Beantwoord

Opzeggen dramatisch

  • 4 March 2020
  • 13 reacties
  • 182 keer bekeken

We proberen de internetaansluiting bij mijn 92 jarige moeder al sinds nov 2019 op te zeggen. Eerst via internet (met een automatische bevestiging), toen per brief en vervolgens per aangetekende brief, nooit enige reactie van KPN behalve nu een berichtje op m'n mobiel omdat we de maandelijkse incasso hebben gestorneerd. Maar we pakken nu door, hebben dit uiteraard ook al gemeld aan de consumentbond als wederom een aansprekend voorbeeld hoe moeilijk bedrijven het maken om een contract op te zeggen. Nou, we wachten de deurwaarder rustig af, met vertrouwen leggen we de zaak aan de rechter voor . En uiteraard de waarschuwing, nooit meer KPN

icon

Beste antwoord door Vikash van KPN 5 March 2020, 20:53

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Beste @roadrats, welkom! Jammer om te lezen dat het zoveel moeite kost om een internetverbinding op te zeggen.. Zijn jullie naar aanleiding van de opzegging via internet niet gebeld?  Wil je je forumprofiel aanvullen met het adres en evt. klantnummer(s) van je moeder? Dat kan dan het beste onder ‘persoonlijke opmerkingen’. Ik kijk dan graag mee. 

Profiel aangevuld. Of we gebeld zijn weet ik niet maar zowel via internet als schriftelijk hebben we aangegeven dat onze telefoon geblokkeerd is voor anonieme nummers. Helaas hebben wij met anonieme nummers  slechte ervaringen en waarom zou je je nummer verbergen ??. Maar ook op zowel onze schriftelijke opzegging als per aangetekende (met ontvangstbevestiging) hebben we op geen enkele wijze een reactie ontvangen. Het geeft naar ons idee duidelijk aan hoe KPN over haar opzeggende klanten denkt, laat staan iemand van 92 jaar !

Hoi @roadrats . Dank voor de gegevens. 

DIt is misgegaan doordat men geen contact heeft kunnen maken. Er zijn veel belpogingen gedaan. Dit soort afdelingen belt afgeschermd om heen en weer verkeer te voorkomen.

Ik heb mijn collega gevraagd om het per direct op te zeggen. Je zult hiervan een bevestiging krijgen.

Ik wil je vragen om het openstaande bedrag te voldoen. Als daarna de slotfactuur binnen is, kun je mij een seintje geven? Ik zal dan alles wat na 1 februari betaald is crediteren. 

Tja, wel vreemd dat er nu ineens wel gereageerd wordt (ook per email)  terwijl op eerdere contacten (webformulier, brief en aangetekende brief )  geen enkele reactie is gegeven. Op z'n minst had men kunnen laten weten dat er tevergeefs met een afgeschermd nummer is getracht contact op te nemen. Overigens had ik aangegeven dat wij afgeschermde nummers geblokkeerd hebben maar lezen is tegenwoordig natuurlijk ook een vak apart ! ) Kunt u zich voorstellen dat ik er weinig voor voel om nu nog bedragen over te boeken en dan maar afwachten of het later weer terug geboekt wordt. Feitelijk had op basis van onze eerste opzegging het contract al per 1 januari 2020 beëindigd moeten worden. ! Naar mijn mening hebben wij recht op teruggave in plaats van nu nogmaals betalingen te verrichten .

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @roadrats. In het vorige bericht schreef je...

Kunt u zich voorstellen dat ik er weinig voor voel om nu nog bedragen over te boeken en dan maar afwachten of het later weer terug geboekt wordt. Feitelijk had op basis van onze eerste opzegging het contract al per 1 januari 2020 beëindigd moeten worden. ! Naar mijn mening hebben wij recht op teruggave in plaats van nu nogmaals betalingen te verrichten .

Dat kan ik mij heel goed voorstellen. Ik begrijp dat je het vertrouwen bent verloren. Ik heb daarom zojuist met terugwerkende kracht (1 januari 2020) alle bedragen gecorrigeerd. Laat je ons weten of de slotfactuur klopt?

Ik wacht het even af, overigens neem ik aan dat internet volledig los staat van KPN telefoon want op dit moment heeft m'n 92-jarige moeder ineens spontaan een ander telefoonnummer. Dankzij de aanwezigheid van een van haar kleinkinderen zijn we hier achter gekomen, m'n moeder weet zich even geen raad :cry:

 

Reputatie 7
Badge +21

Dit gaat inderdaad alleen maar over het ‘Internet Thuis Instap’ abonnement, maar ik begrijp dat er dus ook problemen zijn met het telefoonnummer. Zou je het telefoonnummer achter willen laten in het ‘Persoonlijke opmerkingen’ veld van jouw KPN Forum profiel? We zoeken graag voor je uit of we dit ook kunnen herstellen. :fingers_crossed_tone3:

Inmiddels heb ik het nummer van mijn moeder opgenomen in “Persoonlijke opmerkingen” Dank voor uw interactie, maakt het weer een klein beetje goed ;-)

Reputatie 7
Badge +21

Bedank voor het achterlaten van het telefoonnummer. Ik zie dat het gaat op een PSTN-lijn. Helaas hebben wij niet de mogelijkheid om jullie hierin verder te helpen. Wanneer je met onze klantenservice (0800 0402) belt en aangeeft dat er problemen zijn met een PSTN-lijn, wordt je doorverbonden naar een achterliggende afdeling die jullie verder kunnen helpen. Ik ben wel erg benieuwd hoe dit afloop, laat je een berichtje achter in dit topic?

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.

Nou Erwin, we zijn er nog niet helemaal. Positief is inderdaad dat het abonnement nu netjes is beëindigd en met terugwerkende kracht bedragen zijn terug geboekt maar nu kreeg mijn moeder weer een aanmaning van 13,45 euro  met factuurkenmerk 000011143766304 terwijl eerder volgens de site er geen sprake meer is van openstaande facturen. Deze factuur is ons ook volledig onbekend. We laten het nog maar even op z'n beloop. Blijft natuurlijk vreemd dat pas na een storno deze hele zaak in beweging kwam en zelfs op een aangetekend schrijven geen enkele reactie kwam.

Nou Erwin, we zijn er nog niet helemaal. Positief is inderdaad dat het abonnement nu netjes is beëindigd en met terugwerkende kracht bedragen zijn terug geboekt maar nu kreeg mijn moeder weer een aanmaning van 13,45 euro  met factuurkenmerk 000011143766304 terwijl eerder volgens de site er geen sprake meer is van openstaande facturen. Deze factuur is ons ook volledig onbekend. We laten het nog maar even op z'n beloop. Blijft natuurlijk vreemd dat pas na een storno deze hele zaak in beweging kwam en zelfs op een aangetekend schrijven geen enkele reactie kwam.


Stand van zaken ??

Hoi @roadrats . Excuus. Ik heb je vorige bericht gemist.

Ik heb de puzzel bij elkaar kunnen krijgen, geloof ik. Het factuurkenmerk is van een factuur van 39 euro. Die is initieel gestorneerd.

Vervolgens is er een deel overgemaakt 25,55.. Er miste nog 13,45 . Daar is die aanmaning van geweest. Zo te zien is die 13,45 vervolgens ook overgemaakt. Ik vermoed dus dat die aanmaning en de losse betaling elkaar gekruist hebben.

Ik moet je bekennen dat het systeem waar ik dit uit haal vrij complex is. Mocht er toch nog een tweede aanmaning komen wil ik je adviseren om contact te zoeken met de experts (0800 0402 → collections )

Voorlopig lijkt alles goed.