Beantwoord

overname partner internet mislukt

  • 7 March 2020
  • 23 reacties
  • 219 keer bekeken

Beste heer, mevrouw,

Ik heb de internet van mijn vrouw overgenomen. Helaas krijg ik de rekeningen nu twee keer. Ik heb het doorgegeven om op te zeggen. Dit is gelukt maar ik wil niet betalen wat niet geleverd is. Kunnen de teveel in rekening gebrachte facturen gecrediteerd worden.

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 10 March 2020, 15:11

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

23 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hi @AR Nirghin GC Dhanradj, welkom op het forum!

Ik kijk graag even met je mee hoe dit precies zit, zou je daarvoor je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? In het opmerkingsveld, mag je dan ook de naam en geboortedatum van je vrouw doorgeven.

Daarnaast ben ik benieuwd hoe het precies zit met het opzeggen? Heb je haar abonnement eerst overgenomen en daarna opgezegd? Of heb je een ander abonnement opgezegd omdat je haar abonnement over hebt genomen en niet 2 abonnementen tegelijk wilt hebben? Ik hoor het graag!

Hi Maja ik heb de abonnement overgenomen en verlengd via de app die ik gekoppeld had. Ik dacht dat het systeem de oude abonnement automatisch ging beëindigen. Als de teveel rekening gebrachte kosten wordt teruggedraaid tot 25 februari 2020. Dan zijn wij verholpen.  Nee er is geen sprake van een andere abonnement. Wij hebben altijd Kpn gehad. Het lijkt mij stug dat uw op een thuis verbinding waarvan wij sinds 2012 samenwonen ineens twee abonnementen van hetzelfde provider hebben. 

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt voor het invullen!

Ik zie dat er 1 abonnement actief was en dat er vervolgens op 23-01 nóg een abonnement aan is gevraagd. Hierdoor gaat het wel om 2 verschillende abonnementen. Op 29-01 is er een verzoek tot overname van het ‘oude’ abonnement in onze systemen gelogd. Dit staat echter volledig los van het nieuwe abonnement. Een abonnement wordt niet automatisch opgezegd als er een ander abonnement op een andere naam aan wordt gevraagd, ook al gaat het om hetzelfde adres.

Voor het oorspronkelijke abonnement loopt momenteel een opzegging, de einddatum staat vast op 7 april. Vanaf die datum is er nog maar 1 abonnement actief op jullie adres, tot die tijd zullen beide abonnementen in rekening worden gebracht.

Als ik je goed begrijp, was het de bedoeling om het ‘oude’ abonnement te verlengen, maar dat is niet goed gegaan. Op het nieuwe abonnement hebben jullie nu een half jaar korting, die jullie niet zouden hebben gehad als het abonnement verlengd was. Dit levert jullie een voordeel op van € 142,50, wat de dubbele abonnementskosten van de periode van 24-02 tot en met 07-04 ruimschoots dekt. Ik kan deze periode dan ook niet nogmaals vergoeden!

Mevrouw Maja,

Ik verwacht nu een vergoeding. Want uw pleegt dwaling naar de klant toe #radar.

Afz

 

Amid

Die vergoeding die heb je dus al ruimschoots gekregen. Zie bericht van @Maja_ 

Overigens had je daar geen recht op, want je hebt zelf een nieuw abonnement aangevraagd. 

Kun je nog zo vaak #radar of “dwaling” typen, maar het is netjes opgelost.

Nee dat heb ik niet. Twee extra rekeningen heb ik ontvangen geen credit nota's gezien.

Het gaat om de principe.

Nee dat heb ik niet. Twee extra rekeningen heb ik ontvangen geen credit nota's gezien.

Het gaat om de principe.

Creditnota’s? Principe? Als je goed had gelezen krijg je dus korting van ruim 140 euro op het nieuwe abonnement. Terwijl je daar eigenlijk geen recht op hebt, want je bent géén nieuwe klant! Dat dekt ruimschoots de door jouzelf veroorzaakte dubbele abonnementskosten.

Als men jouw oude abonnement door had laten lopen had je die korting niet gehad.

Mevrouw Maja,

We kunnen het ook anders doen u geeft ons een Nintendo switch of een PlayStation voor mijn twee zonen van 4 en 7 jaar. Of boodschappen twv 147 euro voor komende maand.

