Beantwoord

Overstap naar de hel

  • 16 December 2020
  • 21 reacties
  • 764 keer bekeken

Reputatie 1

Mijn geduld is nu echt teveel op de proef gesteld. Vorige week overgestapt van Ziggo naar KPN. Sindsdien geen vast internet en televisie. Het dagelijkse telefoontje met de klantenservice levert steeds een volgende “wensdatum” op, die niet gehaald wordt en door een volgende wordt vervangen die ook niet… enzovoorts.

De enige echte “wensdatum” was 11 november, de dag van de overstap die door zowel KPN als Ziggo bevestigd was. En ja hoor, halverwege de ochtend een sms’je van KPN: “Beste klant, goed nieuws. Uw abonnement is geactiveerd. Sluit uw pakket aan en geniet”.

Maar nee, geen signaal. Alles drie keer nagelopen en uiteindelijk de klantenservice gebeld.

“Nee meneer, uw aansluitdatum is 14 december.”

Nee, die is vandaag. Dat hebben jullie beloofd en ik kreeg zelfs een sms’je dat het gepiept is.

“Dan moet ik even verder zoeken.”

“Meneer, bent u er nog? Kan het zijn dat u nog een internetaansluiting van een andere provider heeft?”

Even kijken... ja Ziggo doet het nog.

“Maar dan mogen wij u niet aansluiten.”

Nou, volgens mij mag dat best, want: technisch staan Ziggo en KPN los van elkaar, met KPN heb ik een overeenkomst met ingang van 11 december en daar heeft Ziggo niets mee te maken. En KPN zou toch een soepele overstap regelen?

Dat werd een discussie zonder uitkomst. Ze kon hoe dan ook de aansluiting niet vervroegen.

Direct na het gesprek zag ik een sms’je van Ziggo: Uw abonnement eindigt vandaag. Vergeet niet uw apparatuur terug te sturen.

Meteen weer gebeld: andere medewerker, alle begrip, maar hij kon die datum niet terugdraaien. Eventueel kon hij een monteur sturen, op 21 december. Nee, dank u, dat schiet niet op.

14 december: Nog geen internet. Servicemedewerker: Ik zie u staan voor 15 december. Dat werd me te gortig en nadat ik me beschaafd boos had gemaakt, beloofde hij een “ticket” aan te maken en dan zou ik hopelijk ‘s middags of anders ‘s avonds teruggebeld worden. Ik ben niet vertrouwd met het jargon, maar ik kreeg de indruk dat de kwestie nu serieus aandacht en urgentie zou krijgen. Maar nee, geen telefoontje en nog steeds geen aansluiting.

15 december: Nee meneer, uw wensdatum is 16 december. De jongeman van dienst leek deze keer echt met me begaan; hij troostte me met 100 Gb extra op mijn mobiel zodat ik zou kunnen streamen, en hij verbond me door met iemand die kennelijk wat hoger in de boom zit; een mevrouw van de service-afdeling. Ze nam de kwestie met me door en legde uit dat KPN al enige tijd kampt met “problemen met onze systemen”. Oké, dan ligt het dus niet aan mij.

16 december: Uw wensdatum staat op 17 december. Toen ik duidelijk maakte dat ik geen genoegen meer nam met nieuwe “wensdata” en iemand wenste te spreken die concrete afspraken kan maken, werd ik 20 minuten in de wacht gezet, waarna de verbinding werd verbroken. Weer gebeld, weer 20 minuten intern beraad. Iemand met meer bevoegdheid spreken kon niet, een monteur sturen kon wel. Die zou dan tussen 21 en23 december verschijnen. – Nee, morgen, anders hoeft het niet. Dat kan niet meneer, het is echt erg druk.

Uiteindelijk werd afgesproken dat ik zou worden teruggebeld over een oplossing. Niet dus.

Ik heb de indruk dat mij twee keer een monteur is aangeboden op grond van mijn leeftijd, want daar is ook om de haverklap naar gevraagd “ter verificatie”. Een monteur is welkom als me wordt uitgelegd welk technisch probleem hij komt oplossen. Maar als de service-afdeling zegt dat het probleem in “onze systemen” zit, levert een monteur aan huis alleen maar een extra week vertraging op.

Overigens: “Het is druk” vind ik een immoreel argument. De reclames van KPN vliegen me om de oren, maar tijd om een nieuwe klant te leveren wat hij heeft gekocht is er niet. Weet KPN niet dat je in de gevangenis kunt komen als je iets verkoopt dat je niet kunt leveren?

Tav de moderator van dienst: ik hoop dat u aan wat touwtjes kunt trekken, want ik kom zo langzamerhand tot de conclusie dat ik net zo goed (of beter) bij een andere provider op aansluiting kan wachten. Morgen 17 december is echt een deadline.

icon

Beste antwoord door Achtpeter 28 December 2020, 20:07

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

21 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @Achtpeter, wat een verhaal. Ik snap dat je hier zacht gezegd niet blij van wordt en dat je het wachten inmiddels wel zat bent. Goed dat je dit signaal afgeeft.

Fijn dat je gegevens al in je profiel staan. Ik heb ze erbij gepakt en er meteen naar gekeken. De reden dat de datum van oplevering steeds een dag opschuift, is doordat het modem nog geen verbinding met het netwerk heeft gehad. Het signaal is wel klaar voor de installatie, vandaar dat je dit bericht ook al gehad hebt. Het spijt me van alle verwarring die de gesprekken met de klantenservice hebben opgeleverd.

Kort gezegd, wat er nu moet gebeuren is het aansluiten van het modem. Ik maak uit je verhaal op dat je het al wel geprobeerd hebt maar dat het niet gelukt is, klopt dat? Het alternatief is het maken van een afspraak met een monteur. Dat is geen probleem, alleen ben ik bang dat er een paar dagen tussen zit voordat de monteur langs kan komen. Ik zou je graag vertellen dat ik dit vandaag voor je kon regelen, maar dat kan helaas niet. Als je wel een afspraak wilt maken, kan dat via ons of via de klantenservice. 

Reputatie 1

Beste Alexandra. dank voor de aandacht. ik weet niet wat ik er aan heb. Die monteur is eerder ter sprake geweest, maar het is me nooit duidelijk gemaakt wat ik daar aan heb, afgezien van een week vertraging. De situatie bij mij thuis is simpel. Één ouderwets aansluitpunt waar de stekker van het aansluitpakket op één manier in past. Wordt nu aangenomen dat ik niet het juiste draadje in de juiste aansluiting heb gestopt? Het pakket lijkt me behoorlijk idiotproof en ik heb vaker zoiets aangesloten. Dus: Verklaar je nader alsjeblieft. En begin maar vast met het regelen van die monteur, want ik wil toch echt dit decennium nog op de beschaving worden aangesloten.

Vriendelijke groet

Peter Logcher

Reputatie 1

Maar: Een vriend waarschuwt me dat ik beslist moet aandringen op een concrete, bevestigde afspraak met een datum en tijd. Bij deze dus. Jullie hebben blijkbaar een reputatie

Vriendelijke groet

Peter Logcher

Reputatie 4
Badge +1

zou er nog een monteur naar de wijkcentrale moeten om de kabel in te pluggen voor wonig x?

 

Ik vind dat altijd zo raar dat zo'n oplevering zo lang duurt. Het is toch in het systeem een vinkje zetten….

Reputatie 1

Tsja, zo dacht ik ook. Maar ik heb inmiddels een half dozijn medewerkers aan de lijn gehad die zo niet redeneren maar ijzerenheinig een  volgende "wensdatum" produceren. Heel triest

 

Badge +19

Natuurlijk is het niet van druk maar op een knopje. Als dat zo was werd het ook wel gedaan.

Reputatie 4
Badge +1

Natuurlijk is het niet van druk maar op een knopje. Als dat zo was werd het ook wel gedaan.

Hoe groter de organisatie hoe meer regels, protocollen en lagen. Ik vraag mij altijd af hoe efficiënt dat dan nog is. 
 

laatst een klant waarbij de productie stil lag omdat er een regel aan de firewall moest worden toegevoegd. Klusje van 1 minuut. 
dat duurde bijna een maand. Ik schat dat ze tienduizenden euro schade hebben geleden. 
 

Heel frustrerend. 

Reputatie 1

Op zich heeft Joep groot gelijk. Maar als het om meer gaat dan een druk op een knopje, wees dan voorbereid op dat "meer" . We hebben het niet over een probleem dat plotseling op 11 december ontstond door het gezeur van een ongeduldige klant. De overstapdatum was weken eerder afgesproken en bevestigd. Ik krijg echt de indruk dat we hier de duistere kant van het moderne zakendoen zien: Verkopen, verkopen, zo veel mogelijk verkopen en daarna kijken of je ook kunt leveren.

Reputatie 4
Badge +1

Natuurlijk is het niet van druk maar op een knopje. Als dat zo was werd het ook wel gedaan.

ik ben benieuwd welk beroerd systeem er dan achter zit.

Ik neem aan dat ze per klant een record kunnen oproepen en daar aanpassingen kunnen doen.

Als dat niet volautomatisch gaat anno 2020 is dat wel opmerkelijk.

 

Reputatie 7
Badge +19

We zeggen zeker niet dat jij zelf iets fout doet, echter is het zo als doe-het-zelf installatie geen resultaat oplevert, dan sturen we een monteur naar je toe. Indien nodig zal die ook naar de wijkcentrale gaan. De monteur is nu voor je ingepland op 28-12-2020 tussen 08:00 en 10:00.. Dit was de eerste optie om dit te regelen. Je ontvangt ook nog bevestiging pr e-mail. 

Reputatie 1

Brrrrr dat duurt wel heeeeeeeeel lang.  17 dagen na de datum van de overstap. Pijnlijk. .Maar ik staak de strijd. Laat maar komen, die man/vrouw. Hopelijk blijkt de kwaliteit van het netwerk uiteindelijk beter dan de kwaliteit van de dienstverlening.

Ik ga er niet over maar als men zolang zonder diensten zit wordt er meestal een noodpakket gestuurd, wellicht kan @Alexandra  @Jeroen_dB  dit voor  je regelen

Reputatie 1

Maar nog even: dinsdag heeft een medewerker mij  een troostprijsje gegeven. 100 GB extra op mijn mobiel zodat ik toch een beetje tv kan kijken. Dat extraatje zou tot het eind van de week gelden. Verlenging lijkt me redelijk.

Reputatie 7
Badge +19

IK heb zojuist er 100GB extra opgezet. Is het op, geef even een seintje doen we het nog een keer bijschrijven.

Reputatie 1

Bedankt. En fijne feestdagen, ondanks alles

Reputatie 1

Hallo Jeroen,

Het is afgelopen met de 100 extra GB's. Niet omdat ik ze heb opgebruikt, maar omdat het extraatje maar 1 week geldig was en volgen een sms'je dat ik vanochtend kreeg is die week nu voorbij.

Kun je nog één keer…?

Beste groetjes

Peter 

Reputatie 7
Badge +19

100GB staat er weer op! @Achtpeter 

Reputatie 1

Hoera! na 17 dagen eindelijk internet en tv. Ik moet zeggen: snelheid en beeldkwaliteit tv zijn beter dan ik gewend was. Eind goed al goed.

Beste Jeroen, nog wel een vraag: Hoe achterhaal ik mijn klantnummer? Op de factuur, las ik. Maar ik heb nog geen factuur. Moet ik daarop wachten om mijn thuisaansluiting te koppelen aan MijnKPN zodat ik zenderpakketten kan kiezen? Of kun je me ook daar mee helpen?

Groet,

Peter

PS: Nee, via de tv kan ik niet bij die zenderpakketten. “Dienst niet beschikbaar - probeer het later nog eens”

Reputatie 1

Opgelost

 

Wat mij opvalt bij de verhalen die ik lees dat er onkundige mensen bij kpn klantenservice zitten.  Ik heb ook weleens gebeld voor problemen gelukkig altijd opgelost.

Echter hoor je altijd op de achtergrond gesprekken van anderen medewerkers zelfs over wat ze gaan eten enz.

Ik vind dit niet professioneel overkomen voor de klanten die bellen. Ben voor de rest al meer dan 25 jaar klant.

Aanbiedingen zijn leuk voor nieuwe klanten. Maar kpn doe ook eens een leuke actie voor klanten die jullie al jaren trouw zijn!! 

Badge +19

Het zijn gewone mensen hoor en die kletsen met elkaar.  Als ik voor een wortelkanaalbehandeling een uur in de tandartsstoel ligt kletsen de tandarts en assistenten ook en hoor je hele verhalen. Overigens krijgt u bijna iedere maand leuke kleinere kadootjes.