Beantwoord

Opeens is de WIFI slecht

  • 2 June 2020
  • 9 reacties
  • 122 keer bekeken

Jarenlang ben ik een tevreden klant bij geweest bij KPN, tot vandaag

 

Mijn WIFI beneden zit op 80…. eerste verdieping op 11 en op zolder op 3. Zeer lastig met twee kinderen die thuisonderwijs volgen. 
 

De oplossing die KPN biedt is een bekabelde versterker. Helaas geen optie voor mij om deze boven te plaatsen. Bij mijn vraag om een draadloze versterker was het antwoord dat ik deze kreeg voor 149 euro. Zeer teleurstellend! Ik heb aangeboden wel iets te willen betalen, maar geen 149 euro. De versterkers die ik nu toegestuurd krijg en niet kan gebruiken kosten 98 euro. 
 

Mijn optie is nu: opzeggen….. want een nieuwe klant krijgt ze wel! Ik kan me dan een maand behelpen zonder Internet en bespaar dan ook een maand abonnementskosten. Veel gedoe… maar goed. 
 

KPN is dit nu voor jullie de meest passende oplossing? Willen jullie tevreden klanten houden of klanten zeer ontevreden wegjagen? 

icon

Beste antwoord door Jan van KPN 3 June 2020, 17:21

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Je moet je dan wel 6 maanden behelpen zonder internet, want na 6 maanden word je pas weer gezien als "nieuwe klant".

Nieuwe klanten krijgen ze ook niet echt. Nieuwe klanten krijgen normaal gesproken een welkomstkorting. In plaats van deze welkomstkorting kunnen ze nu kiezen voor de SuperWifi's. Ze "kopen" deze dus met hun welkomstkorting. 

Sowieso is de SuperWifi geen goede oplossing om WiFi op zolder te krijgen. De communicatie tussen de SuperWifi's loopt namelijk ook gewoon via WiFi. Als u op zolder met uw mobiel (bijna) geen WiFi heeft, dan heeft zo'n SuperWifi dat ook niet. Wat die niet ontvangt kan die ook niet door geven.

Mijn WIFI beneden zit op 80…. eerste verdieping op 11 en op zolder op 3. Zeer lastig met twee kinderen die thuisonderwijs volgen.

Niet bang dat ze daar stikken dan, of is er misschien toch nog ergens een kier onder de deur waar https://www.allekabels.nl/cat5e-kabel/15545/1288856/uutp-cat5e-kabel-plat.html doorheen past.

tmoesel

Een kabel door mijn huis is voor mij niet de oplossing. 

Reputatie 7
Badge +24

Dan geen wifi boven 😉

Reputatie 7
Badge +12

Goedemiddag @Ctje en welkom op het forum :)

 

Fijn om te lezen dat je al zo lang tevreden klant bij ons bent! Het klopt dat je als bestaande klant in aanmerking kunt komen voor gratis KPN Experia Wi-Fi en dat je deze alleen bekabeld aan kunt sluiten. Wanneer kabels trekken geen optie is, zou je  dus de Super Wi-Fi kunnen overwegen. Helaas kunnen we je hier geen korting op geven, het spijt me. Het is dure apparatuur en normaal gesproken betaal je hier 199 euro voor, aan bestaande klanten bieden we dit al met korting aan voor 149 euro.  Ik snap dat je een passende oplossing wil en die zijn er ook; de ene gratis en de ander betaald. Daarmee willen we je absoluut niet wegjagen, integendeel. We gaan echt heel ver in het ondersteunen van je Wi-Fi maar dat kent ook zijn grenzen. Vergelijk het met de interactieve televisie en de draadloze verbindingsset. Een tv ontvanger kun je op 2 manier aansluiten; bekabeld of met een draadloze verbindingsset zodat je geen kabels van A naar B hoeft te trekken. De bekabelde optie is uiteraard gratis (en is ook wat we adviseren) maar de 'draadloze' variant is dat niet. Hier heb je extra apparatuur voor nodig en daar zijn (vanzelfsprekend) wel kosten aan verbonden. Met Wi-Fi werkt dat net zo. 

Reputatie 7

Heb je op de 1e verdieping een telefoonaansluiting?

Daarom KPN….. 

 

Mijn voorstel om het verschil te betalen tussen de bekabelde en de draadloze. 
 

De bekabelde kost 98 en de draadloze 149. Hopelijk ben ik met deze oplossing weer een tevreden klant.

 

Geachte KPN en alle andere lezers,

Ik heb hier nog drie zwarte versterkers liggen compleet met adapters en 3 netwerkkabels. (origineel KPN)
A 49,00 per stuk, in goede staat bijna niet gebruikt.
1 netwerkkabel van 10 meter (ook origineel KPN) lever ik u gratis bij de set van 3

Ik zou deze graag willen ruilen tegen 2 witte Super WIFI, ik heb er al twee en ben daar zeer tevreden mee. De twee euro verschil zijn natuurlijk voor mijn rekening.

Ik ben nu een tevreden klant. 
Mocht u niet ingaan op mijn voorstel dan blijf ik natuurlijk een trouwe en tevreden klant

Dan moet ik gewoon nog even doosparen, zodat ik ze zelf kan aanschaffen. 

Hopelijk blijven jullie tevreden met mij als cliënt.
:joy:
Bijna vergeten te melden dat de drie wifi versterkers kosteloos zijn verstrekt door KPN na het doorlopen van de wifi manager.

Als u op zolder met uw mobiel (bijna) geen WiFi heeft, dan heeft zo'n SuperWifi dat ook niet. Wat die niet ontvangt kan die ook niet door geven.

Die moet je dan ook niet op zolder zetten maar ergens halverwege.

Zie ook dit :

https://forum.kpn.com/internet-9/verschillende-downloadsnelheden-op-verschillende-laptops-497441#post992420

 

Reageer