Vraag

Paars en Blauw lampje wifi versterker

  • 15 January 2019
  • 10 reacties
  • 5889 keer bekeken

Reputatie 3
Op mijn wifi versterker brand een blauw en een paars lampje constant blauw lampje begrijp ik maar de paarse niet, volgens KPN is het paarse lampje voor de 5gh en op dit forum lees ik iets over WPS.

dus mijn vraag waarom brand het paarse lampje zie foto



in afwachting van een reactie

vast bedankt

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Heb de WiFi Versterker draadloos gekoppeld (als extender) met de ExperiaBox? Zo ja, dan is dat de reden dat er één lampje paars is. Als je de WiFi Versterker via een UTP-kabel op de EB hebt aangesloten (als accesspoint) branden alle lampjes blauw.
Reputatie 3
de wifi versterker is rechtstreeks op de experia box aangesloten door middel van een kabel die KPN zelf heeft getrokken.

De expiria box staat beneden in de gangkast en de wifi versterker op de 1e etage
Reputatie 7
Sluit eens een PC aan op die netwerkkabel.
Heeft die dan netjes internet?
Reputatie 3
Sluit eens een PC aan op die netwerkkabel.
Heeft die dan netjes internet?


Beste WJB
de wifi versterker staat in een hele andere kamer en kan mijn computer daar niet aan sluiten is een desktop, ik kan dat dan ook niet testen met mijn computer.
Maar als het bovenste blauwe lampje brand dan heb ik toch al verbinding met het internet mijn vraag is waarom het 2e lampje paars brand i.p.v. blauw.
Weet u dat misschien want volgens de helpdesk van KPN is het 5ghz dat ingeschakeld staat en ik heb ergens op dit forum gelezen dat het paarse lampje heeft te maken met slechte verbinding WPS
Reputatie 7
Dat het onderste lampje (WPS) paars brandt betekent dat er geen verbinding is via de netwerkkabel, maar via 5GHz wifi.
Dat was ook de reden om eens te testen of een computer wel een verbinding zou krijgen via die netwerkkabel.
Controleer anders in ieder geval of de kabel aan beide zijden goed in de KPN WiFi "versterker" en de Experia Box vast zitten.

Ik heb hetzelfde: blauw een paars lampjes aan continu. De versterker is draadloos gekopeld, dus alles klopt, maar als verbind ik de versterker  met een kabel aan een computer (iMac) ik heb geen internet op de computer tenminste ik gebruik de wifi. Waarom?

Reputatie 7

Met welke poort van de KPN WiFi "versterker" verbind je die iMac dan?

poort 2

Is dan de juist poort?

Reputatie 7

Dat is prima.