Beantwoord

Port forwarding op playstation 4

  • 25 March 2021
  • 27 reacties
  • 1469 keer bekeken

Ik zoek hulp bij het volgden:

 

Bedankt voor je contact met PlayStation Support.

 

Je geeft aan dat je PlayStation 4 een trage verbinding maakt met het PlayStation Network (PSN). Doorgaans komt dit doordat de juiste poorten niet open staan in de router. Er zijn twee manieren om deze poorten te openen:

 

1) Port forwarding. In het instellingen menu van de router kun je de poorten forwarden die de PS4 verbindt met de servers van PSN. Op de onderstaande site vind je de nummers van de poorten.

http://manuals.playstation.net/document/nl/ps4/settings/nw_test.html

 

 

2) PS4 IP adres toevoegen aan de DMZ. Door het IP adres van de PS4 in de DMZ van jouw router thuis te plaatsen wordt al het verkeer van en naar de PS4 ongemoeid gelaten door de firewall van de router. Raadpleeg hiervoor de handleiding van de router of neem contact op met je internet service provider (ISP).

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 26 March 2021, 20:29

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

27 reacties

Hoi @Maurits44 . Welkom op het forum.

Allereerst ben ik benieuwd of jij draadloos of via een kabel gamed? Ik wil je sowieso aanraden om altijd met een kabel te gamen.

DMZ is in dit geval onwenselijk omdat je daarmee de deur naar de playstation wagenwijd open zet. Dat moet je niet willen. 

Je kunt proberen om in jouw router UPnP aan te zetten. Welk type experiabox heb jij?

Dag Erwin, ik heb zowel draadloos als bekabeld geprobeerd. Issues in beide gevallen. Ik heb de Experiabox V10 maar heb ook 5 TP-Link Access Point geplaatst. Gr. Maurits

 

Reputatie 7
Badge +24

Je zorgen dat je PlayStation rechtstreeks bekabeld op de Experiabox aangesloten is. Is je PlayStation zo verbonden? Dus niet bekabeld op een accespoint ofzo.

Ik zou dan mijn console rechtstreeks op de experiabox proberen aan te sluiten. Vervolgens kun je via 192.168.2.254 inloggen. (doe dit bij voorkeur met een bekabeld aangesloten pc of laptop) . Als je hier nog nooit bent geweest laat je het wachtwoord eerst leeg. Daarna wordt je verplicht om zelf een nieuw wachtwoord te bedenken. Onthoud dit wachtwoord goed. Mocht je niet in de v10 kunnen komen omdat iemand anders er al een wachtwoord in heeft gezet, zul je eerst moeten resetten (resetgaatje, 10seconden indrukken).

Zodra je toegang hebt, kun je er voor kiezen om UPnP aan te zetten. In de meeste gevallen werkt je  verbinding met de PS4 dan als een trein. 

Ga ik proberen - zal wel via een switch gaan maar lijkt me rechtsreeks genoeg?

Als dat een ‘domme’ switch is zonder allerlei extra toeters en bellen, zou het geen probleem mogen geven. 

Ok, dank je - ik ga het morgen proberen.

Waar kan ik het standaard wachtwoord vinden:-)?

Die is er niet. Mocht iemand er ooit al eentje ingezet hebben en jij weet die niet dan zul je die experiabox eerst hard moeten resetten met een paperclip. 

Daarna kun je bij het inloggen het eerste veldje leeglaten en zul je vervolgens zelf een ww moeten bedenken. 

Het is gelukt om de Upnp aan te zetten maar probleem is er nog. Moet router misschien eerst opnieuw worden opgestart?

Ja. dat is geen verkeerd idee.  En wil je daarna een netwerk test op je ps4 doen? Dan krijg je een uitgebreide lijst met verschillende statussen over jouw verbinding. 

Gedaan en hij “lagt” nog steeds. Alle verbindingen zijn goed. Kan een screenshot sturen als je wilt maar kan geen bijlage toevoegen aan dit  bericht. PS4 is bekabeld aangesloten en geeft rood kruis bij wifi. Wat kan ik nog meer doen?

Wil je een screenshot sturen van die netwerk test van de ps4 zelf?

 

Reputatie 7
Badge +24

Alles wat daar op scherm te zien is ziet er toch goed uit? Of zie ik dat verkeerd?

Klopt. Vandaar mijn vraag wat ik nog meer kan doen want het probleem is er nog steeds....

Reputatie 7
Badge +24

Ik denk niets…

Is die "trage verbinding" via de PlayStation er altijd geweest? Of is dat sinds kort?

Mooie afsluiting van deze case: “Ik denk niets….” Het probleem is er nog steeds dus bedoel je misschien te zeggen dat KPN er niets meer aan kan doen en dat ik de oplossing ergens anders moet zoeken?

Sinds 2 maanden

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u het bij alle games? Heeft u het ook als u een tijdje niet gegamed heeft? Kan het wezen dat een tegenspeler u zit te pesten? Via dossen of flooden of zoiets?

Ik denk het niet want als hij geen tegenspelers heeft, lagt Fortnite ook. Hij heeft geen andere games. 

Ah, Fortnite.  Dat kwartje was nog niet gevallen. Excuus, ik had even moeten vragen welke game.

Er is momenteel iets mis met de routering. Ik wil je aanraden om dit topic in de gaten te houden:

 

 

Momenteel? Het probleem speelt al een week of 6 zou dat kunnen? 

Dat is wel langer dan de recente meldingen die we kregen. In het topic staat uitgelegd hoe je een zogenaamde trace kunt doen.

Zou jij dat ook eens willen proberen? Zou je het resultaat hier willen plakken?

Ik lees niet hoe je de trace kunt doen. Kan je mij de instructies geven?