Vraag

Opzegging ongedaan maken

  • 9 June 2020
  • 11 reacties
  • 158 keer bekeken

Reputatie 1
Badge

Op dinsdag 2 juni is een monteur bij ons geweest om Internet en TV te installeren.

Nu was het mooie dat hij niet wist hoe de FritzBox geïnstalleerd moest worden, dus dat heb ik hem laten zien… Daarnaast was er bij de bestelling belooft dat de kabel vanuit de meterkast doorgetrokken werd, maar dit kon ineens niet meer ivm Corona. De monteur stond overigens wel binnen 1 meter van mij vandaan… De TV-ontvanger is bij deze dan ook niet geactiveerd en getest (staat wel op de bon).

Na telefonisch contact te hebben gezocht en een klacht ingediend te hebben werd mij verteld dat dit aan de monteur ligt, de ene doet het wel, de andere niet…. 

Ik zou binnen 3 werkdagen terug worden gebeld. Gisteravond wederom gebeld met de vraag waarom ik niets heb gehoord, heel veel excuses, maar er was geen oplossing voor mijn klacht.

 

Ik wilde in overleg met de opzegafdeling om te kijken wat zij nog kunnen betekenen, echter tijdens ons gesprek verbrak de verbinding. Tot overmaat van ramp ontving ik 5min daarna een mail met de bevestiging van opzegging…..

 

Gelijk weer terug gebeld en er is een ticket aangemaakt om dit ongedaan te maken, echter kan men over 2 werkdagen pas bellen om te vertellen hoe of wat. 

 

Na deze puinhoop zou ik graag duidelijkheid willen hebben of ik deze week nog internet terug heb en niet nog eens 2 werkdagen willen wachten op de uitsluitsel van de “2e” klacht na een fout van de medewerker, anders ben ik namelijk sneller af door voor een andere provider te gaan, waarbij ik einde van de week gewoon online ben.

 

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Hoi @Babsmenno . Welkom op het forum.

Wat een ellende allemaal. Als ik goed begrepen heb is de stekker er dus uitgetrokken en is er nu een ticket aangemaakt om dit ongedaan te maken? Ik herken dit proces en ben bang dat ik de doorlooptijd niet kan versnellen.

Uiteraard wil ik graag met je meekijken. Kun je jouw profiel aanvullen en mij hier een seintje geven?

Reputatie 1
Badge

@Erwin_  Profiel ge-update. 

Dankjewel. Wat ik nu kan zien is dat de juiste afdeling is aangestuurd. Die hebben inderdaad een doorlooptijd van 2 werkdagen. Binnen die termijn neemt men contact op. 

Op dat moment krijg je ook te horen hoe lang het duurt voordat de aansluiting weer in de lucht is. 

Helaas kan ik dus niks voor je doen en zullen we op die afdeling moeten wachten.

Reputatie 1
Badge

@Erwin_  Bedankt voor je reactie. Helaas kan ik daar niet veel mee, daar ik wel internet nodig heb voor mijn werk (corona en thuiswerk) en nu ben ik afgesloten door een fout aan jullie kant, waarbij ik niet eens heb bevestigd te willen opzeggen.

Het kan dus nog best zijn dat na 2 werkdagen ik alsnog x-werkdagen moet wachten.

 

 

 

Ja. Die kans is aanwezig. Alleen die collega's kunnen inschatten hoe makkelijk of lastig het is om jou weer in de lucht te krijgen. Soms kan het vrij snel. Maar ik ga daar geen voorspellingen over doen.

Heb jij of iemand binnen je familie ook een mobiel nummer bij KPN? Dan kan ik daar een gratis weekbundel op zetten.

 

Reputatie 1
Badge

@Erwin_  ja, we hebben een mobiel. Die moet nog verhuist worden naar het nieuwe adres. 

Staat nu in het profiel erbij. 

 

Wellicht kun je die verhuizing ook van dat nummer doorvoeren? Of moet ik daarvoor bellen?

 

Ik heb die gratis weekbundel er op gezet. Dat is 50Gig.  Ik zou nu even gen administratieve handeling willen uitvoeren. Eerst even wachten met verhuizen van mobiele nummer totdat ze jouw vaste verbinding weer op de rails hebben.

Reputatie 1
Badge

@Erwin_ Helaas besloten het maar te laten voor wat het is. Ik ben wel terug gebeld, maar kon geen gebruik meer maken van de actie die ik had afgesloten, ondanks dat jullie de stekker eenzijdig eruit hebben getrokken. Daarnaast kon ik pas einde van de maand weer online zijn.

Zou je voor mij nog even naar onze factuur kunnen kijken? Ik heb deze terug gedraaid, maar krijg nu herinneringen. Ik heb niet ontvangen wat ik wilde en daarnaast is er eenzijdig het abonnement stopgezet.

 

Ik had hierover gebeld, maar wordt wederom in de wacht gezet en blijf dan 30 minuten lang een vervelende piep wachttoon horen. Dat kan nooit goed zijn.

 

Spijtig. Ik hoop dat je een betere ervaring hebt bij een andere provider.

Wat de factuur betreft zit je nu in het aanmaningsproces.  Dat is geautomatiseerd en hier kan ik helaas niks aan veranderen.

Ik heb het volgende advies: betaal de factuur en dan crediteer ik het bedrag.  Klinkt misschien onlogisch maar dat is (helaas) de werkwijze.

Ik zie in de systemen heel duidelijk dat je geen gebruik hebt gemaakt van de diensten en sta dus garant voor dat bedrag. Ik hoop dat je hier mee in kunt stemmen. 

Reputatie 1
Badge

@Erwin_  Ja, helaas, ik weet niet waarom het zo fout is gegaan. Al die jaren nooit problemen gehad.

Ik heb de factuur zojuist alsnog voldaan, als je de credit in gang wil zetten, graag.

 

Andere provider gaat, goed afgelopen vrijdag live en alles is aangesloten. Fingers crossed dat het goed blijft lopen :)

 

Dank voor de snelle reactie. Uit jouw opzegging volgt binnenkort een slotfactuur.

Aangezien je altijd een maand vooruit betaalt en het systeem er achter zal komen dat er maar héél kort een verbinding is geweest, zal het die onterechte dagen automatisch crediteren.  Als je mij tzt laat weten welk bedrag er is gecrediteerd, vergoed ik de rest.

Samengevat: Ik zorg er voor dat jij onder de streep geen kosten hebt.