Beantwoord

Port forwarding werkt niet

  • 2 February 2020
  • 20 reacties
  • 143 keer bekeken

Ik probeer poort 43597 te forwarden en gebruik de volgende gegevens 

 

 

Ik heb dit ook verder in Windows Firewall toegevoegd, maar het werkt nog steeds niet iemand een idee hoe het zit? of heb je meer informatie nodig ik hoor het graag.

icon

Beste antwoord door Thexmagic 8 February 2020, 12:38

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

20 reacties

Hoi @Thexmagic . Welkom op het forum.

Wat probeer je precies aan de praat te krijgen? Is het ip adres dat je laat zien ook het ip adres van het apparaat waarop de applicatie moet gaan werken? 

Hoi @Thexmagic . Welkom op het forum.

Wat probeer je precies aan de praat te krijgen? Is het ip adres dat je laat zien ook het ip adres van het apparaat waarop de applicatie moet gaan werken? 

Ik probeer een private server online te krijgen (runescape). Het ip adres is van mijn computer als je ipconfig intypt de ipv4 gepakt.

Op deze site zie ik een andere poort staan: https://forum.moparscape.org/server-tutorials/51/how-make-runescape-private-server-very-easy/542455

 Maar ik ben uiteraard geen expert. Wat gebeurt er precies als iemand van buitenaf probeert te connecten? 

Oh. start voor de zekerheid sowieso even de experiabox en de pc opnieuw op.

Oh. start voor de zekerheid sowieso even de experiabox en de pc opnieuw op.

Beide al meerdere keren gedaan ook factory reset op de xperiabox.

Lastig, @Thexmagic .  Als ik je screenshot bekijk doe je het technisch goed. Ik vermoed dat er iets anders aan de hand is. Het modem zal netjes deze poort open zetten, als je dat zo hebt ingesteld.

Misschien heeft iemand anders op het forum een praktische tip? Ik zou ook zeker een runescape forum proberen. 

Mocht je nog een oplossing vinden zijn we benieuwd! Ik hoop dat je die dan met ons deelt. 

Nog geen oplossing gevonden poort gaat maar niet open ik check het met een website die poorts checkt.

@Nick83 : jij nog een idee? 

Reputatie 7

Is het TCP poort 43597 of UDP poort 43597 die gebruikt wordt?

Staat de firewall inkomend open voor die poort op de computer (192.168.2.11)?

Is het TCP poort 43597 of UDP poort 43597 die gebruikt wordt?

Staat de firewall inkomend open voor die poort op de computer (192.168.2.11)?

Ik heb ze allebij aangezet op tcp en udp op beide router en firewall.

Ik weet niet of het aan mijn pc ligt want ik kan mij herinneren dat ik met mijn Raspberry pi een openvpn heb opgezet die portforwarding werkte wel.

Reputatie 7

Is het TCP poort 43597 of UDP poort 43597 die gebruikt wordt?

Staat de firewall inkomend open voor die poort op de computer (192.168.2.11)?

Ik heb ze allebij aangezet op tcp en udp op beide router en firewall.

Kan je eens een screenshot posten van die firewall rule op jouw PC?

En is het nu TCP of UDP dat gebruikt wordt?

Is het TCP poort 43597 of UDP poort 43597 die gebruikt wordt?

Staat de firewall inkomend open voor die poort op de computer (192.168.2.11)?

Ik heb ze allebij aangezet op tcp en udp op beide router en firewall.

Kan je eens een screenshot posten van die firewall rule op jouw PC?

En is het nu TCP of UDP dat gebruikt wordt?

 

zijn 2 aparte regels maar had ze allebei aa genoemd

Reputatie 7

Maar welke wordt nu toch gebruikt, TCP of UDP?

Maar welke wordt nu toch gebruikt, TCP of UDP?

TCP

Reputatie 7

Ok, dan weten we tenminste dat port-checkers zoals https://canyouseeme.org de correcte status zullen weergeven. Dergelijke sites werken immers niet met UDP.

Als alleen TCP gebruikt wordt, dan kan je de application ook het beste alleen instellen voor TCP en niet voor TCP en UDP.

Draait de toepasing op die PC?

Kan je vanaf een apparaat aangesloten op het thuisnetwerk de applicatie wel benaderen rechtstreeks op 192.168.2.11 TCP port 43597?

Heb poort 43595 (Runescape Server) + 43596 (fileserver) gedaan in plaats van 43597 en nu werkt het wel. Moet even kijken waarom 43597 niet werkte. 

In principe is het probleem nu wel verholpen bedankt voor de hulp iedereen.

Joepie! Blij dat het nu werkt, @Thexmagic 

Mocht je ooit andere vragen hebben, weet je ons te vinden.