Beantwoord

Overstappen van Telfort naar KPN vragen

  • 16 April 2019
  • 28 reacties
  • 1570 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +3
Hallo allemaal,

Ik overweeg over te stappen naar KPN. De reden hiervoor is dat Telfort (waar ik op dit moment al jaren zit) helaas gaat stoppen en ik niet mee wil in het automatische overstap proces naar KPN. Dat wil ik voor zijn.

Nu wou ik wachten tot het einde van mijn contract (eind juni) maar toevallig kreeg ik vandaag bericht dat de prijzen verhoogt worden en ik kosteloos mijn abonnement mag opzeggen. Nu heb ik een aantal vragen:

  1. Hoe gaat dat eigenlijk met het glasvezel NT kastje, moet ik die terug sturen naar Telfort en krijg ik een nieuwe van KPN of blijft de oude hangen?
  2. Kan ik onder de activatiekosten uitkomen (pas geleden was die nog gratis)?
  3. Ik wil graag de experiabox v10 (net als nu) en niet de v10a. Nu heb ik 2 vaste telefoonlijnen en ik zag dat de v10a maar 1 telefoonlijn heeft. Daarnaast heb ik alle 4 de ethernetpoorten nodig. Krijg je dan de v10 of zijn 2 vaste telefoonlijnen bij jullie niet meer mogelijk?
  4. Op 200 Mbit zit korting zolang je klant blijft. Is deze korting ook te verkrijgen (in verhouding) bij het 500 Mbit abonnement?
  5. Tijdens het bestelproces kan ik maar 1 telefoonnummer opgeven om mee te verhuizen. Ik heb 2 nummers die mee moeten. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ze beide mee gaan zonder het risico te lopen een nummer kwijt te raken?
  6. Ik heb al een "mijn KPN". Kan ik daar het nieuwe abonnement "onder hangen"?
  7. Wat voor ingangsdatum moet ik kiezen tijdens het bestelproces aangezien het een overstap is.
  8. Nog een vraagje van mijn schoonouders, hun zitten in dezelfde situatie met het verschil dat ze maar 1 vaste telefoonlijn hebben. Hun willen ook heel graag de experiabox v10 ipv de v10a. Kunnen hun ook een v10 krijgen ipv de v10a? Of is het te omzeilen door bijvoorbeeld bij Telfort tijdelijk een 2de telefoonnummer aan te vragen en die mee te verhuizen zodat ze een v10 krijgen? Hun kunnen dan de 2de telefoonlijn daarna weer opheffen. Het zou gewoon mooier zijn als je kan aangeven liever een v10 te krijgen.
Alvast bedankt voor het lezen/beantwoorden, ik ben benieuwd naar de antwoorden :)

Gr. Kees.
icon

Beste antwoord door Joran 9 July 2019, 11:54

Bekijk origineel

28 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Er is geen garantie dat hetzelfde modem wordt verstuurd als er een defect gaat. Uitzondering is wanneer een specifiek modem nodig is voor bepaalde omstandigheden (2 telefoonnummers of pairbonding = V10). Het modem dat op dat moment op voorraad is en geschikt is wordt verstuurd. Leuker kan ik het niet maken 😉 Je mag ervan uitgaan dat de Experia Box een tijd meegaat. En we zullen ongetwijfeld weer eens met nieuwe modellen komen. Ik zou me daar niet te veel zorgen over maken.

Ik wou je nog een tip geven voor: Prijs- en zenderwijzigingen Telfort Thuis 2019 | Telfort Forum, maar daar ben je natuurlijk al lang van op de hoogte.

Ik stuur je een privébericht met alle gegevens die ik nodig heb om de aanvraag in te dienen!
Reputatie 7
Badge +28
We zijn een paar maanden verder, we liepen tegen een paar een hoop obstakels aan, maar ik ben blij om te melden dat @knorde een werkende verbinding heeft via glas en dat zelfs wat familieleden ook zijn overgestapt 🙂
Reputatie 4
Badge +3
Eind goed al goed, dik tevreden met de hulp die @Joran geboden heeft om toch de overstap van mij en van 2 familieleden voor elkaar te krijgen.

Super bedankt en na volle tevredenheid nu een werkende verbinding 🙂

Reageer