Beantwoord

Overgang van KPN 3 in all naar KPN+

  • 24 April 2024
  • 12 reacties
  • 139 keer bekeken

Hallo,

 

Hoe kan ik de kosten bepalen als ik mijn huidige KPN 3-in-all met alle huidige onderdelen over wil laten zetten naar KPN+

 

Gr,

Jan

icon

Beste antwoord door PeterG 24 April 2024, 17:18

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb nog nooit gehoord van "3-in-all". Is dat niet een zakelijk abonnement? 

Kunt u een schermafdruk plaatsen van pagina 2 van de factuur? De factuurregels? 

Je bedoelt Alles-in-1 neem ik aan. Alle onderdelen zoals je ze nu hebt uit onderstaande plukken en optellen.

 

Inderdaad alles-in-1.

Weet je of er een mogelijkheid is mijn huidige pakket over te zetten en een plus betaal of moet ik alles opnieuw bestellen. Het overzetten geeft voordeel omdat ik nu bijv spotify gratis heb.

Reputatie 7
Badge +24

Inderdaad alles-in-1.

Weet je of er een mogelijkheid is mijn huidige pakket over te zetten en een plus betaal of moet ik alles opnieuw bestellen. Het overzetten geeft voordeel omdat ik nu bijv spotify gratis heb.

U heeft helemaal geen Spotify gratis. Daar betaald u gewoon voor met de pakketprijs. Uw abonnement is ruim 10 euro duurder dan een vergelijkbaar abonnement zonder "gratis" Spotify. 

U krijgt een volledig nieuw abonnement. Zonder "gratis" Spotify dus. Maar toch zult u goedkoper uit zijn waarschijnlijk. Kijk naar de totaalprijs en niet naar individuele onderdelen. 

Als u een schermafdruk plaats van uw factuur, dan kunnen we u precies vertellen wat het gaat kosten als u het abonnement omzet naar een TV+ abonnement. 

Er staat gratis, maar je betaalt er nu het volle pond voor.

Verder was het nooit gratis. Een ongelukkige aanduiding waar kpn 'inbegrepen' mee bedoelde. En niet gratis maar indertijd met € 2,50 korting. 

Al een aantal jaren mag kpn van Spotify geen korting geven. Dat had een prijsverhoging tot gevolg.

Geen enkel 'gratis' onderdeel in je abonnement is kosteloos. Anders zouden Standaard en Premium ook niet duurder dat Instap zijn geweest hè 😉. 

Hierbij mijn factuur:

 

Reputatie 7
Badge +24

Ok. U heeft dus:

  • Internetverbinding met een snelheid tot 100 Mbit download en 10 Mbit upload
  • Interactieve televisie met 2 tv-ontvangers
  • Opnemen Pakket
  • Spotify Premium
  • Telefoonnummer
  • KPN Veilig voor 2 apparaten
  • KPN E-mail (6 accounts, 5 aliassen per account)
  • KPN Cloud

https://forum.kpn.com/kennisbank-administratief-141/overzicht-van-kpn-thuis-abonnementen-464282#Portfolio+2014

Als u dat omzet naar een TV+ abonnement gaat u betalen:

  • 100 mbit internet: € 42,50
  • TV: € 12,50
  • 2de tv ontvanger + opnemen: € 5,-
  • Spotify: € 10,99
  • Telefoon: € 2,-
  • Extra telefoonnummer: € 2,50

Totaal: € 75,49. U krijgt 2 nieuwe TV+ ontvangers met afstandbediening die op Bluetooth werken. 

Daar zit uiteraard ook email en KPN Cloud bij. En volgens mij ook KPN Veilig. Maar daar kan ik nu ff nergens duidelijkheid over vinden. 

Als u een mobiel abonnement bij KPN zou hebben, dan zou u 5 euro entertainmentkorting op Spotify krijgen. En gratis het Pluspakket. 

@Nick83 . Sinds begin dit jaar is KPN Veilig niet meer inbegrepen. 

Maar het gaat qua kosten dus niet echt iets schelen voor Jan. 

Reputatie 7
Badge +24

@Nick83 . Sinds begin dit jaar is KPN Veilig niet meer inbegrepen. 

Ow, zie je wel, ik kon het al nergens vinden. Zulk soort dingen moet je elke keer weer nakijken. Zonder dat je het ergens leest word het soms weer stiekem gewijzigd.

Reputatie 7
Badge +24

Maar het gaat qua kosten dus niet echt iets schelen voor Jan. 

Nou ja ... scheelt € 2,50 (en KPN Veilig). En duidelijk hiermee is ook dat Spotify in iedergeval geval niet gratis is.

Zo te zien heeft Jan 2 telefoon nummers. Want alleen een extra nummer kost bij Alles in 1 extra. Het eerste nummer zit al in Alles in 1 inbegrepen (à € 2).

Voor Jan. De nieuwe box heeft alleen een optische audio uitgang. Voor versterkers zonder optische ingang heeft kpn een omvormer te koop. 

PeterG en Nick83, dank jullie voor de info, zeer zinvol.

Ter info: Ik ga over naar het TV+ abonnement, niet voor de kostenbesparing maar voor de technische mogelijkheden: Bluetooth en vooral ingebouwde Chromecast. Ik wou alleen weten of ik veel meer moest betalen voor mijn abonnement.

Reageer