Vraag

Overstap van Ziggo naar Kpn

  • 15 April 2020
  • 6 reacties
  • 150 keer bekeken

Hallo,

 

Ik wil graag even mijn verhaal kwijt. 

Wij zijn jaren klant bij Ziggo geweest en eigenlijk best erg tevreden. 

Nu kwam er glasvezel in de straat te liggen en de verhoging van de internetsnelheid was best een interessante voor een gezin die veeleisend is op dat gebied. Vervolgens komt er iemand met een aanbad aan de deur die een overstap aanbied. Wij regelen alles, de totaalprijs gaat omlaag en de snelheid omhoog. 

Dat leek een zeer prettige overstap. 

 

Nu blijkt na 1,5 maand dat de snelheid slechts 250 mb is en geen 500 wat is afgesproken en ook in het contract staat en krijgen we een rekening van Ziggo van maar liefst 500,-!!!!!!!

 

Wij zijn hier ontzettend boos over dat de KPN dit niet duidelijk aangeeft dat er sprake is van en contractbreuk….. dan hadden wij deze overstap natuurlijk niet zomaar gemaakt!!!!!

 

Ik hoop dat hier een regeling voor te treffen is anders stappen wij weer op de de KPN, dit is geen prettige manier om in te stappen. 

 

Met vriendelijke groeten,

 

Marc Brouwer


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Hallo @BrouwerMarc , ik mag er vanuit gaan dat je zelf weet wanneer je vaste contract bij Ziggo eindigt en dat je vanaf die datum bij een andere provider terecht kunt.

Als je bij Ziggo opzegt binnen je contract moet je alle nog niet-verstreken termijnen in 1 keer betalen, overeenkomstig de voorwaarden.

Als het goed is heb je toentertijd van Ziggo ook correspondentie gehad in de vorm van post,e-mail, sms, telefoon of anderszins.

En aangezien coax en glasvezel qua aansluiting elkaar niet bijten kun je dus theoretisch 2 abo's hebben, 1 coax en 1 glasvezel.

Als je van de ene glasvezelprovider naar de andere was overgestapt was het duidelijk anders gelopen omdat er op glasvezel, net als bij coax, maar een leverancier kan zijn, was was er duidelijk een overlegsituatie ontstaan wanneer het ene abo eindigt en het andere abo begint.

KPN valt niets te verwijten, alleen jezelf.

 

Badge +19

En wat de snelheid betreft....is dat bekabeld gemeten of via Wi-Fi?

Ik begrijp dat ik beter had kunnen controleren of Ziggo nog door zou lopen maar KPN gaf duidelijk aan bij de deur deur dat zij de overstap gingen regelen. Dat ik daar geen omkijken naar zou hebben, ga je dan toch een beetje vanuit. 
 

Qua snelheid, bekabeld! 
 

groeten,

 

Marc

Badge +19

Als jij een contract heb met een snelheid van 500 dan behoor je dat ook te krijgen. Wil je het glasvezelkastje 2 minuten van de stroom halen? Dat wil nog wel eens helpen. Laat even weten hoe dat afloopt. Overigens gaat een medewerker hier zeker op reageren.  Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze meteen voor je aan de slag.  Doorgaans reageren ze binnen 48uur. 

Reputatie 7
Badge +15

@BrouwerMarc Welkom op het forum. Wat vervelend om te horen dat er zoveel dingen achter je overstap vandaan komen. Wij hebben geen inzicht in de duur van contracten van andere providers, op het moment dat een klant er dus voor kiest om over te stappen is deze zelf verantwoordelijk voor de kennis over dit contract. Het klopt inderdaad dat er een mogelijkheid tot overstapservice bestaat, deze is echter bedoeld om te zorgen dat de overstap zo soepel mogelijk verloopt. Daarbij kunnen wij dus geen controle doen op het contract van de latende provider. Meer informatie over de overstapservice vind je hier. 

Voor wat betreft de snelheid zou ik hier graag wat dieper in duiken, je zou namelijk met glasvezel bekabeld inderdaad de snelheid moeten halen die je binnen je pakket hebt. Zou je voor mij je forumprofiel willen aanvullen en het mij kunnen laten weten als dit gelukt is? Dan kan ik de gegevens er bij pakken en uitzoeken wat mijn mogelijkheden betreft de snelheid zijn. 

Reputatie 7
Badge +15

@BrouwerMarc Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag!