Vraag

Overstappen naar KPN

  • 28 March 2019
  • 21 reacties
  • 379 keer bekeken

Heb een aanbieding van ZIGGO gehad die interessant is. Wat kan de KPN mij bieden.
Ben tot nog toe tevreden over het aanbod van diensten.
In afwachting een groet T. Vessies

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

21 reacties

Tja, hoe kan KPN je iets bieden als ze niet weten wat Ziggo biedt.

Overigens heeft Ziggo wel wat flinke nadelen:

Opnemen met maar één ontvanger en opnamen ook alleen daarop kijken. Niet op overige decoders en app/site. Bovendien kunnen de overige decoders ook helemaal niet pauzeren, voor terugkijken (Replay bij hen) moeten ze op internet (LAN) aangesloten staan naast coax voor live kijken.

Via een CI+ module alleen interactief in oud-ziggo gebied. Opnemen/pauzeren onmogelijk met CI+ module.

TV signaal érg gevoelig voor externe bronnen w.o. 4G en 5G.

Stroomverbruik van hun ontvangers is hoger dan die van KPN.
In oud-upc gebied krijg je een Mediabox XL met gebruik van internet modem: standby 56 watt! Gebruik 59 watt. (bij kpn modem+ontvanger verbruik ca. 11,5 watt).
Oud-ziggo gebied los modem (5 watt) en Mediabox XL (standby dan 26 watt; tv-kijken 59 watt)
Reputatie 5
Badge +6
@PeterG Ik wil graag even aanhaken op deze opmerking: "TV signaal érg gevoelig voor externe bronnen w.o. 4G en 5G."

Een vriendin van ons woont op ongeveer 50 tot 100 meter van een mast van KPN in HOORN. Zij heeft Ziggo maar inderdaad een hoop ellende. Met regelmaat komt een monteur over de vloer etc. Kabels zijn van nieuwste soort etc etc. Ziggo monteur heeft aangegeven dat je hiervan bij elke aanbieder last zult hebben. Maar is dat ook zo?

Loont het voor haar de moeite om de overstap naar (V)DSL te maken of is dat een risico?
Reputatie 7
Badge +16
En dat hebben we het nog niet eens over de beroerde klantenservice van Ziggo. Bij KPN krijg je bij defect de volgende dag vervangende apparatuur. Het enige voordeel van Ziggo wat ik kan bedenken is het "gratis" sportkanaal wat KPN niet heeft, maar voor Formule 1 liefhebbers is de Duitse RTL in HD met Nederlands commentaar te krijgen via Grand Prix Radio (ook bij KPN op de radio)
Reputatie 7
Badge +16
@PeterG Ik wil graag even aanhaken op deze opmerking: "TV signaal érg gevoelig voor externe bronnen w.o. 4G en 5G."

Een vriendin van ons woont op ongeveer 50 tot 100 meter van een mast van KPN in HOORN. Zij heeft Ziggo maar inderdaad een hoop ellende. Met regelmaat komt een monteur over de vloer etc. Kabels zijn van nieuwste soort etc etc. Ziggo monteur heeft aangegeven dat je hiervan bij elke aanbieder last zult hebben. Maar is dat ook zo?

Loont het voor haar de moeite om de overstap naar (V)DSL te maken of is dat een risico?

Onzin. Die storingen hoor je alleen van Ziggo.
Ja, ik meldde het ook uit "eigen ervaring". Die storingen zijn zeker geen onzin ( @Giant2000 )

In een seniorencomplex in de buurt verleen ik vaak hulp aan bewoners. Ineens kreeg ik veel klachten over m.n. Brava maar ook andere zenders: die waren weg. Bleek er die week een 4G mast op nog geen 100 meter geplaatst te zijn.
Door kabellengte v.a. het 'straatkastje' is er bij veel bewoners al een signaal van vaak maar 22 %, dus is het maar nét aan. Bij veel bewoners kon de monteur het signaal ook niet in orde krijgen.

Tegenwoordig adviseer ik ze, als ze écht ongestoord Brava willen om T-mobile te nemen. Heel jammer dat KPN niet aan te bevelen is (laat KPN dit maar lezen). Senioren lijken wel verslaafd aan Brava danwel klassieke muziek overigens. Mijn moeder (80) heeft uren per dag Classic FM aan.
Reputatie 7
Badge +16
Hebben deze bewoners die storing met Interactieve TV? Ik kan me niet voorstellen dat TS het over Digitenne heeft. Wat betreft de VDSL vraag: als deze vriendin op 100 meter van de KPN mast woont heeft ze waarschijnlijk een ongelooflijk snel signaal wat alleen maar voordeel biedt!
Reputatie 5
Badge +6
Nu ben ik het even kwijt.....is er wel of geen kans op verstoring bij vriendin van ons terwijl ziggo ditzelfde geeft.
Reputatie 7
Badge +16
@PeterG heeft zijn bewijs, ik heb nog niet eerder gehoord dat een 4G mast stoort op Interactieve TV/A-VDSL.
Reputatie 5
Badge +6
@PeterG heeft zijn bewijs, ik heb nog niet eerder gehoord dat een 4G mast stoort op Interactieve TV/A-VDSL.
@Giant2000 Ok kan mij herinneren dat ze ooit Telfort geprobeerd heeft en dat het inderdaad ook stoorde.

