Vraag

Portforwarden voor IPv6 (Experia Box 10)

  • 25 August 2020
  • 6 reacties
  • 908 keer bekeken

Ik heb vandaag geprobeerd port forwarding in te stellen op mijn IPv6 adres. Echter lijken geen van deze ports ook daadwerkelijk te worden geforward.


Als ik direct verbinding maak met mijn IPv6 adres krijg ik een witte webpagina te zien (dit is ook het geval als ik mijn port forwarding niet heb ingesteld). Als ik dan kijk naar de response headers zie ik dat ik een response krijg van een ``Microsoft-IIS/10.0`` server.

Ik heb ook geprobeerd om mijn server als DMZ in te stellen, maar dat werkte ook niet.


6 reacties

Hallo @Gert uit Nuenen , dat is het grote voordeel van IPv6, het portforwarden vervalt daarmee, dat is alleen maar nodig bij IPv4, maar het is een vrij technisch verhaal.

 

Hallo @Gert uit Nuenen , dat is het grote voordeel van IPv6, het portforwarden vervalt daarmee, dat is alleen maar nodig bij IPv4, maar het is een vrij technisch verhaal.

 

Bedankt voor je antwoord! Ik had al een beetje online gezocht naar hoe ik een IPv6 adres extern toegankelijk kan maken, maar ik heb tot nu toe nog niet echt iets gevonden. Weet je toevallig een website of zoekterm waarmee ik wat extra informatie kan vinden over b.v. het opzetten van een webserver via IPv6?

Hallo @Gert uit Nuenen , ik heb daar geen praktische ervaring mee dus kan ik je helaas niet verder helpen. Succes.

 

Reputatie 7
Badge +13

@Gert uit Nuenen Welkom op het forum! Is het nog gelukt om de server op te zetten?

Reputatie 7
Badge +24

Als ik dan kijk naar de response headers zie ik dat ik een response krijg van een ``Microsoft-IIS/10.0`` server.

En dat is niet de bedoeling? Wat had u anders moeten krijgen dan? Het ip adres leid wel naar een Microsoft machine? Heeft u die wel op de juiste manier geconfigureerd? 

Reputatie 7

Hallo @Gert uit Nuenen , dat is het grote voordeel van IPv6, het portforwarden vervalt daarmee, dat is alleen maar nodig bij IPv4, maar het is een vrij technisch verhaal.

We spreken dan wellicht formeel niet over port-forwarding maar ook bij IPv6 moet gelukkig nog altijd de firewall open gezet worden om apparaten in het thuisnetwerk o.b.v. IPv6 te benaderen.

KPN noemt dit omwille van de "eenvoud" bij IPv6 ook "Poort forwarding".

 

Reageer