Beantwoord

Overlast POP station / wijkkast

  • 3 January 2020
  • 21 reacties
  • 1126 keer bekeken

Er staat bij ons in de buurt een POP verdeelstation, hier klinkt al weken van tijd tot tijd een hinderlijk alarm. Begint nu toch wel storend te worden.

Wie kan ik hierover informeren ? 

icon

Beste antwoord door Alex van KPN 29 January 2020, 15:32

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

21 reacties

Badge +19

Kpnnetwerk is de beheerder van het netwerk. Kijk op www.kpnnetwerk.nl voor de contactgegevens.

Reputatie 7
Badge +24

Hi Tjeulaling, welkom op het forum. 

Dit kan inderdaad via KPN Netwerk maar ook zeker via ons. Zou je kunnen toelichten waar deze POP staat? Een staatnaam en een huisnummer bij benadering zou mijn ontzettend veel helpen om het te achterhalen. 

Ik hoor graag van je. 

Hallo,

Deze staat in Geulle cruisboomveld 6243

Er staat nummer 1 op.

 

Hoop dat het nu snel opgelost word.

Reputatie 7
Badge +10

Hallo,

Deze staat in Geulle cruisboomveld 6243

Er staat nummer 1 op.

 

Hoop dat het nu snel opgelost word.

@Alex_P : Dit is de GEU-1A (handig bij het doorgeven)

Reputatie 7
Badge +24

Dankjewel, en jij ook @Ward_. Die code was handig bij het doorgeven. Ik heb begrepen dat er niets mis is met het kastje op moment van kijken zojuist. Ze gaan dit nu enkele dagen monitoren om te kijken wat er gebeurt en op basis van de uitkomst gaan ze actie ondernemen. Nog even geduld dus. 

Hallo Alex,

 

Beetje vreemd, als er niets aan de hand zou zijn 

dan had ik niets hoeven door te geven.

 

zal volgende keer de brandweer wel inlichten als er weer een alarm afgaat.

 

jammer, dat het op deze manier word opgepikt

Reputatie 7
Badge +24

Een alarm op een verdeelstation? Waarom zou daar überhaupt een alarm op zitten dan? Wat zou daar het nut van zijn?

Reputatie 7

Een alarm op een verdeelstation? Waarom zou daar überhaupt een alarm op zitten dan? Wat zou daar het nut van zijn?

In een PoP (glasvezel verdeelstation) staat nogal wat apparatuur dus ik zie wel het nut van inbraak/brand alarm.

Zelfs voor een actieve straatkast (VDSL) zou ik me kunnen voorstellen dat daar audio alarm op zit als afschrikmiddel tegen vandalisme (buurtpreventie).

Reputatie 7
Badge +24

Hallo Alex,

 

Beetje vreemd, als er niets aan de hand zou zijn 

dan had ik niets hoeven door te geven.

 

zal volgende keer de brandweer wel inlichten als er weer een alarm afgaat.

 

jammer, dat het op deze manier word opgepikt

Misschien heb ik mij verkeerd uitgedrukt. Op afstand kunnen ze zien dat er op dat moment niets speelt, daarom gaan ze het monitoren om te kijken waar het vandaan komt. Ik weet even niet hoe ik het duidelijker moet maken. 

Vandaag was er weer alarm, heb het opgenomen.

maar krijg het helaas niet toegevoegd

Reputatie 7
Badge +24

Vandaag was er weer alarm, heb het opgenomen.

maar krijg het helaas niet toegevoegd

Zou je het hiermee willen delen? https://filetransfer.kpn.com/bg/card/upload 

ik heb even op maps gezocht

gaat het om deze kast dit is een zendmast

https://www.google.com/maps/@50.9257329,5.7672654,3a,73y,319.96h,81.24t/data=!3m6!1e1!3m4!1swHn5l_HEgge-gGx81-sNBg!2e0!7i13312!8i6656

Reputatie 6
Badge +9

ik heb even op maps gezocht

gaat het om deze kast dit is een zendmast

https://www.google.com/maps/@50.9257329,5.7672654,3a,73y,319.96h,81.24t/data=!3m6!1e1!3m4!1swHn5l_HEgge-gGx81-sNBg!2e0!7i13312!8i6656


Nee dat is hem niet :relaxed:
Het is, zoals @Ward_ al schreef, GEU-1A en die staat hier en dat is een POP.

Ik krijg helaas geen video toegevoegd, maar het inderdaad Geu-1A

alarm loeit niet constant, maar met tussenpozen. Is er dan niemand die eens gaat kijken wat hier aan de hand is.

Reputatie 6
Badge +9

Ik krijg helaas geen video toegevoegd, maar het inderdaad Geu-1A

alarm loeit niet constant, maar met tussenpozen. Is er dan niemand die eens gaat kijken wat hier aan de hand is.


Heb je de video ook al geprobeerd up te loaden op de link die @Alex_P je gaf? https://filetransfer.kpn.com/bg/card/upload

Hallo, heb het gelijk de dag erna geüpload samen met contactgegevens en  gisteren het filmpje nog een keer extra

Waarom krijg ik geen terugkoppeling, heb al 2 keer iets doorgestuurd en alarm loeit nog steeds van tijd tot tijd

geduld begint op te raken!!!!!!!!!

Reputatie 6
Badge +9

Ik weet niet of je al contact hebt gehad met KPN NetwerkNL?
Je zou ze morgen kunnen bellen op 0880063744 of via WhatsApp (dan zou je misschien ook een filmpje kunnen meesturen) op 0630856291

Hallo Dennis,

 

bedankt voor je snelle reactie, ga het gelijk op Whatsapp zetten.

en nu maar hopen, dat we eindelijk van het kabaal af komen

Reputatie 7
Badge +24

Het kan nog makkelijker, er is een directe ingang bij de mensen die hierover gaan. Het nummer is 0800 0150, geen rare menukeuzes overigens. Je krijgt gelijk iemand aan de lijn. Ik heb het ook doorgezet, maar denk dat het sneller en handiger is als ze jou gelijk spreken. 

En de oplossing is???

Ik ben benieuwd