Beantwoord

Periodes van erge packet loss

  • 7 September 2020
  • 8 reacties
  • 115 keer bekeken

Hoi,

Ik heb sinds ongeveer een jaar geleden problemen met periodes van erge packet loss. Dit gebeurt om de paar minuten en blijft vervolgens voor ongeveer 30s-5m. Ik heb bedraad internet met DSL.

Ik heb mijn computer, LAN-kabel, andere netwerkgebruikers en de servers waar ik mee verbindĀ al uitgesloten als oorzaken. Op dit forum is dit probleem al eens voorgekomen maar helaas kon ik daar geen oplossing vinden.

Met WinMTR heb ik getest met een IP-adres waar ik deze problemen ondervond, dit waren de resultaten:

|--------------------------------------------------------------------|
| WinMTR statistics |
| Host - % | Sent | Recv | Best | Avrg | Wrst | Last |
|--------------------------|------|------|------|------|------|------|
| 192.168.2.252 - 8 | 202 | 186 | 0 | 0 | 1 | 0 |
|mijnmodem.kpn.home - 10 | 202 | 183 | 0 | 0 | 1 | 0 |
| static.kpn.net - 21 | 192 | 153 | 8 | 21 | 142 | 9 |
|Request timed out. - 100 | 41 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| 145.54.47.54 - 0 | 202 | 202 | 14 | 20 | 46 | 21 |
| 145.54.47.59 - 0 | 202 | 202 | 15 | 26 | 64 | 27 |
| 139.156.156.135 - 8 | 156 | 144 | 16 | 27 | 78 | 29 |
|Request timed out. - 100 | 42 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| hosted-by.i3d.net - 21 | 199 | 158 | 19 | 30 | 73 | 31 |
|__________________________|______|______|______|______|______|______|
WinMTR v1.00 GPLv2 (original by Appnor MSP - Fully Managed Hosting & Cloud Provider)

Deze resultaten hadĀ ik al gediscussieerd met iemand die zei dat de packet loss van static.kpn.net komt en dat dat een probleem is met de backbone. Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 17 October 2020, 11:14

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Hoi Meesj, welkom! Ik zie in deze meting geen daadwerkelijke packet loss. De 21% loss die op static.kpn.net wordt weergegeven is een gevolg van het feit dat de meeste van onze core servers beperkt reageren op pingverzoeken. Als dit echte packet loss was geweest, dan hadden we op elke hop na static.kpn.net ook minimaal 21% loss moeten zien. In plats daarvan zien we dat de server erna in z'n geheel niet reageert op het ping verzoek en dat van de drie daarna (welke allemaal KPN zijn) de beide 154 netjes volledig reageren en de 139 ook deels niet. Vervolgens is er weer sprake van loss als je uitkomt bij de server van i3d. Maar omdat dit ook het eindpunt is, kan ik niet interpreteren of dit ook is omdat die server niet volledig reageert op het pingverzoek, of dat er daadwerkelijk packet loss is op je eindpunt. Als dat zo is, dan zit dat hem ook in die server. Nu weet ik dat i3d game servers zijn, ervaar je de issues alleen met gamen? Om welke game(s) gaat het?

Ā 

Bedankt voor je reactie. Het probleem komt voor bij Rocket League, Counter-Strike: Global Offensive en Minecraft. Volgens mij gebeurt het altijd, maar het is alleen merkbaar tijdens gamen.

Het IP datĀ ik in de WinMTR test heb gepingd is een Rocket League server. Dit probleem doet zich al meer dan een jaar voor en ik heb nog niemand gezien met hetzelfde probleem, dus volgens mij ligt het echt niet aan het spel. Ik heb het net getest met een aantal willekeurige CS:GO servers en daar komt ook telkens ongeveer hetzelfde uit (~20% packet loss bij het eindpunt).

Hoi @MeesjĀ . Kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven?

Ā 

@Erwin_Ā Profiel is aangevuld

Hoi @MeesjĀ . Sorry voor de late reactie.

Ik heb je pingplot plus de technische details van jouw lijn naar een expert gestuurd. Zodra ik meer weet, laat ik het weten.

Ā 

@Erwin_Ā Hoi, hoe staat het er inmiddels mee? Er was ~2 weken geleden een monteur langsgekomen en die had een 48-uur check gestart, maar daar heb ik verder niets van gehoord (dus ik ga ervanuit dat er niks is gevonden). Ik hoop echt dat hier iets van komt, ik ben nu wel een beetje klaar met dit probleem...

Excuus, @MeesjĀ : Een techneut probeert mee te kijken maar krijgt geen ip adres als hijĀ hosted-by.i3d.netĀ  opzoekt.

Heb jij het ip adres voor ons? Dan kunnen we onderzoek doen.

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.