Beantwoord

Packetloss bij league of legends

  • 16 May 2020
  • 30 reacties
  • 564 keer bekeken

Hallo,

Sinds twee dagen heb ik een packetloss probleem met het spel League of Legends, na een analyse samen met de support van RIOTgames is gebleken dat er flinke packetloss optreedt bij het verbinden met hun servers

De suggestie vanuit Riot:

So, if you look over on the screenshots submitted the red bars corresponding to the Hops ( numbers in green if data could be sent through them) represent the amount of packets lost at that particular part of the route your data takes en route to our servers. As there are quite a few such indicators, this means that not enough data reaches our servers. This means that when you request something from our servers, you send your request and it sadly gets lost along the way and nothing reaches our servers and the request times out, hence the issue you have mentioned.

The way your data takes to reach our servers is dictated by the ISP(internet service provider), not us, hence why this matter is sadly out of our control :(

 

 

KPN klantservice konden mij helaas niet helpen hiermee, ik hoop dat het hier wel luk!

mvg,

Lando

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 2 June 2020, 12:10

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

30 reacties

Reputatie 7

​​​​​​Voordat ik de eerste post had geplaatst heb ik nooit een VPN aan gehad pas na anderhalve week / 2 weken heb ik een VPN aangeschaft. Dat was de enige manier om te kunnen spelen dus wat nu gezegd wordt is niet echt relevant.

Wie heeft jou op het idee gezet dat dat de enige manier was om te kunnen spelen?

 

​​​​Maar de nieuwe routering werkt wel. Ik kan nu zonder problemen verbinden met hun server.

Voor de goede orde, er is geen sprake van een nieuwe routering.

Er is sprake van een andere routering als je via een VPN tunnel met de game server verbindt en dat was wat hier roet in het eten gooide.

Wat je nog wel kunt bekijken is of je via een Nederlandse VPN server van Torguard wel goede performance hebt. Je was immers met een VPN server in Engeland verbonden.

Dit is natuurlijk alleen zinvol als je echt via een VPN verbinding wilt gamen. Anders kan je dat abonnement op de VPN service beter opzeggen.

​​​​​​Voordat ik de eerste post had geplaatst heb ik nooit een VPN aan gehad pas na anderhalve week / 2 weken heb ik een VPN aangeschaft. Dat was de enige manier om te kunnen spelen dus wat nu gezegd wordt is niet echt relevant.

Wie heeft jou op het idee gezet dat dat de enige manier was om te kunnen spelen?

Nja het was meer een quick fix. niet perse “de” oplossing

​​​​Maar de nieuwe routering werkt wel. Ik kan nu zonder problemen verbinden met hun server.

Voor de goede orde, er is geen sprake van een nieuwe routering.

Er is sprake van een andere routering als je via een VPN tunnel met de game server verbindt en dat was wat hier roet in het eten gooide.

Wat je nog wel kunt bekijken is of je via een Nederlandse VPN server van Torguard wel goede performance hebt. Je was immers met een VPN server in Engeland verbonden.

Dit is natuurlijk alleen zinvol als je echt via een VPN verbinding wilt gamen. Anders kan je dat abonnement op de VPN service beter opzeggen.

Torguard heeft een Nederlandse VPN server, maar ook met deze server kreeg ik dezelfde issue. Vandaar dat ik de VPN server van Engeland had gepakt.

In de vorige post heeft Erwin aangegeven dat KPN en Riot voor een efficiëntere route hebben gezorgd. Dit heeft zeker een impact gehad op de verbinding, ik heb geen issues meer met verbinden. Alles werkt nu na behoren  

Reputatie 7

In de vorige post heeft Erwin aangegeven dat KPN en Riot voor een efficiëntere route hebben gezorgd.

Dat bericht was me ontgaan. :disappointed_relieved:

@Erwin_ Deze topic kan gesloten worden. Bedankt voor je tijd, moeite en natuurlijk inzet !

Hoi @Lando .  We 'sluiten’ de topics hier meestal door een best answer te markeren. Dat heb ik zojuist gedaan.

We weten nog steeds niet precies waarom jij nu zonder die latency problemen kan gamen aangezien we alleen de route wat efficiënter hebben gemaakt maar dat neemt niet weg dat we er blij mee zijn. :-)

Voor toekomstige vragen weet je ons te vinden.