Vraag

Overgestapt naar KPN glasvezel

  • 8 December 2020
  • 1 reactie
  • 29 keer bekeken

Beste,

 

Sinds een kleine 2 week ben ik overgestapt van Ziggo naar KPN en heb ik ADSL ingeruild voor glasvezel.

Ondanks mooie beloftes dat ik tot 1000Mbit kan downloaden op mijn adres kom ik slechts tot een tiende van deze snelheid en een vijfde van mijn 500Mbit abonnement. Daarnaast hoort glasvezel stabiel te zijn, maar ik ervaar dezelfde grillen als bij Ziggo en wat mij uiteindelijk heeft doen besluiten om over te stappen naar glasvezel. Echter ben ik op zijn zachtst gezegd allerminst tevreden!

Gisteren is er een monteur geweest en heeft enkele metingen gedaan, en ondanks dat ik een bekabeld netwerk heb haal ik op geen van de 2 computers de maximum snelheid die ik zou kunnen halen, welke aangesloten zijn op een bekabeld netwerk voorzien van een gigabit switch en middels Cat6 kabels zijn aangesloten. Daarnaast is de verbinding absoluut niet stabiel! Gisteren is de Experia V12 box vervangen, maar nu ervaar ik het volgende probleem en dat is dat mijn internet op willekeurige momenten volledig weg valt. Als ik mijn PS4 aanslinger en stream naar Twitch, dan bevriest het spel, mijn stream houdt op en ik kan wachten tot de verbinding weer terug komt. Het lijkt mij dat dit niet het geval kan en/of hoort te zijn, mijn vraag wie ervaart hetzelfde en wie heeft de oplossing? 

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +13

Hi @MysteriOus, welkom op het Forum.

Je hebt gelijk, glas hoort stabiel te zijn. Wat vervelend dat je dat nu niet zo ervaart. Heb je inmiddels misschien al contact gehad met onze collega's van de telefonische help desk? 

Zo niet help ik je graag verder, vul in dat geval jouw postcode en huisnummer in op jouw profiel