Beantwoord

Opleverdatum glasverbinding blijft verhuizen

  • 28 December 2020
  • 6 reacties
  • 74 keer bekeken

Badge

Beste kpn, 

Onlangs is er glasvezel aangeboden in mijn woon omgeving, waar ik graag gebruik van zou willen maken. 

Ondertussen heeft kpn netwerk de glasvezel kabel getrokken, deze is ook al in huis afgemonteerd, en een monteur heeft ook een grijs kastje hier op aangesloten. Deze gaf aan, dat het activeren van de glaslink, de volgende dag gepland stond, en dat ik tegen die tijd even dit kastje uit - en in de stroom meotst doen. 

Tot zo ver alles goed, echter, dit was 22-11-2020  en de glas link is nog steeds  niet actief. 

Eerst gaf kpn aan, dat dit kwam, omdat er een averstap service voor de telefonie was aangevraagd, en dat dit pas op 18-12-2020 gedaan zou worden. 

Voor zo ver mijn kennis gaat m.b.t. netwerk verbindingen, hoeft dit niet aan elkaar gerelateerd te zijn, maar ok. 

18-12:  geen glas link, ik kpn gebeld, kpn geeft aan, dat dit uitgesteld is naar 22-12. op 22-12 wordt t uitgesteld naar 23-12 en ga zo maar elke werkdag door.  

Dit is uiteraard heel vervelend voor mij, maar wat mij stoort in dit verhaal, is dat KPN bij alle wijzigingen van de opleverdatum, mij als klant niet op de hoogte heeft gebracht. Elke dag opnieuw, moet ik kpn bellen, en krijg ik een medewerker te spreken, die dit niet op kan lossen, wat uiteraard begrijpelijk is, echter, ondanks dat deze opleverdatum blijft verzetten, wordt er ook niks geescaleeerd. De support medewerkers kunnen ook niks doen begrijp ik, behalve me vragen de volgende dag maar weer contact op te nemen. 

Ik vertrek juist bij Ziggo vanwege de slechte support en service, echter heb ik niet het idee, dat dit nu beter wordt bij kpn, en ervaar ik tot op heden enkel een soort van eeuwig kastje - muur spelletje. 

Hoe kom ik uit deze impasse?  

 

 

 

icon

Beste antwoord door Jasper van KPN 6 January 2021, 14:57

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7

Hoi @svdm1976, welkom bij ons op het forum. Het aanleggen en gebruiken van de glasvezelaansluiting gaat nog niet echt van een leien dakje begrijp ik! Het glasvezelkastje is geplaatst begrijp ik, maar er komt nog geen signaal op binnen. Als ik het goed lees, wordt het abonnement ook omgezet naar de glasvezelkabel maar is het nog niet op die manier actief. Wat er precies aan de hand is durf ik nog niet zeggen, maar ik kijk natuurlijk graag met je mee. Zou je daarvoor jouw forumprofiel volledig in kunnen vullen en een seintje geven als je dat gedaan hebt?

Badge

Hoi @Jasper

Ik heb het nu zelf maar uitgezocht, en contact met kpn netwerk opgenomen. Hieruit bleek, dat kpn netwerk de lijn al heeft opgeleverd, maar het systeem van kpn denkt van niet. Er volgt dus geen oplevering naar kpn. Kpn heeft ook geen storing aangemaakt bij kpn netwerk, omdat ze nog wachten op oplevering. 

Na dat ik dit bij support uitleg, plannen ze een monteur in, om dit te herstellen. Ik hoop dat deze dit kan regelen, al is het natuurlijk raar, want er is eigenlijk niks te doen voor een monteur. Maar dit staat voor morgen gepland. Ik zie 't wel.

Reputatie 7

Ik zie de afspraak voor de monteur ook staan inderdaad @svdm1976, ik ben benieuwd wat daar uit komt! Het kan zijn dat hij in de wijkcentrale iets kan doen waardoor alles door gaat lopen, en anders heeft hij directe ingangen om aan te geven wat er nog niet goed blijkt te zijn. Een monteur kan over het algemeen pas worden ingepland als de bestelling daar ver genoeg voor is, dus het kan zijn dat morgen werkt.

Reputatie 7

Ik heb geen reactie meer van je gezien @svdm1976, maar ik zie dat de levering na de monteursafspraak van de 7e is afgerond. Ik heb de verbinding voor de zekerheid ook even nagekeken en die geeft nu aan online te zijn. Mochten we nog iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden.

Badge

Het probleem is verholpen. Uiteindelijk bleek er een verkeerd type 'dekseltje’ op de glas verbinding te zijn geplaatst.  De monteur heeft deze vervangen, via een app de nieuwe geactiveerd, en alles werkt. 

Reputatie 7

Dat is goed om te lezen @svdm1976, hij kon het relatief makkelijk oplossen daarmee dus gelukkig. Veel plezier met de verbinding, als we nog iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden.