Beantwoord

Overstap naar glasvezel internet van KPN

  • 9 August 2019
  • 3 reacties
  • 152 keer bekeken

Omdat ik mijn vragen niet via de mail kan stellen, en ik op het forum niet de antwoorden kan vinden voor mijn specifieke situatie, stel ik ze maar via deze weg. Telefoon en chat zijn vervelend omdat deze een vluchtig karakter hebben. Ik snap ook niet waarom dit zo handiger zou moeten zijn, maar vooruit;

Ik heb nu internet en tv via ziggo (antenne kabel). Ik wil echter over stappen op glasvezel van KPN. Enkele vragen houden mij tegen om de overstap door te zetten. Hopelijk kunnen jullie die hier beantwoorden.

1) De hele straat heeft glasvezel, zo ook via de zoekvelden van de KPN site. Echter; ik heb niet, zoals al mijn buren, een glasvezel tot in de meterkast. De vorige bewoner heeft hiervoor geen toestemming gegeven toen de glasvezel in de straat gelegd is. Ik zal dus bij installatie ook een vezel van de kast in de straat naar mijn huis aan moeten laten leggen. Zit dit ook in de "gratis aansluitkosten"?

2) Bij de aanbieding staat dat ik dubbel zoveel data op mijn mobiele abonnement krijg. Nu heb ik echter al ruim ingekocht met 50Gb per maand, en heb ik echt geen 100Gb per maand nodig. Ik zit nu net een paar maanden in een 2 jarig abonnement. Kan ik bij het nemen van internet een trap terug in mijn mobiele pakket?

3) Ik heb al een prima dekkend Wifi netwerk aangelegd in mijn huis en heb alleen een bekabelde (UTP) verbinding nodig naar het internet. Naar de televisie decoders wil ik gewoon een UTP kabel trekken. Kan dit, en kan de Wifi functionaliteit dan ook uitgezet worden op de experiabox/glasvezelmodem? Scheelt (hopelijk) weer in de energie, en zeker ook in de stoorzenders op de Wifi banden.
icon

Beste antwoord door Bart_ 12 August 2019, 16:21

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Paul_ditisomhetuniektemaken schreef:
Omdat ik mijn vragen niet via de mail kan stellen, en ik op het forum niet de antwoorden kan vinden voor mijn specifieke situatie, stel ik ze maar via deze weg. Telefoon en chat zijn vervelend omdat deze een vluchtig karakter hebben. Ik snap ook niet waarom dit zo handiger zou moeten zijn, maar vooruit;
Hallo @Paul_ditisomhetuniektemaken Welkom hier op het KPN Forum. Je kunt je vraag hier stellen omdat je niet alleen reactie krijgt van een KPN-medewerkers zoals ik, maar ook van geinteresseerde klanten die veel van onze producten afweten. Het KPN Forum kun je zien als een enorme database van informatie én het is een plek waar je snel meerdere antwoorden van verschillende mensen krijgt. Natuurlijk kun je ook via de chat en de telefoon bij ons terecht. Dat contact is vluchtig in de zin dat je met één persoon spreekt en de antwoorden niet direct terug te lezen zijn. Een collega aan de telefoon zal echter altijd een duidelijke aantekening maken en dat geldt ook voor contact via de chat. Via de chat kun je ook een uitdraai van het gesprek naar jezelf laten mailen.

Ik heb nu internet en tv via ziggo (antenne kabel). Ik wil echter over stappen op glasvezel van KPN. Enkele vragen houden mij tegen om de overstap door te zetten. Hopelijk kunnen jullie die hier beantwoorden.
Ik hoop van harte dat ik je dan duidelijke antwoorden kan geven.

1) De hele straat heeft glasvezel, zo ook via de zoekvelden van de KPN site. Echter; ik heb niet, zoals al mijn buren, een glasvezel tot in de meterkast. De vorige bewoner heeft hiervoor geen toestemming gegeven toen de glasvezel in de straat gelegd is. Ik zal dus bij installatie ook een vezel van de kast in de straat naar mijn huis aan moeten laten leggen. Zit dit ook in de "gratis aansluitkosten"?
Dat durf ik je op voorhand niet te zeggen. Je kunt het één en ander zelf wellicht al checken via deze site. Uiteraard wil ik ook voor je kijken wat ik kan achterhalen. Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van je postcode / huisnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.)

2) Bij de aanbieding staat dat ik dubbel zoveel data op mijn mobiele abonnement krijg. Nu heb ik echter al ruim ingekocht met 50Gb per maand, en heb ik echt geen 100Gb per maand nodig. Ik zit nu net een paar maanden in een 2 jarig abonnement. Kan ik bij het nemen van internet een trap terug in mijn mobiele pakket?
Dan doel je denk ik op de verdubbeling van je tegoed, die je krijgt als je Compleet wordt? Je kunt je abonnement maandelijks aanpassen. Je kunt echter niet naar een lagere abonnementsvariant dan het abonnement waar je mee bent begonnen. Dus als je met de 50 GB-variant bent gestart dan kun je niet lager.

3) Ik heb al een prima dekkend Wifi netwerk aangelegd in mijn huis en heb alleen een bekabelde (UTP) verbinding nodig naar het internet. Naar de televisie decoders wil ik gewoon een UTP kabel trekken. Kan dit, en kan de Wifi functionaliteit dan ook uitgezet worden op de experiabox/glasvezelmodem? Scheelt (hopelijk) weer in de energie, en zeker ook in de stoorzenders op de Wifi banden.
Als je gebruik maakt van je eigen access points dan kun je deze blijven gebruiken. En ja, je kunt de wifi op de Experia Box uitschakelen.
Hoi @Bart_ ,

Dankjewel voor je reactie. Ik denk dat je me goed geholpen hebt met mijn vragen met je antwoorden.

De link die je gegeven hebt heeft me enorm geholpen. Ik kende hem niet / had hem nog niet gevonden tijdens mijn eigen zoektocht.
Ik zie dat ik op mijn postcode/huisnummer inderdaad aangesloten kan worden. (voor de volledigheid heb ik toch nog even mijn profiel aangepast). Ik zie dat ik via die weg ook gelijk een abonnement af kan sluiten.

Ik bedoelde inderdaad het toevoegen van internet via Compleet. Jammer dat ik de komende (net geen...) 2 jaar dan erg ruim in mijn jasje zit met 100GB per maand. Maar goed, dat is dus de komende tijd echt genieten van "onbeperkt" mobiel internet.

Fijn dat ik mijn eigen netwerk kan blijven gebruiken. De instellingen komen wel tegen de tijd dat alles aangesloten gaat worden. In ieder geval fijn dat het mogelijk is.

Bedankt voor je antwoorden en hulp. Vooral de link naar hier heeft me enorm vooruit geholpen.
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @Paul_ditisomhetuniektemaken Fijn om te horen dat je wat wijzer bent geworden, daar doen we het voor. Mocht je het handig vinden: ik kan je ook laten bellen door een collega die het één en ander met je doorneemt en je kan helpen met het afsluiten van een abonnement. Als je dat wilt: voorzie je KPN Forum profiel van je naam , je postcode / huisnummer en je mobiele nummer. (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Dan zorg ik dat er contact met je wordt opgenomen.

Reageer