Beantwoord

Oude netwerknaam ook nog zichtbaar - experia box v10

  • 24 August 2020
  • 16 reacties
  • 1647 keer bekeken

Na het wijzigen van de netwerknaam (SSID) en het paswoord (via http://192.168.2.254) blijft de oude netwerknaam ook nog zichtbaar. Ik zie nu dus zowel de oude als nieuwe netwerknaam staan. Hoe los ik dat op?

Ik heb een Experia Box v10 en gebruik daarnaast 2 experia wifi kastjes. Alle kastjes zijn al een keer gereset, en uitgezet, maar dat lost het niet op.

icon

Beste antwoord door Nick83 27 August 2020, 08:58

Bekijk origineel

16 reacties

ik heb het zelfde probleem en kom daar maar niet uit. ik heb ook de netwerknaam (SSID) en het paswoord verandert. Als ik alleen de Experia Box v10 Wifi aan zet gaat het goed en heb ik geen probleem. Omdat ik niet overal even goede Wifi in huis heb beschik ik over 2 experia wifi kastjes. Zodra ik die aansluit gaat het mis en pakken ze de oude naam. vervolgens is er geen Wifi meer in huis alleen als je de oude naam en wachtwoord gebruikt. ik dacht het probleem op te lossen door twee nieuwe experia wifi kastjes te gebruiken, helaas gebeurd ook nu weer het zelfde en zie ik weer de oude wifi naam in het netwerk verschijnen en valt de verbinding weg.

Wat heb ik (meerdere malen geprobeerd:

  • resetten van de experia wifi kastjes en opnieuw aansluiten (inclusief loskoppelen e.d.)
  • resetten van de experia wifi kastjes opnieuw aansluiten via de thuis app
  • terugzetten van de  experia wifi kastjes naar fabrieksinstellingen 
  • resetten Experia Box v10 
  • instellingen in de  Experia Box v10  resetten,
  • instellingen in de  Experia Box v10 nalopen 
  • oude wifi namen gebruiken, in de  Experia Box v10, wachtwoorden aanpassen werkt dan niet.
  • terugzetten van Experia Box v10 naar fabrieksinstellingen 
    • vervolgens experia wifi kastjes (met fabrieksinstellingen terugzetten) aansluiten 
  • terugzetten van Experia Box v10 naar fabrieksinstellingen 
    • vervolgens experia wifi kastjes (met fabrieksinstellingen terugzetten) aansluiten via de thuis app, 
  • naam en wachtwoord wijzigen via de internetoptie van KPN 
  • hier en daar nog wat variaties met resetten, fabrieksinstellingen terugzetten, zonder aansluitingen e.d.  etc….etc .

Ik lees op het form dat dit wel eens vaker voorkomt maar heb (nog) geen goede oplossing gevonden. wie kan mij en bovenstaande persoon helpen? 

Reputatie 4
Badge +1

Ja dit probleem ken ik. Heel frusterend ook. Ik raad aan om de V10 te vervangen.  

Die helemaal instellen naar wens en als dat goed blijft na een 15 minuten, dan eerst 1 experia wifi kastje helemaal resetten en dan pas installeren.  Daarna de volgende experia wifi. 

 

dank voor je reactie,  dat heb ik helaas ook al geprobeerd. sterker nog, langer als 15 minuten (lees tot twee nieuwe experia wifi kastjes, netjes gekregen van KPN). Daarna ook nog (jou) geduldige optie die ik in voogaande opsomming opsomming maar weg heb gelaten,  Deze valt onder “hier en daar nog wat variaties met resetten, fabrieksinstellingen terugzetten, zonder aansluitingen e.d.  etc….etc". Helaas is dat ook niet gelukt. Hier kun je echt gestoord van worden. ik heb nog al wat slimme techniek in  huis en wordt er best gefrustreerd van om die de helle tijd aan te passen. bovendien heeft niet alles even goed verbinding doordat je geen  wifi versterkers kunt gebruiken.

Reputatie 4
Badge +1

Begrijp ik goed dat je al de V10 vervangen hebt gehad?

Nee helaas heb ik (nog) geen vervanging voor de V10. Wel twee nieuwe experia wifi kastjes die ik niet kan gebruiken. Ik heb die vraag (voor een nieuwe box) ook al een keer gesteld in het form bij een contractverlening voor de nieuwe box 12. Toen was ik nog niet zo expliciet over mij probleem. Ik heb eerst weer de (nieuwe) wifi manager geprobeerd (Zoals @ChrisWissink toen  aangaf: Zou ik je willen adviseren om eens aan de slag te gaan met de KPN Wi-Fi Manager (kpn.com/wifimanager). Dat heb ik gedaan en vervolgend twee nieuwe experia wifi kastjes gekregen, maar helaas blijft de wifi slecht, sterker nog de experia wifi kastjes aansluiten lukt gewoon niet.

 

Reputatie 7
Badge +24

Als je de Experia WiFi's aansluit, dan word de WiFi van de v10 uitgezet. De Experia WiFi's halen de netwerk naam op van de servers van KPN. Niet uit de Experiabox. En zodoende komt het dat steeds uw oude netwerk naam terug komt als u de Experia WiFi's aansluit.

De oplossing is om in te loggen op de Experia WiFi's. Probeer eens http://192.168.2.150. Dat is het adres dat de Experia WiFi's normaliter krijgen.

-

Goededag , dankjewel. Als ik op de link klik geeft deze aan dat die  helaas niet bereikbaar is. Als de Experia WiFi's de netwerk naam ophaalt van de servers van KPN, hoeveel invloed heb ik daar op met alle punten reeds al geprobeerd? 

Reputatie 7
Badge +24

Goededag , dankjewel. Als ik op de link klik geeft deze aan dat die  helaas niet bereikbaar is.

Dit moet u wel doen als u thuis bent en verbonden bent met uw eigen netwerk. Niet met 4G dus. En de Experia WiFi's moeten aan staan. Is dat zo?

Gebruik bij voorkeur een bekabeld aangesloten pc of laptop. 

Als de Experia WiFi's de netwerk naam ophaalt van de servers van KPN, hoeveel invloed heb ik daar op met alle punten reeds al geprobeerd? 

Alles. Als je inlogt op http://192.168.2.150, dan kunt u zelf de netwerk naam wijzigen. 

Je kunt ook de service tool van KPN proberen.

https://www.kpn.com/service/servicetools.htm

Kies de bovenste van de 4.

@Nick83 wat goed, het is gelukt!!  Dankjewel! ben er blij mee :grinning:  @Stef_K dit kun jij dus ook proberen. 

Ik kom er vooralsnog niet uit.

Ik heb ingelogd op de primaire wifi versterker:

http://192.168.2.7/login.htm

Het blauwe lampje knippert, en op de onderkant staat het webpaswoord. Als ik dat invul krijg ik de melding dat het paswoord onjuist is. 

Het paswoord waarmee ik direct inlog op het modem, via http://192.168.2.254 werkt niet. 

Als ik het adres invul van de 2de (niet primaire wifi versterker - http://192.168.2.150 dan verander de website deze automatisch maar het adres van het modem zelf).

Ook de thuisapp geprobeerd, maar daarin is geen andere/aparte optie om de netwerknaam en het paswoord te veranderen. Ik zie daarin wel de ip adressen van de wifi versterkers.

Wat een gedoe zeg, wilde 'even' het paswoord en netwerknaam aanpassen. Ik ben toch aardig handig hiermee maar dit is verre van gebruiksvriendelijk als je mij vraagt. Ik ben bijna afgehaakt in ieder geval.

Vervelend,  heb ingelogd op de primaire wifi versterker: daarbij gebruik gemaakt , van deze link http://192.168.2.254 dan log je eerst in met het wachtwoord dat onder de experia zit die knipperd. Dan pas je het wachtwoord aan. En vervolgens kun je het wachtwoord aanpassen. Ik heb de laptop hiervoor bekabeld aangesloten op de box. 

De thuisapp geeft aan dat de primaire wifi experia op ip zit: http://192.168.2.7/

Als ik die in mijn browser open begint het lampje van 1 van de 2 experia's te knipperen. Daar neem ik het webpasswoord van over en vul het in. Dan krijg ik de melding paswoord niet juist.

De link die je noemt (http://192.168.2.254) heb ik gebruikt (daar kom ik wel in) voor het aanpassen van de netwerknaam en wachtwoord.

Reputatie 7
Badge +24

De thuisapp geeft aan dat de primaire wifi experia op ip zit: http://192.168.2.7/

Als ik die in mijn browser open begint het lampje van 1 van de 2 experia's te knipperen. Daar neem ik het webpasswoord van over en vul het in. Dan krijg ik de melding paswoord niet juist.

En het admin password van de andere versterker? Goed kijken naar vreemde tekens. En verwar niet de I met de l.

De link die je noemt (http://192.168.2.254) heb ik gebruikt (daar kom ik wel in) voor het aanpassen van de netwerknaam en wachtwoord.

Dat is de Experiabox. 

Ik had de code overgenomen met de QR-scan, dus die was zeker goed.

Ik heb het paswoord geprobeerd van de experiabox, en daarmee kom ik in de instellingen van de wifi versterker. Het is gelukt nu. Thanks.

Reageer