeft Microsoft al eens meegekeken op jouw pc? Ik heb in het verleden een soortgelijk probleem gehad. Microsoft heeft toen mijn pc overgenomen om van alles opnieuw te installeren. 

Ik heb de foutcode even gegoogled en vind 4 mogelijke oorzaken. 

  1. Antivirus software of firewall blokkeert de installatie. Internet verbinding of proxy instellingen verhinderen Office te installeren.
    1. Check je antivirus software of firewall. Ze zijn niet voor niets geïnstalleerd, maar als je zeker bent dat het bestand veilig is, kun je overwegen de firewall tijdelijk uit te schakelen.
  2. Vorige Office versie blokkeert de installatie. 
    1. Office verwijderen
  3. Internet verbinding of proxy instellingen verhinderen de installatie van Office. 
    1. Internetverbinding zal het niet zijn. Proxy instellingen? Ik durf hier niet iets over te zeggen. Wellicht de community?
  4. Onvolledige\gedeeltelijke\mislukte reparatie\installatie\wijziging\verwijdering van een eerdere Office-suite kan ertoe leiden dat een nieuwere versie niet kan worden geïnstalleerd.
    1. Eveneens vorige Office verwijderen

 

 

 

 

 

Het was toch de Experiabox, ik had nog een V10 liggen. Deze heb ik aangesloten, snelheid ging omhoog naar (12Mb/s (nog niet heel snel maar dit komt doordat ik in het buitengebied zit). Daarna weer geprobeerd om Office te installeren en voilà de installatie is gelukt en ook Email doet het weer.

Bedankt voor het meedenken. 

Reputatie 7
Badge +17

Ohh, dat is ook niet geweldig hoog nee. Fijn om te horen dat het uiteindelijk gelukt is!