Beantwoord

Overstappen van Telfor naar kpn (Glasvezel)

  • 2 March 2020
  • 10 reacties
  • 153 keer bekeken

Reputatie 1

Hallo Forumgebruikers,
 

Ik heb op dit moment Telfort glasvezel wat op dit moment een doorspoor is. Bij telfort weten ze niet wanneer ik naar het “KPN Netwerk” gemigreerd wordt. Nu zat ik te denken om gewoon al over te stappen als mijn contract afloopt. Dat is over iets meer dan een maand.

Echter hoelang zit je zonder dienst als je gaat overstappen?

Ik kan namelijk voor mijn werk niet lang zonder internet.

Hoe gaat dit in het geval van Telfort naar KPN toe ? Ik neem aan dat de NTU dit ik nu heb het zelfde is als de NTU die KPN gebruikt. Wat kan ik verwachten? Of is het tegenwoordig gewoon een administrative aanpassing. En wordt ik van het Telfort VLAN in het KPN VLAN gedrukt ? 


Is er ook nog een overstap service of bestaat zoiets niet als je van Telfort naar KPN overstapt?

 

Alvast bedankt.

 

Met Vriendelijke Groeten,

Ronald

icon

Beste antwoord door ronaldbronsink 4 March 2020, 16:17

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Hallo @ronaldbronsink , als je zelf overstapt naar KPN i.p.v. automatisch medio dit jaar raak je wel je emailaccounts van Telfort kwijt, denk daar wel even aan.

 

Reputatie 1

Hallo @ronaldbronsink , als je zelf overstapt naar KPN i.p.v. automatisch medio dit jaar raak je wel je emailaccounts van Telfort kwijt, denk daar wel even aan.

 

Bedankt, maar daar gebruik ik niks van. Heb mijn eigen maildomein juist om niet afhankelijk te zijn van providers om deze dingen.

 

Kwam net ook al dit topic tegen.

https://forum.kpn.com/internet-9/van-telfort-glasvezel-naar-kpn-hussel-490884

 

Echter als ik alles invul hoe zit dat met overstap service hij zet mijn namelijk op 10/04 . Mijn abbonement bij Telfort loopt nog tot 31/04 . Is het mogelijk om eerder over te stappen? Betaal je dan de resterende maand gewoon aan telfort ? Of hoe zit dit ? Kan ik bv ook als ingangsdatum 28/04 kiezen ? En drukt KPN dan telfort van de lijn of hoe zit?

Badge +19

Waarom wil je zo graag overstappen?

Reputatie 1

Waarom wil je zo graag overstappen?

Abonnement verloopt verlengen is niet mogelijk, alleen maandelijks stilzwijgend, Telfort "stopt", het is goedkoper dan wat ik nu heb het scheelt E2,50 per maand, en 500/500 ipv 200/200 wat ik nu heb. + E82,50 extra korting (3 maand 50%)

Reputatie 7
Badge +24

Opmerkelijk, KPN die goedkoper is, dat hoor je niet vaak :smile:

Badge +19

Je kan toch zelf de datum bepalen wanneer het nieuwe abonnement in moet gaan?!

Reputatie 1
Badge

Nou op een glasvezel lijn is het niet mogelijk om een dienst te overlappen, hoe je het nou went of keert, je zal iedergeval heel even zonder te zitten, Of dit nou een paar uur of een dag of twee zal zijn is onbekend, dit zal zeker niet lang zijn als er voorheen geen problemen op jou lijn waren.

Waar je vooral rekening mee moet houden is de maand opzegtermijn, in meeste gevallen zou je als wensdatum bij de volgende aanbieder, of dat nou KPN is of niet, gewoon de dag na de einddatum van je huidige abonnement moeten zetten. 

 

Nu is het inderdaad zo dat Telfort een dochteronderneming is van KPN, echter zal dit voor de eindgebruiker niet veel uitmaken en wordt een opzegging en een aansluiting gewoon behandeld als of het 2 verschillende leveranciers zijn.

 

Wat ik zou aanraden als jouw werk erg afhankelijk is van je internet verbinding is tijdelijk je mobiele bundel uit te breiden voor de periode dat je zonder zal zitten.

 

Eerder overstappen kan altijd, het betekent alleen niet dat de dienst ononderbroken door gaat.

Reputatie 1

Nou op een glasvezel lijn is het niet mogelijk om een dienst te overlappen, hoe je het nou went of keert, je zal iedergeval heel even zonder te zitten, Of dit nou een paar uur of een dag of twee zal zijn is onbekend, dit zal zeker niet lang zijn als er voorheen geen problemen op jou lijn waren.

Waar je vooral rekening mee moet houden is de maand opzegtermijn, in meeste gevallen zou je als wensdatum bij de volgende aanbieder, of dat nou KPN is of niet, gewoon de dag na de einddatum van je huidige abonnement moeten zetten. 

 

Nu is het inderdaad zo dat Telfort een dochteronderneming is van KPN, echter zal dit voor de eindgebruiker niet veel uitmaken en wordt een opzegging en een aansluiting gewoon behandeld als of het 2 verschillende leveranciers zijn.

 

Wat ik zou aanraden als jouw werk erg afhankelijk is van je internet verbinding is tijdelijk je mobiele bundel uit te breiden voor de periode dat je zonder zal zitten.

 

Eerder overstappen kan altijd, het betekent alleen niet dat de dienst ononderbroken door gaat.

Ondertussen gebeld door KPN. En abbonement afgesloten. Hun zeggen mijn abbonement op pet 30/04 en op de 28/04 drukt KPN telfort van de lijn af. En staan de KPN diensten op de lijn.

Vanaf 28/04 rond 12:00 moet ik internet hebben via KPN. Bedankt voor de reacties allemaal.

Waarom wil je zo graag overstappen?

Abonnement verloopt verlengen is niet mogelijk, alleen maandelijks stilzwijgend, Telfort "stopt", het is goedkoper dan wat ik nu heb het scheelt E2,50 per maand, en 500/500 ipv 200/200 wat ik nu heb. + E82,50 extra korting (3 maand 50%)

Hallo @ronaldbronsink , gewoon even Telfort bellen of je terug laten bellen, zolang de thuisabo's nog bij Telfort ondergebracht zijn kun je nog steeds ‘verlengen’ met een leuk aanbod.

 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @ronaldbronsink welkom op het forum :-) ik zie dat je het al met mijn telefonische collega's hebt opgelost! Mocht je nog vragen hebben weet je ons te vinden!