Overgang Telfort naar KPN, buitengebied

  • 19 November 2020
  • 4 reacties
  • 70 keer bekeken

versteld stond ik toen ik via via erachter kwam dat mocht je in het buitengebied wonen en kpn internet hebben je een 4g router gratis kon krijgen voor sneller internet.leuk dacht ik dat is nog een service van kpn toch.

nou vergeet het maar, nu ik overgegaan ben van telfort (dit was een volledige dochter van kpn) kan ik deze 4g gratis niet anders krijgen dan wanneer ik een duurder pakket moet aanschaffen denk er sterk over om hier een klacht van te maken bij een overheids instantie, voel me gediscrimineerd door kpn vanwege mijn internet pakket van hun eigen dochter telfort.

denk je wat sneller internet te krijgen blijf je weer doorsukkelen met de snelheid van een stoomlocomotief


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7

Welkom bij ons op het forum @geen dombo. De Telfort abonnementen zijn met behoud van voorwaarden naar ons overgegaan inderdaad. Jouw abonnement is gelijk gebleven zoals het was qua mogelijkheden, daarin is helemaal niets veranderd. Het pakket en voorwaarden waar je zelf voor hebt gekozen toen je het afsloot. Als je iets bij Telfort niet kon toevoegen aan het abonnement, kan je dat nu nog steeds niet met hetzelfde pakket. Als je het wijzigt naar een KPN Hussel abonnement, met de bijbehorende voorwaarden, worden extra's wel beschikbaar. 

beste jasper

op de kpn site zelf kan ik mijn postcode invoeren om te kijken of ik recht heb op gratis sneller internet in buiten gebied ,dat kan ik dus volgens de kpn site als ik internet heb van kpn.

nou ik neem toch aan dat ik internet heb van kpn want ik kreeg welkomst mail van kpn etc ,maar jij zegt in mijn bewoordingen dat ik een soort tweede rangs klant ben van kpn ik betaal aan kpn krijg internet van kpn, maar omdat ik  via jullie dochter binnen kom ben ik er opeens eigenlijk geen klant van kpn en word ik daarom ook anders behandeld als echte kpn klanten. vind dit maar rare vertoning, maar ik zal mij eerst wenden tot kpn zelf met deze klacht en eventueel daarna naar de geschillen commissie want nogmaals gezegd ik voel mij gediscrimineerd door kpn en ben dus geen waardig  cliënt van kpn

misschien  moeten jullie bij de kpn duidelijk maken op de kpn site dat nieuwe cliënten in buiten gebied wel gebruik mogen maken van gratis 4g, behalve de nwe cliënten van een dochter onderneming van kpn omdat zij eigenlijk niet bij kpn horen.

Reputatie 7
Badge +24

beste jasper

op de kpn site zelf kan ik mijn postcode invoeren om te kijken of ik recht heb op gratis sneller internet in buiten gebied ,dat kan ik dus volgens de kpn site als ik internet heb van kpn.

Ja. Als je een nieuw abonnement af sluit ja. Alles op de website (niet MijnKPN) is gericht op nieuwe klanten. Prijzen, kortingen en andere acties die daar genoemd worden zijn ook voor nieuwe nieuwe klanten met een nieuw abonnement. Voor bestaande klanten met een ouder abonnement kunnen de prijzen en mogelijkheden anders zijn.

Zo staat er bijvoorbeeld ook dat je kunt kiezen voor 4K televisie. Maar dat kunt u met uw huidige abonnement ook niet. Ook voor 4K televisie zult u eerst uw abonnement moeten veranderen naar Hussel.

Dat heeft niets te maken met 2de rangs ofzo. Dat is onzin. Ik kan als bestaande echte KPN klant met een ouder abonnement ook niet kiezen voor 4K. Ook ik zal eerst mijn abonnement in zo'n situatie moeten veranderen naar Hussel. 

 

Reputatie 7

Wat Nick zegt inderdaad, dat is een goede aanvulling. De website geeft de informatie voor de nieuwe pakketten, de Hussel pkaketten. Hussel is geïntroduceerd op 8 oktober 2019. Pakketten van voor die tijd hebben andere voorwaarden. Vanaf 1 mei 2019 zijn er geen nieuwe Telfort pakketten meer gekomen, waardoor de bestaande Telfort pakketten allemaal van een eerdere samenstelling zijn, met dus andere voorwaarden. Zoals je aan de reactie van Nick ziet geldt dat ook voor oudere KPN pakketten, het staat los van het feit dat je van Telfort bent overgekomen.