Dan los ik het hierbij op.

 

Met vriendelijke groet,

Amid Nirghin

Meneer de abonnement was reeds verlopen. Sinds 25-11-2019. Dus ja ik heb gewoon recht op korting.

Meneer de abonnement was reeds verlopen. Sinds 25-11-2019. Dus ja ik heb gewoon recht op korting.

Meneer het abonnement verloopt nooit, maar loopt stilzwijgend door en is daarna maandelijks opzegbaar. Als u niet opzegt, loopt het abonnement dus gewoon door. De korting is voor nieuwe klanten en u geeft zelf aan dat u een bestaande klant bent.

We kunnen het ook anders doen u geeft ons een Nintendo switch of een PlayStation voor mijn twee zonen van 4 en 7 jaar. Of boodschappen twv 147 euro voor komende maand.

Dan los ik het hierbij op.

Dit moet een grap zijn…..

Je krijgt al een cadeau van 140 euro en dat is dan nog steeds niet genoeg?

Nee is geen grap wilt u niet bemoeien. 

Nee is geen grap wilt u niet bemoeien. 

Dit is een openbaar forum en iedereen mag zich hiermee bemoeien en als je dit soort grappen maakt dan bemoeit men zich helemaal graag met u.

 

Je kunt wel aan KPN vragen of ze het nieuwe abonnement beëindigen, dat je het oude abonnement voortzet. Ben je wel je cadeautje van 140 euro kwijt en zit je nog steeds met  de dubbele abonnementskosten van de periode van 24-02 tot en met 07-04!

Op leeftijd en gewoon aan het cyberpesten.:grinning:

Meneer ik heb u wel gerapport dat is geen grap.

Op leeftijd en gewoon aan het cyberpesten.:grinning:

Dan zou ik eens een andere hobby gaan zoeken als ik jou was. Als je geen serieuze bijdrage wilt leveren aan dit forum dan zou ik me wat meer bezig gaan houden met zaken die wellicht belangrijker zijn.

Meneer ik heb u wel gerapport dat is geen grap.

Heeft geen nut, want er valt niets te rapporteren. Als iemand jouw rapportage serieus neemt dan krijgen jouw zoons van mij een Nintendo switch of een PlayStation of boodschappen twv 147 euro….

Maar goed, ik @Maja_ hebben je uitgelegd wat je fout hebt gedaan en wat het voordeel is dat je hebt, terwijl je daar geen recht op hebt. Dus wat kom je hier verder dan nog zeuren?

Even terug bij het begin het stond op mijn vrouws naam en haar geboorte datum. Ik ben aangemerkt als nieuwe klant. Dus ik heb wel recht op korting. Mijn vrouw moest het opgezegd hebben op haar klantnummer. Dan was er niks aan de hand geweest.

Al goed dat wordt een maand droog brood eten.

Kpn wint bij deze.

Even terug bij het begin het stond op mijn vrouws naam en haar geboorte datum. Ik ben aangemerkt als nieuwe klant. Dus ik heb wel recht op korting. Mijn vrouw moest het opgezegd hebben op haar klantnummer. Dan was er niks aan de hand geweest.

Al goed dat wordt een maand droog brood eten.

Kpn wint bij deze.

Je woont nog op hetzelfde adres, dus je bent gewoon een bestaande klant. Bestaande klanten hebben géén recht op de korting van nieuwe klanten.

Als het zo zou werken zoals jij nu zegt, dan kan iedereen die getrouwd is wel hetzelfde gaan doen: Dan zet je het ene jaar het abbo op naam van de vrouw en het volgende jaar weer op naam van de man…. En dan ieder jaar korting krijgen….

Maar waarom moet je een maand droog brood eten dan? Je betaalt 24-02 tot en met 07-04 dubbel, maar je krijgt daar een korting voor terug.

Per saldo ben jij goedkoper uit, dus ben jij de winnaar!

