Beantwoord

ontevreden KPN medewerkers en wifi

  • 17 February 2021
  • 1 reactie
  • 40 keer bekeken

Beste KPN,

Op 4 januari 2021 hebben wij doorgegeven dat wij zouden gaan verhuizen op 12 februari. En hier is alle ellende begonnen. 

Bij toeval kwamen er achter dat de verhuisdatum verkeerd ingepland was. We wilde namelijk ons abonnement wijzigen. De medewerker zou dit aanpassen.

4 februari zaten wij in eens zonder televisie en internet. Na aanleiding hiervan heb ik contact gehad met een medewerker en bleek dat de verhuisdatum op 27 januari stond. Vervolgens gaf de medewerker aan hij niks voor ons kon doen tot 12 februari. Hoe is het mogelijk. Met daar boven op dat wij geen monteur konden inplannen. 

Ik heb 6 verschillende medewerkers gesproken in 1 uur tijd. 2 keer is de verbinding verbroken. 1 keer zonder aan te geven van medewerker geswitcht. 6 keer mijn verhaal moeten uitleggen. Ongelofelijk. 

We hebben per direct het abonnement stop gezet en een nieuw abonnement afgesloten. En tot onze grote verbazing konden wij ineens een monteur inplannen. Een experiabox 12 krijgen. En eerst was dit allemaal niet mogelijk.

Ter compensatie hebben wij onbeperkt data gekregen voor een week. Dat was erg fijn. 

Inmiddels zijn we verhuisd en is er al 4 keer een monteur geweest. De eerste monteur kon niks ons betekenen. Er zou geen kabel liggen. De tweede monteur zei dat dit niet klopte. Er lag wel een kabel. Die heeft de kabel naar de meterkast getrokken. Toen kwam er voor de 3e keer een monteur. Die kon geen kabel naar boven leggen en moest hij nog een keer voor terugkomen.

Wij hadden toen beneden wel televisie. Maar konden onze externe apparaten zoals babyfoon, Sonos, de oven, de thermostaat niet aansluiten op het niet hij wifi netwerk. 

Tijdens het 4e bezoek is vastgesteld dat het niet mogelijk is om een kabel naar boven te trekken. de monteur heeft vastgesteld dat wij boven 34 Mbits per sec kunnen binnenhalen. Echter hebben wij boven op dit moment bijna geen WiFi. We halen 1 Mbit binnen. Ennog steeds maken onze externe apparaten geen verbinden. Wat heel apart is want bij mijn schoon ouders doen ze het wel.

Vandaag opnieuw contact gehad met de klantenservice om aan te geven dat onze externe apparaten het niet doen. Uw medewerker gaf aan dat dit aan onze apparaten zou moeten liggen. En het onmogelijk was dat dit aan KPN zou liggen. Daarbij had hij een zeer laconieke toon. Dit heb ik ook aangegeven tijdens het gesprek. 
Want kunt u verklaren waarom bijvoorbeeld de babyfoon het bij mijn schoon ouders wel doet?Voor ons is het duidelijk dat hier iets niet klopt. En zouden dit graag opgelost gezien willen hebben. 

We hebben opnieuw om een monteur gevraagd. Dit kon volgens de medewerker maar er zitten kosten aan verbonden. 
De medewerker gaf aan het eerst telefonisch met ons willen op te lossen. We zouden binnen een dag gebeld kunnen worden. Hij heeft niet gevraagd of wij überhaupt morgen wel bereikbaar zijn. Want mijn vrouw en ik zijn allebei aan het werk. 

Ik weet niet wat er bij KPN allemaal aan de hand is maar we zijn nog nooit zo onprofessioneel behandeld. Ik heb hier geen goed woord voor over. Er wordt niet samengewerkt. Er komen geen oplossingen. Er wordt geen gehoor gegeven of enig begrip getoond op de gratis MB’s na. Overal moeten wij voor betalen. Terwijl jullie het product niet leveren zoals beloofd! Echter betalen wij hier wel voor! 

Ik zou graag in contact willen komen met iemand van het hoofdkantoor en hier telefonisch nog eens over willen spreken! 

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 20 February 2021, 13:29

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1 reactie

Hoi @Ontevredenklantzeist . Welkom op het forum.

Erg jammer dat het bij jou zo ongelukkig verloopt. Als ik het nu moet samenvatten heb je wél diensten op het nieuwe adres maar valt de wifi tegen doordat er teveel afstand is tussen het modem en de plek waar jullie werken. De oplossing hiervoor zou zijn om de zogenaamde wifi manager te doorlopen.

Zodra je dat doet en de manager meet een ondermaats signaal op de verschillende verdiepingen zal de tool gratis Experia Wifi's aanbieden. Deze moeten echter wel bekabeld aan de experiabox aangesloten worden (en op tactische plekken in de woning geplaatst worden).

Je directe vraag om telefonisch met het  hoofdkantoor in contact te komen kan ik je niet bij helpen. Die mogelijkheid is er simpelweg niet.