Vraag

Overstap t-mobile naar KPN niet goed gegaan, 2 weken zonder internet.

  • 5 February 2021
  • 10 reacties
  • 76 keer bekeken

Vandaag was onze overstap datum. Vanochtend heeft KPN doorgegeven aan T-Mobile dat ons abonnement stopgezet moest worden. Helaas was er nog niet gecontroleerd of wij daadwerkelijk ook verbinding hadden met internet. Nu blijkt dat er dus een storing is waardoor wij tot 19 Februari op een monteur moeten wachten.

De hele avond al gebeld (en voornamelijk in de wacht gezet) met de klanten service. Een medewerker gaf aan dat door het instellen van een nieuwe begindatum (van 5 feb naar 19 feb) t-mobile ons huidige abonnement weer aan kan zetten. Ook met T-Mobile contact opgenomen, maar dat was dus helemaal niet mogelijk.

 

Al met al nu de komende twee weken dus geen internet en KPN komt met geen andere oplossing (enige wat ze konden bedenken was of we niet wifi van onze buren kunnen gebruiken… :zipper_mouth: ). Ik werk thuis en mijn vriendin is hoogzwanger (een dag zonder ITV of Netflix gaat nog wel, maar 2 weken is nu iets te veel gevraagd).

 

Graag denken wij mee over een oplossing… 

 

Mvg,

 

Stefan 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Hoi @SMusch . Welkom op het forum.

Wat een nare situatie. Helaas heb ik geen extra mogelijkheden om dit te bespoedigen. Dit soort issues hoort ook beter thuis bij de telefonische of chat afdeling. Neemt niet weg dat ik het heel vervelend voor jullie vind.

Ik heb wel de mogelijkheid om een gratis weekbundel op een mobiel nummer te zetten (100gb) . Het nummer moet dan wel bij KPN zitten. Mocht je daar gebruik van willen maken, laat het weten.

Hoi Erwin, dankjewel. 

Helaas hebben wij geen van beide een mobiel abonnement van KPN, anders hadden we daar graag gebruik van gemaakt. Is er geen enkel andere mogelijkheid (een dongel die we lenen of iets dergelijks?). 

Als wij onze bundel bij onze mobiele provider verhogen voor de komende twee weken om een hotspot continu aan te zetten, zouden we deze kosten dan met KPN kunnen verrekenen bijvoorbeeld? Dit is nog altijd niet onze fout, maar de gevolgen komen wel bij ons te liggen. 

Wellicht ook goed om in het proces niet direct al de overstap goed te keuren voordat de klant aangeeft ook daadwerkelijk werkend internet te hebben.. scheelt een boel gedoe lijkt me. 

 

@SMusch : kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven als je dat gedaan hebt?

@Erwin_  Ik heb mijn profiel bijgewerkt. 

 

Dank daarvoor. Er zijn verschillende gesprekken gevoerd. In één van die gesprekken heeft een collega een Noodpakket aangevraagd. Is dit bij jullie bekend?

Ik moet er wel bij zeggen dat wij er niet over beslissen of dit gehonoreerd wordt. We zullen even de reactie van die logistieke afdeling moeten afwachten.

(Een noodpakket is een mifi router en een digitenne tuner. )

Ha Erwin, dank voor je snelle reactie. Er was ons niet helemaal duidelijk gemaakt wat die nood oplossing nou daadwerkelijk in hield, jij hebt ons nu al meer info gegeven. Indien dit noodpakket verzonden word, kunnen wij dan zonder extra telefoon of internet abonnement daar gebruik van maken?

En indien deze niet opgestuurd kan worden, zitten we dan alsnog met de gebakken peren?

In ieder geval bedankt dat je ons helpt, we komen zo al verder dan in twee uur telefoon gesprekken. 

Met het noodpakket kun je redelijk internetten. Mits je 4g ontvangst goed is. De bundel kun je naar believen aanvullen. 

Om een heel huishouden inclusief thuiswerken op zo'n mifi routertje te laten draaien is wellicht wél een uitdaging. 

Als je dinsdag nog geen SMS hebt gehad, wil je mij dan hier een seintje geven?

Hoi @Erwin_

Helaas hebben wij nog niks gehoord omtrent het noodpakket. Zou jij toevallig eens willen kijken naar de status?

Als het goed is, heeft mijn collega alsnog een noodpakket gestuurd. Is die bij jullie aangekomen?

Ha @Erwin_ dat klopt. Het is helemaal goed gekomen nu. De Mifi en digitenne staan aan en we internetten vrolijk door tot de monteur langskomt. Bedankt voor de hulp!