Vraag

Oude netwerknaam nog steeds zichtbaar

  • 13 May 2021
  • 11 reacties
  • 108 keer bekeken

Ik heb gisteren ca 1 uur 30 min aan de telefoon gehangen met een medewerker van KPN.

Ook bij ons staat de oude netwerknaam nog in het systeem, wij hebben nu de Experiabox V10, hiervoor de V8.

Aan het eind van het gesprek heb ik zien gebeuren dat de medewerker de oude naam verwijderd heeft. De PC was even ‘overgenomen’ door haar.

Vandaag tot grote ergernis zien we dat de oude naam er nog gewoon tussen staat, laat zich niet verwijderen. ‘Vergeet dit netwerk’ ….. en hoppa hij komt weer binnen.

Ik geef hier geen persoonlijke gegevens door, verwacht dat KPN op andere wijze contact met mij zoekt …. hoe? Via de telefoon kom ik niet verder …..

Dina uit Lexmond

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +24

@Dina55 heeft u versterkers? U heeft wel WiFi? Zonder de oude WiFi netwerknaam te gebruiken begrijp ik?

Beste @Nick83,

Ja ik heb twee KPN versterkers, die doen het. WiFi heb ik op mijn nieuwe netwerknaam, oude WiFi daar kan ik niets mee, geen internet.

Het vervelende is dat te pas en te onpas mijn PC, Tablet en iPhone op de oude naam springen en ik dan eerst naar de nieuwe moet voor ik verder kan.

 

Reputatie 7
Badge +24

Ok. De versterker zijn wel aangesloten op de Experiabox? 

Trek de stekkers van de versterkers eens uit het stopcontact. Gewoon de voeding dus. Verder niets. Wat gebeurt er nu? Verdwijnt het oude netwerk of juist het nieuwe netwerk?

Ja de versterkers zijn aangesloten op de Experiabox. Voeding eruit gehaald, beide netwerken nog zichtbaar!

Wat zegt dit?

Reputatie 7
Badge +24

Trek de stekker van het modem ook even uit het stopcontact. Wat zie je dan?

Heeft u misschien ergens ook nog een WiFi  repeater hangen ofzo?

Welk modem bedoel je? En ja, we hebben een WiFi repeater destijds op advies en aangesloten door KPN monteur

Repeater knippert en de tuner kan internet niet vinden geeft aan internet time out

Is modem gelijk aan router?

Reputatie 7
Badge +24

Alles uitzetten en alleen de Experiabox v10 aan. Welk netwerk ziet u dan? Dat zal er maar 1 moeten zijn, en niet meerdere.

Je bedoelt alle apparaten ?

Ook telefoons

Router modem uitgezet. Repeater doet het weer.

Beide netwerknamen nog zichtbaar. Nu even aanzien of de oude zich nog spontaan meld …. we hebben op onze apparaten voor de nieuwe gekozen, hopelijk blijft alles daarop staan.