Reputatie 7
Badge +21

@AR Nirghin GC Dhanradj en @jlthkoch, laten we bij deze ophouden.. Mevrouw is zelf verantwoordelijk voor het opzeggen van haar abonnement. Wij zien niet dat jij als nieuwe klant eigenlijk ook de gebruiker bent van het oude abonnement, aangezien het op een andere naam én een ander geslacht/geboortedatum is aangevraagd. Als dit zo zou zijn en wou hadden dit geweten, dan zou je helemaal geen recht op de kortingen hebben. Het 'oude' abonnement van mevrouw wordt per 6 april stop gezet. Verder wordt er aangegeven dat je de kosten van die 2 maanden dubbel en dwars terugkrijgt met die toegekende korting op het nieuwe abonnement. 

@Susan_ Jullie brengen mensen zo wél op een idee als ze ten onrechte aanspraak willen maken op korting of gratis SuperWifi!!

Want wat jij nu opgeeft als reden dat jullie niet zien dat iemand nieuwe klant is (aangezien het op een andere naam én een ander geslacht/geboortedatum is aangevraagd) gaat op voor iedere klant die met minimaal één meerderjarig persoon op hetzelfde adres woont.

Als het voor KPN kennelijk te moeilijk is te zien dat het hetzelfde postcode / huisnummer is, dan heeft dus eigenlijk iedereen de mogelijkheid om ge (c.q. mis) bruik hiervan te maken….

Reputatie 6
Badge +6

Mevrouw Maja,

We kunnen het ook anders doen u geeft ons een Nintendo switch of een PlayStation voor mijn twee zonen van 4 en 7 jaar. Of boodschappen twv 147 euro voor komende maand.

Dan los ik het hierbij op.

 

Met vriendelijke groet,

Amid Nirghin

Het wordt steeds gekker…..

Reputatie 7
Badge +20

@Susan_ Jullie brengen mensen zo wél op een idee als ze ten onrechte aanspraak willen maken op korting of gratis SuperWifi!!

Want wat jij nu opgeeft als reden dat jullie niet zien dat iemand nieuwe klant is (aangezien het op een andere naam én een ander geslacht/geboortedatum is aangevraagd) gaat op voor iedere klant die met minimaal één meerderjarig persoon op hetzelfde adres woont.

Als het voor KPN kennelijk te moeilijk is te zien dat het hetzelfde postcode / huisnummer is, dan heeft dus eigenlijk iedereen de mogelijkheid om ge (c.q. mis) bruik hiervan te maken….

Iedereen kan op elk willekeurig adres een abonnement aanvragen. Soms wordt daarmee fraude gepleegd, maar wij kunnen en mogen geen contact opnemen met gemeentes om te controleren of iemand daadwerkelijk op een adres ingeschreven staat. Dat er een aanvraag wordt gedaan op een adres waar al een lijn actief is, komt vrij vaak voor, bijvoorbeeld als een toekomstige bewoner alvast een nieuwe aanvraag doet op een adres of een verhuizing doorgeeft terwijl de ‘vorige’ bewoner er nu nog woont. Die vorige bewoner ontvangt van ons dan een bericht dat er een nieuwe aanvraag is gedaan en kan daar op reageren als dat absoluut niet de bedoeling is zodat we daar een stokje voor kunnen steken. Hier is gelukkig dus wel een vangnet voor. 

In deze situatie is er door 1 persoon een aanvraag gedaan op een adres waar al een abonnement van een ander persoon actief was. Dat kan en mag dus, maar heeft wel gevolgen zoals dat er nu dubbele abonnementskosten lopen omdat er administratief gezien 2 abonnementen actief zijn. Wij proberen er scherp op te zijn dat er niet door dezelfde bewoners meerdere abonnementen aan te vragen zijn, echter valt dit niet volledig te voorkomen zoals nu blijkt.

Ik wil dit andere klanten wel ten strengste afraden, deze constructie zorgt er namelijk voor dat je je emailadressen kwijtraakt, net als al je opnames, je vaste telefoonnummer, MijnKPN account, mogelijke KPN Compleet voordelen op je mobiele nummer, andere factuurdata, er worden aansluitkosten in rekening gebracht en in het slechtste geval gaat er iets mis bij de levering omdat er bijvoorbeeld verplicht een dragerwijziging doorgevoerd moet worden en dan zit je een poos zonder diensten waarbij je géén recht hebt op een noodpakket.

Een hoop gedoe dus, om er voor te zorgen dat je één wifi versterker draadloos aan kunt sluiten. Ik zou er zelf niet aan beginnen :wink: