Beantwoord

Oude KPN kabel zeer slechte kwaliteit laten vervangen

  • 7 February 2022
  • 7 reacties
  • 514 keer bekeken

Wij hebben een jaren 30 woning gekocht en daarin is nog een oude telefoonaansluiting (met lood) aanwezig van zeer slechte kwaliteit. Deze zal naar alle waarschijnlijkheid niet goed functioneren. Nu willen we een nieuwe aansluiting aanvragen maar we hebben nog een abonnement bij Tmobile lopen. Klopt het dat de kosten voor het aanleggen van een nieuwe telefoonkabel voor onze eigen rekening is omdat we geen KPN abonnement hebben? Zoja, over hoeveel aansluitkosten hebben we het dan?

icon

Beste antwoord door RBxx 7 February 2022, 10:06

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Mariet Dijkstra 

Blijf je na de verhuizing ook bij T-mobile? Dan moet je jouw vraag daar stellen.
Hier ben je bij de provider KPN en die komt pas in beeld als je daar een abonnement afneemt.

Reputatie 7
Badge +10

Vooropgesteld dat het inderdaad nodig zou zijn om de kabel te vervangen (vaak is alleen het maken van een nieuw ISRA punt al voldoende: Het is de provider die daarvoor de netwerkbeheerder KPN aanstuurt.

In dit geval dus T-Mobile. Daar krijgt de provider en dus uiteindelijk de klant over het algemeen geen kosten voor. Bij welke provider je dan ook zit.

 

Wel is het zo dat een provider als bijvoorbeeld T-Mobile heel lang wacht met het inschakelen van KPN als netwerkbeheerder voor een slechte lijn. Of dat komt door beleid of door interne communicatie kan ik niet zien maar dat is wel wat je her en der leest en ziet op de diverse forums op Internet.

 

NB: Er is geen glasvezel beschikbaar als je dit checkt op www.kpnnetwerk.nl? Dat deze niet in de woning zit betekent niet altijd dat het niet beschikbaar is. kan ook in de stoep of bij de gevel klaarliggen en ook dan is het direct bestelbaar. Komt er alleen nog wel een aannemer van KPN Netwerk langs om de kabel binnen te brengen.

Reputatie 7
Badge +24

@Mariet Dijkstra als je even de woonplaats noemt, en misschien het postcode gebied, dan kan Ward misschien wat meer vertellen. 

Reputatie 7
Badge +9

Waaruit concludeer je dat deze GPLK kabel "niet goed" meer is gezien dit toch echt prima kabels zijn..

Als er een vermoeden is van uw provider (Tmobile) dat er problemen zijn met deze kabale en of het ISRA kunnen deze actie uit zetten om KPN aan te sturen zodat er een monteur komt om te onderzoeken of de Infra ( Dslam / Kabelkast / Fysieke kabel / ISRA ) aan de eisen voldoet dmv kopermetingen etc en op basis van zijn bevindingen zelf een herstel uitvoeren en/of actie uit te zetten dit te laten herstellen, Als hieruit blijkt dat inderdaad de kabel het probleem is zal ook dit worden aangepakt.

Hoewel de kabel ansich vaak niet het probleem is, Vaak zit het in koppelpunten ( ISRA of ondergrondse las ) de kabel ansich kan weinig mee gebeuren..

Hoe het ook zit de bal ligt eerst bij uw provider om met onderbouwing de KPN aan te sturen voor een onderzoek.

Er gaat geen kabel vervangen worden als deze in goede staat is..

Reputatie 7
Badge +19

Goedemorgen @Mariet Dijkstra, kom je zo verder met jouw vraag? 

Dank allen, ik heb contact gehad met Tmobile en zij sturen morgen een KPN monteur om de kabel te beoordelen. Mijn elektricien had in tijden niet zo’n oude gare kabel gezien maar we zullen het meemaken morgen :). 

Er is geen glasvezel in mijn straat en ook nog niet op de planning.

Reputatie 7
Badge +22

Dank allen, ik heb contact gehad met Tmobile en zij sturen morgen een KPN monteur om de kabel te beoordelen. Mijn elektricien had in tijden niet zo’n oude gare kabel gezien maar we zullen het meemaken morgen :). 

Er is geen glasvezel in mijn straat en ook nog niet op de planning.

Goed dat er een monteur komt @Mariet Dijkstra, laat je ons even weten wat daar uit is gekomen als de monteur geweest is?