Vraag

Pairbonding XS4ALL naar KPN

  • 19 October 2020
  • 4 reacties
  • 326 keer bekeken

Goedemiddag,

Ik ben recent overgestapt van XS4ALL naar KPN. Bij XS4ALL heb ik destijds bij het aansluiten de upgrade naar pairbonding gehad (y kabel met blauwe en witte RJ11 connector die je aansluit op je ISRA). Er waren toen wat problemen met het aansluiten waarbij uiteindelijk bleek dat er in de wijkcentrale iets omgezet moest worden icm een administratieve wijziging. Nadat dat gedaan was heb ik probleemloos kunnen genieten van mijn aansluiting.

Ik gebruik nu nog de FRITZ!Box 7581 van XS4ALL en die heeft een VDSL aansluiting op de achterkant. Van KPN heb ik nu de KPN Box 12 ontvangen en die heeft geen VDSL maar een DSL aansluiting op de achterkant en er is geen y kabel bijgeleverd. 

Mijn vraag: kan ik nu probleemloos de KPN Box 12 aansluiten waarbij ik de y kabel die al in mijn ISRA punt zit ‘gewoon’ in de DSL poort van de KPN Box 12 prik? En maak ik dan gebruik van de pairbonding-snelheid of moet er weer iets verzet worden in de wijkcentrale/iets aangepast worden in het systeem?

Alvast bedankt!

Johan

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Ik reageer alvast even op mezelf. Ik ben al een tijdje aan het zoeken op het internet en ik kom er dus net achter dat pair bonding niet mogelijk is op een Box 12… Lekker dan… Aangezien ik bij XS4ALL zat is het bij KPN toch bekend dat ik gebruik maak van pair bonding? Waarom sturen ze me dan een Box 12 op? Zucht… 

En nu? Ik heb een FRITZ!Box 7581 maar die moet ik terugsturen naar XS4ALL. Ik las dat ik bij KPN een Experia Box V10 aan kan vragen. Welke is dan beter? 

Reputatie 7
Badge +19

Welkom op het forum @Johan_46. Door de coronacrisis worden onze monteurs anders ingezet dan regulier. Hierdoor wordt er geen pairbonding op dit moment geactiveerd van een nieuwe aansluiting. Gelukkig kunnen we nu alsnog pairbonding voor je in orde maken. Ik kan hiervoor een monteur inplannen vanaf dinsdag 17 november. Zou je willen aangeven wanneer ik een KPN monteur voor je kan inplannen?

Reputatie 7

Ik heb een FRITZ!Box 7581 maar die moet ik terugsturen naar XS4ALL.

Kan je die niet voor een zacht prijsje van XS4ALL overnemen?

Je kunt overigens voor €7,49 p.m. ook bij KPN een FRITZ!Box huren.

Welkom op het forum @Johan_46. Door de coronacrisis worden onze monteurs anders ingezet dan regulier. Hierdoor wordt er geen pairbonding op dit moment geactiveerd van een nieuwe aansluiting. Gelukkig kunnen we nu alsnog pairbonding voor je in orde maken. Ik kan hiervoor een monteur inplannen vanaf dinsdag 17 november. Zou je willen aangeven wanneer ik een KPN monteur voor je kan inplannen?

Helder. Ik heb inmiddels contact gehad met KPN en er wordt nu een Experia Box V10 naar me opgestuurd. Ik neem aan dat het dan een kwestie is van plug-and-play? monteur is dus denk ik niet nodig. Ik wacht even af hoe het bevalt met de V10 en anders overweg ik om inderdaad de FRITZ!Box over te nemen/te huren. 

Hoe verhouden die twee zich tot elkaar qua kwaliteit en mogelijkheden? Is het de meerprijs waard om de FRITZ!Box te gebruiken tov de V10?