Beantwoord

Prijswijziging, maar een trage verbinding

  • 6 April 2019
  • 5 reacties
  • 167 keer bekeken

Kreeg net de mail binnen wij gaan van 35€ naar 39€ per maand.
Al 10 jaar hebben we krap een down 2,2MBit verbinding en 0,6up.
We zijn met 2 tientjes begonnen en nu dus naar 39€ zonder enige snelheidsverhoging in 10 jaar!!!
Voor nood gebruiken we regelmatig onze mobiel als hotspot anders is het gewoon onwerkbaar.
Dikke vette email naar Tros Radar gestuurd. Nu ben ik er wel klaar mee.

Vriendelijke groeten,
Pascal

*Admin: reactie afgesplitst, eigen topic aangemaakt.

icon

Beste antwoord door Bart_ 9 April 2019, 12:15

Bekijk origineel

5 reacties

Hallo @Pboer ,
Je mag zonder voorwaarden opzeggen en een andere provider kiezen, zoals ook in dece-mail staat.
@Jan-D heeft weinig zin als KPN de enigste provider is die hier ADSL faciliteerd.
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @Pboer Als eerste kan ik me goed voorstellen dat een prijswijziging niet fijn is. De wijziging geldt voor iedereen en ik kan daar niets aan veranderen. Als je verbinding al niet de snelste is, is wel extra wrang natuurlijk. Hoe onprettig het ook voelt: deze zaken staan helaas wel los van elkaar.

De snelheid die je haalt doet me vermoeden dat je in het buitengebied woont, klopt dat? Daar hebben op zich een oplossing voor, waarbij we het signaal versterken via het 4G-netwerk. Voorwaarde is uiteraard wel dat je goed mobiel bereik hebt, anders is dat ook geen optie en dan zijn de mogelijkheden helaas beperkt.

Ik kijk graag met je mee hoe het nu precies zit. Ik heb daarvoor je gegevens nodig. Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?
@Bart Dank voor je reactie.
Ik heb mijn gegevens toegevoegd. Er zijn vele (vriendelijke) KPN medewerkers al mee zoet geweest echter altijd met dezelfde uitkomst wij kunnen helaas niets voor je doen.
Via mijn werk een 4G modem thuis die prima werkt echter mag niet prive gebruikt worden van mijn baas.
Via KPN kan ik echter geen ADSL/4G buitengebied oplossing krijgen omdat het systeem zegt dat het niet kan. Absolute willekeur nml. nieuwe buren van ons hebben wel deze oplossing gekregen.

Gelukkig wordt er dit jaar glasvezel van Kabelnoord aangelegd hier in de buitengebieden.
Hier kijken wij zeer naar uit en de totaal kosten telefoon/tv/internet zullen ongeveer gelijk blijven maar dan wel van 2MBit naar 100MBit tel uit je winst.

Blijf toch teleurgesteld en voel ik mij ( en veel buren) al dik 10 jaar in de steek gelaten door KPN.
Ik werk zelf in de ICT en weet dat er ook al meer dan 10 jaar technische oplossingen zijn voor ons probleem echter ik vermoed dat KPN er gewoon niet in wil(de) investeren.

vr,groeten,
Pascal
Reputatie 7
Badge +20
@Bart Dank voor je reactie.
Ik heb mijn gegevens toegevoegd. Er zijn vele (vriendelijke) KPN medewerkers al mee zoet geweest echter altijd met dezelfde uitkomst wij kunnen helaas niets voor je doen.
Via mijn werk een 4G modem thuis die prima werkt echter mag niet prive gebruikt worden van mijn baas.
Via KPN kan ik echter geen ADSL/4G buitengebied oplossing krijgen omdat het systeem zegt dat het niet kan. Absolute willekeur nml. nieuwe buren van ons hebben wel deze oplossing gekregen.

Graag gedaan, @Pboer Wat jammer dat je er zo lang mee bezig bent. Als ik kijk naar je woonadres -je woont er ongetwijfeld prachtig- is de leverbare internetsnelheid niet goed. Dat heeft te maken met de afstand van jouw huis tot de wijkkast: deze is simpelweg erg groot. Voor klanten die hier last van hebben én die in het buitengebied wonen hebben we tegenwoordig een oplossing: Sneller Internet Buitengebied. Dat is wel aan enkele voorwaarden gebonden: je moet in het Buitengebied wonen, er dient voldoende 4G-capaciteit te zijn én je 4G-bereik binnenshuis moet voldoende zijn. Als je naar die laatste twee punten kijkt kan dat verklaren waarom je buurman dit product wel geleverd kan krijgen en jij weer niet. Dat het niet prettig overkomt snap ik overigens heel goed. Wat ik wel bijzonder vindt: je hebt dus een dergelijke oplossing via je werkgever? Dat loopt ook via ons? Waar ik ook benieuwd naar ben: hoe ervaar jij je 4G-bereik binnenhuis? Kun je het eens testen, met een KPN-nummer in je huis? Post desnoods een screenshot: ik ben erg benieuwd hoe het er uit ziet.


Gelukkig wordt er dit jaar glasvezel van Kabelnoord aangelegd hier in de buitengebieden.
Hier kijken wij zeer naar uit en de totaal kosten telefoon/tv/internet zullen ongeveer gelijk blijven maar dan wel van 2MBit naar 100MBit tel uit je winst.

Dat is uiteraard een bijzonder fijne oplossing en een wereld van verschil.

Blijf toch teleurgesteld en voel ik mij ( en veel buren) al dik 10 jaar in de steek gelaten door KPN.
Ik werk zelf in de ICT en weet dat er ook al meer dan 10 jaar technische oplossingen zijn voor ons probleem echter ik vermoed dat KPN er gewoon niet in wil(de) investeren.

Ik kan me goed indenken dat je je in de steek gelaten voelt. We willen uiteraard dolgraag overal investeren: de aanleg van nieuwe verbindingen en het upgraden van een bestaand netwerk is helaas nooit van de één op andere dag gedaan.

Reageer