Dus @PeterG bij t-mobile geen verstoring omdat het om een kpn mast gaat? Dan was mijn vermoeden juist.....

Dank heren!
Reputatie 7
Badge +30
Beste @Deauvillenvt700, welkom! Ik leg de vraag graag bij je terug: wat wil je graag? Je bent op dit moment al klant bij ons? Als je een al wat ouder abonnement hebt, kan je wellicht overstappen naar de nieuwe propositie. Je legt je abonnement dan weer voor een jaar vast en kunt dan vaak gebruik maken van korting. Ik kijk dit graag voor je na, wil je in dat geval je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Als je ook mobiele abonnementen bij ons hebt, mag je die nummers bij klantnummer (mobiel) of persoonlijke opmerkingen vermelden. Dan kan ik daar ook meteen naar kijken.
4G stoort niet op vdsl, dat is onmogelijk.
Je vriendin, Dennisk76, zal dus met T-mobile of elke andere VDSL/glas-provider geen last van deze storingen/invloed hebben. Ik beveel, uiteraard, internet/i-tv/tel. van KPN aan. 😉 😃 Maar zenderaanbod is ook een dingetje. Goed vergelijken.

4G stoort wel op het DVB-C signaal v.d. kabel. Je moet dan heel goede coax kabels/pluggen hebben wil je je daar geen last van hebben.
Reputatie 7
4G stoort NIET op VDSL, dat is onmogelijk. (ook nergens beweert overigens)
Met de onderstaande opmerking wekte je wel de suggestie gezien de daarop voorafgaande reactie van @Giant2000.

Ja, ik meldde het ook uit "eigen ervaring". Die storingen zijn zeker geen onzin ( @Giant2000 )
Goed dat dat nu dus even rechtgezet is. 🙂

Overigens kunnen die radiosignalen (electromagnetische straling) wel invloed hebben op de werking van netwerkkabels, maar veelal zien we dat alleen bij zeer hoge bandbreedtes. Dat is ook waarom Cat6 kabels vaak voorzien zijn van een shield in de vorm van een aluminiumfolie in de buitenmantel. Hiermee wordt een kooi van faraday gerealiseerd waarmee de electromagnetische straling buitengehouden wordt.
Qua storingen zit je het beste bij een vdsl/glas provider. Daar heb je er 't minste last van.
Reputatie 7
... en wat voegt dit nou weer toe, wjb???? Na herlezen van eerdere reacties bovenstaand BINNEN EEN KWARTIER al weer aangepast. Toedeledokie, de groeten.
Ik reageerde op het stukje tekst dat je na mijn reactie verwijderd hebt.
Ik reageerde dus op de tekst "(ook nergens beweert overigens)".
Je hebt het dan wellicht niet beweerd, maar je leek wel de suggestie te wekken.

Jammer dat je altijd alles zo persoonlijk opvat terwijl ik gewoon inhoudelijk reageer op hetgeen geschreven is.
Je had ook kunnen reageren met iets in de trend van:

Ja, nu ik het nog eens terug lees zou je dat inderdaad zo kunnen interpreteren. Ik heb mijn reactie aangepast om te voorkomen die suggestie overgenomen zou kunnen worden door anderen.

Edit: En weer heb je jouw reactie gewijzigd nadat ik mijn reactie geplaatst had.
Het is onzin dat ik dat zei over vdsl. Dat maakte giant ervan. Dat wilde ik dus duidelijk stellen voor meelezers.
Reputatie 7
Badge +16
Samenvatting: bij interactieve tv met adsl of vdsl heb je geen last van storingen, heb ik dat juist dan heeft de ts namelijk een goed beeld van waar hij aan toe is.
Een prettige zondag allemaal 😁
Reputatie 7
Het is onzin dat ik dat zei over vdsl. Dat maakte giant ervan. Dat wilde ik dus duidelijk stellen voor meelezers.
En ik zeg juist dat jij wel die suggestie wekte, dat is nu net wat ik aangeef in mijn reactie waar jij nu zo tegen ageert.
Nou, het kopje "Ziggo heeft wel wat nadelen" had dus geen enkele zin. Als zelfs jij daar overheen leest, wjb, dan weet ik het ook niet meer 😃
Reputatie 7
Nou, het kopje "Ziggo heeft wel wat nadelen" had dus geen enkele zin. Als zelfs jij daar overheen leest, wjb, dan weet ik het ook niet meer 😃
Wat heeft dat nu weer te maken met hetgeen waar ik op reageer.
Mij gaat het puur en alleen om de reactie

Ja, ik meldde het ook uit "eigen ervaring". Die storingen zijn zeker geen onzin ( @Giant2000 )
die je gaf op

Onzin. Die storingen hoor je alleen van Ziggo.
Het is met die reactie dat je, waarschijnlijk onbedoeld, de suggestie wekt dat die storingen ook bij andere providers optreden.

Ik lees dus helemaal niet over dat stukje heen, maar dat stukje heeft niets maar dan ook niets te maken met hetgeen waar ik op reageer.
Reputatie 7
Badge +30
Wat is het weer gezellig jongens!

@Giant2000 dank voor je samenvatting 🙂.

@Deauvillenvt700 laat jij het weten als er nog iets onduidelijk is?
Reputatie 7
Wat is het weer gezellig jongens!
Zeker, ik vermaak me uitstekend.