Pair bonding hoe en wat

  • 28 July 2020
  • 8 reacties
  • 1131 keer bekeken

Badge

Nu bij Kpn abo Hussel 100Mbits , via het aloude israpunt de Varkenssnuit .
Er is pair bonding mogelijk volgens fourstack.
Maar wat kost het hoe vraag je het aan en heeft het voordelen ten opzichte van huidige aansluiting.
 


8 reacties

Het kost niets. Als je zonder pairbonding niet de (nagenoeg) volledige maximum snelheid van je abo kunt halen heb je er "recht op”. Welke snelheid haal je (bekabeld) nu en welk abo heb je?

Voorbeeld: ik had vroeger 25-30 Mb/s met een abo tot 100 Mb/s. Met pairbonding kreeg ik zo'n 55 Mb/s. Nu ben ik aangesloten op een actieve straatkast (FttC) en haal ik met bonding ruim 200 Mb/s. Ik heb ook een Hussel Internet 200 abo nu.

Wat je er aan hebt is - naast hogere download - vooral ook hogere upload (ruim 60 Mb/s bij mij). Dat vind ik belangrijk, b.v videoconferencing in coronatijd, maar dat is voor lang niet iedereen zo.

Reputatie 7
Badge +17

Welkom hier! @Chabula  bedankt voor je vraag. Ik zie dat je het antwoord van Henk hebt geselecteerd als oplossing. Kunnen wij er vanuit gaan dat hij je vraag heeft beantwoord? 
Laat het vooral aan ons weten als wij nog iets voor je kunnen betekenen in deze. :hugging:

Badge

Het antwoord van Henk ,deed mij contact opnemen met KPN ,jammer genoeg was hun antwoord  , onbevredigend
Belt U dit nummer maar
Heb een 100Mbit Hussel abo.
Haal zo rond de  90M bit

Mijn vraag aan KPN was dan ook  hoe vraag ik dat aan  etc


 

Reputatie 7
Badge +17

@Chabula Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt. Mijn collega's lieten je een ander nummer bellen? Dat is wel een beetje gek. 
Haal je 90MBps via de wifi of met een bekabelde verbinding (direct aangesloten op de Experiabox)?
Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kijk ik even wat ik voor je kan betekenen. 

Badge

@Chabula Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt. Mijn collega's lieten je een ander nummer bellen? Dat is wel een beetje gek. 
Haal je 90MBps via de wifi of met een bekabelde verbinding (direct aangesloten op de Experiabox)?
Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kijk ik even wat ik voor je kan betekenen. 

Heb profiel aangepast
En 90 was via kabel , met wifi onder de  80 met wifi
Op zich tevreden met het geleverde , maar als het over twee draadjes kan waarom zou je dan 1 draadje doen

 

Reputatie 7
Badge +17

@Chabula Het is volgens mij niet helemaal goed gegaan met het opslaan van je gegevens in je profiel, want ik kan ze nog niet zien. 
Kun je dit nogmaals proberen? Als het niet lukt, dan mag je je gegevens ook naar mij sturen in een privébericht.   
Je kunt me een privébericht sturen door op mijn naar te klikken > Stuur bericht! :blush:

Hallo @Chabula 

Op zich tevreden met het geleverde , maar als het over twee draadjes kan waarom zou je dan 1 draadje doen

De verbinding loopt standaard via 2 draadjes, rood en blauw, bij pairbonding worden de andere 2 draadjes, meestal wit en oranje, aangesloten. Dus in totaal maximaal 4 draadjes.:relaxed:

Reputatie 7
Badge +17

@Chabula Bedankt voor je gegevens! 
Is het jou ook al opgevallen dat je op jou adres géén 200MBps abonnement kunt bestellen? Dit viel mij net pas op. Ik heb geprobeerd een monteur in te plannen voor een upgrade, maar dit lukte niet. Er 'lijkt’ wel pair bonding aanwezig te zijn, maar het is niet mogelijk om je hierop aan te sluiten. 
Dit kan een administratieve fout zijn of een defect o.i.d. Helaas houdt het hier op:pensive:

Reageer