Vraag

Probleem iPhone X WiFi

  • 29 August 2019
  • 7 reacties
  • 266 keer bekeken

thuis valt mijn WiFi weg en is continue opnieuw aan het verbinden, hiervoor is al een monteur geweest omdat we dachten dat het aan mijn router lag. Helaas is dit nog niet opgelost en zal het dus aan mijn telefoon liggen.
Kan het zijn dat mijn Wi-Fi adapter in mijn telefoon niet goed werkt?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Hallo @MichelleV, dat zou kunnen maar ik heb hiermee niet genoeg informatie om daar iets over te kunnen zeggen. Als je ergens anders bent met jouw iPhone, lukt het daar om met een WiFi netwerk te verbinden en verbonden te blijven? Als het daar ook niet lukt wijst het inderdaad richting het toestel.
Heb je thuis ook andere apparaten die draadloos met de Experia Box kunnen verbinden? Houden die de verbinding wel vast als jouw iPhone de verbinding verliest?
Ik hoor het graag van je.
Reputatie 7
Hoi @MichelleV, ik heb geen bericht meer van je gezien. Als ik nog iets voor je kan doen hoor ik het graag van je.
Mijn excuus!
ik heb ondertussen KPN gebeld.
het probleem blijft aanhouden!

Ik heb het niet alleen bij mij thuis maar bij meerdere mensen.
mijn WiFi verbinding valt continue weg naar 4G en dan weer terug.

Ik heb begrepen wanneer de 4G sterkere ontvangst heeft dan de WI-FI hij dan sowieso op 4g springt.

Maar het is toch wel gek en ik denk dat het aan de software in mijn telefoon ligt.
Reputatie 7
Geen probleem, welkom terug @MichelleV 🙂 Dat het ook bij anderen speelt is goed om te weten, dat betekent dat we ons niet op de iPhone moeten richten, maar op het WiFi signaal bij jou in huis. Heb je daarvoor de WiFi tuner al eens doorgelopen? Die stelt het WiFi netwerk zo optimaal mogelijk in.

Ik heb begrepen wanneer de 4G sterkere ontvangst heeft dan de WI-FI hij dan sowieso op 4g springt.
Dat is een functie die Apple in iOS heeft ingebouwd inderdaad, je kunt die ook uitzetten door naar 'Instellingen' te gaan, dan naar 'Mobiel netwerk' of 'Mobiele data' en als je dan naar beneden scrolt kan je de schuifknop bij 'Wifi-assistentie' uitzetten. Als WiFi aanstaat schakelt het toestel dan niet meer over naar 4G.
Beste Jasper,

bedankt voor je reactie. Als het bij meerdere WiFi verbindingen is, gaat het toch juist wel om de iPhone? Thuis werkt alles naar behoren.
De monteur heeft een WiFi tuner neergezet en het probleem blijft aanhouden.
Reputatie 7
Ah, je hebt gelijk. Ik las het dat anderen er bij jou ook hinder van hebben, maar nu ik het nog een keer lees zie ik het anders inderdaad.
In dat geval kan je de optie in de instellingen van jouw iPhone aanpassen die ik in mijn vorige bericht noemde, en dan even kijken of het beter gaat op alle WiFi netwerken.
Reputatie 7
Heb je toevallig een Experia Box V10a?