overstapservice

  • 7 February 2019
  • 9 reacties
  • 187 keer bekeken

Beste,

Per 19 december 2018 ben ik voor internet overgestapt van Tele2 naar KPN, hierbij heb ik gebruik gemaakt van de overstapservice van KPN, maar er lijkt toch iets niet goed gegaan te zijn.
De Tele2 contractgegevens voor de overstapservice in het gegevensoverzicht zijn correct.

Op 17 januari 2019 heb ik geen credit eindfactuur van Tele2 ontvangen, maar een gewone factuur voor de maand januari 2019.
Hierop heb ik dezelfde dag bij Tele2 een klachtenformulier ingevuld, dat ik het niet eens ben met de factuur.
Daarnaast heb ik Tele2 in deze klacht er ook op gewezen dat ik vanaf 19 december 2018 geen contract meer met hun heb en dat hun in december ook al hun apparatuur van mij retour hebben ontvangen.
Heb daarna ook bij mijn bank de incassomachtiging van Tele2 ingetrokken.
Tot op heden heeft Tele2 nog niet op mijn klacht gereageerd...

Tele2 heeft mij op 30 januari 2019 wel nog een email en sms gestuurd, dat de factuur van januari 2019 betaald dient te worden om afsluiting te voorkomen.
Nu heb ik echter ook een brief van Tele2 ontvangen, gedateerd 4 februari 2019, met de dwingende sommatie om binnen 2 weken de factuur voor de maand januari 2019 te betalen.
Doe ik dit niet dan moeten ze mij afsluiten, schakelen ze een incassobureau in met de bijbehorende kosten en registreren ze mij bij de Stichting Preventel.

In mijn klacht aan Tele2 heb ik aangegeven dat KPN tijdig de opzegging namens mij heeft verzorgd, maar ik twijfel hier na deze brief toch behoorlijk aan.

Ik ben dan ook benieuwd of KPN daadwerkelijk mijn contract bij Tele2 heeft opgezegd en of KPN van Tele2 hiervan een bevestiging heeft ontvangen?
Zelf heb ik namelijk geen bericht van Tele2 ontvangen inzake de contractopzegging en ook niet dat hun de apparatuur van mij retour hebben ontvangen, maar van dit laatste heb ik wel een bevestiging van PostNL.

Dit loopt dus niet helemaal zoals zou moeten volgens de overstapservice van KPN.
Op een incassobureau of registratie bij de Stichting Preventel zit ik niet te wachten.

Wat kan en gaat KPN doen om deze kwestie op te lossen?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hi oxavo, welkom hier. Op basis van je gegevens zie ik dat je wel gebruik hebt gemaakt van de overstapservice, blijkbaar is dit niet goed gegaan bij Tele2 . Ik ga dit voor je oppakken, dan hoef je zelf niets meer te doen. 🙂 Op welk nummer kunnen we jou bereiken? Zou je dit nummer toe willen voegen aan je profiel? Dan ga ik hier werk van maken.
Beste Alex_P,

Bedankt voor je reactie.
Heb mijn telefoonnummer toegevoegd in mijn profiel evenals een bericht onder "Persoonlijke opmerkingen".
Reputatie 7
Badge +24
Fijn, dankjewel. Ik heb dit voor je doorgezet. Binnen 5 werkdagen wordt dit opgepakt, ik verwacht dat dit deze week nog gebeurt. Hou je ons hier ook op de hoogte?
Bedankt voor het doorzetten.

Zal jullie hier zeker op de hoogte houden.
Vandaag heb ik onderstaand bericht via email van Tele2 ontvangen.
Ga er vanuit dat er vandaag contact is geweest tussen jullie (KPN) en Tele2 en dat ik deze email naar aanleiding daarvan ontvangen heb.

Wat ik hier nu precies mee moet weet ik zo niet, daar de zaken zo niet kloppen.

-Tele2 hanteert dus vanaf vandaag nog een extra maand en denkt nog een incasso machtiging te hebben, die ze dus niet meer hebben.
-Heb helemaal geen modem meer van Tele2, deze hebben ze in originele doos op 29/12/2018 om 12:24 uur al retour ontvangen, inclusief papier met daarop de reden van retour, dat ik vanaf 19-12-2018 geen contract meer met hun heb, mijn Tele2 klantnummer en adres.

Het lijkt erop dat het dus nog steeds niet helemaal is goed gegaan bij Tele2 of is dit zo met jullie (KPN) afgesproken en hoe zit het dan verder o.a. met het modem en de financiële afhandeling?

-------------------------------------------------------------------------------------
Beste oxavo,

Jammer dat je weggaat bij Tele2. Maar het is jouw beslissing, dus we gaan het netjes afhandelen.

Einde abonnement
We beëindigen je abonnement op 14 maart 2019. Vanaf die datum vervalt ook de maandelijkse incasso.

Modem
Je hebt nog een modem voor internet van ons. Daarvoor ontvang je rond de einddatum van je abonnement een retourdoos met instructies.
Daarin kun je de apparatuur binnen 14 dagen terugsturen.

De financiële afhandeling
Je betaalt je abonnementskosten altijd een maand vooruit.
Daarom kan het zijn dat op je laatste factuur kosten staan van een periode waarin je geen klant meer was.
Als dit bij jou het geval is, ontvang je de maand erop nog een factuur waarin we dit verrekenen.
-------------------------------------------------------------------------------------
Reputatie 7
Badge +24
Hi oxavo. Ik vermoed dat dit inderdaad door ons toedoen komt omdat het nu is opgezegd. Dit is een standaard bevestiging van de opzegging. Negeer dit en wacht nog even tot de overstapdesk contact met je opneemt, dit zal vanaf je aansluitdatum bij KPN worden gecorrigeerd. 🙂
Vandaag onderstaande email van Tele2 ontvangen.

-------------------------------------------------------------------------------------
Beste klant,

Je hebt een betaalachterstand en bent helaas afgesloten.
Er staat nog EUR 31.00 open.
Daar komen de heraansluitkosten van € 28,- nog bij.

Betaal snel, safe en simpel via iDEAL: https://checkout.buckaroo.nl/html/?brq_paydirect_trx=***.
Doe het nu meteen, dan sluiten wij je weer zo snel mogelijk aan.
Zo voorkom je € 40,- extra incassokosten + wettelijke rente.
Want je betaalachterstand moeten we hierna doorgeven aan ons incassobureau.
-------------------------------------------------------------------------------------
Reputatie 7
Badge +24
Dit lijkt niet goed te gaan, niets gehoord van de overstapdesk? Ik pak het nu zelf op, zojuist geprobeerd om je te bereiken op je 06. Helaas niet gelukt, toevallig vanavond nog bereikbaar?
Reputatie 7
Badge +24
Voor de meelezers: opgelost via privébericht en verschil gecorrigeerd.