Beantwoord

Probleem met wifi extender

  • 20 May 2019
  • 21 reacties
  • 956 keer bekeken

Reputatie 1
Sinds kort heb ik een probleem met mijn witte wifi extender. Ik heb de extender bedraad aangesloten en gebruik deze als access point met hetzelfde SSID als het modem (experia V10).
Probleem is dat de wifi regelmatig wegvalt. Ik heb reeds de wifi verbeter tool geprobeerd, zonder resultaat.
Ook heb ik aan de hand van andere posts instellingen aangepast op de extender, eveneens zonder resultaat.
Hebben jullie suggesties?
icon

Beste antwoord door Team SBNR 9 January 2020, 20:26

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

21 reacties

Hoi @Team SBNR . Welkom op het forum.
Fijn dat je al proactief wat dingen geprobeerd hebt. Dat waarderen we enorm 🙂 Is het de wifi versterker die de verbinding verliest? Of de experiabox? Beide zenden vermoedelijk een draadloos signaal uit. Blijven de andere diensten werken als dit gebeurt?
Ik heb ook al wat metingen gedaan. Kan het kloppen dat jij twee versterkers hebt?
Eén van de stappen uit mijn stappenplan is een reset van de versterker. Zou je die kunnen uitvoeren? Hieronder staan de instructies uit mijn systeem:
-Zorg dat de WiFi Versterker is losgekoppeld van de Experia Box.
-Reset de Wifi Versterker door 10 seconden de reset-knop in te drukken. De lampjes gaan nu alle 2 uit.
-Als het power-lampje continu oranje gaat branden, is de reset klaar.
-Na de reset moet er opnieuw een verbinding gemaakt worden.
Reputatie 1
Reset heb ik ook geprobeerd. De experiabox werkt prima en andere diensten blijven ook gewoon werken. Het is de wifi versterker die de verbinding verliest.
Ik heb overigens maar 1 versterker aangesloten.

Bas
Kun je achterhalen welke firmware er in die versterker zit? Op deze pagina is onderin een link naar de meest recente firmware te vinden. Lukt het wel om in te loggen in de webinterface van de versterker? Daar zitten nog heel veel instellingen en misschien is er winst te behalen door een bepaald kanaal te kiezen. Hier kun je in ieder geval achterhalen of de firmware nog actueel is.
Ik weet dat dit geen verklaring is voor het plotseling wegvallen maar wie weet is het hier wel op te lossen.
Reputatie 1
Ik kan inloggen en ik heb verschillende instellingen geprobeerd en de laatste firmware is geinstalleerd.
Kanalen veranderd, etc maar niets helpt.
@Team SBNR Kan ik jou morgen even bellen? Ik werk morgen van 10:00 tot 16:30 . Ik wil even alles met je doorspreken 🙂
Reputatie 1
Goed plan, alleen lukt morgen niet. Evt. vrijdag wel.
Ik heb dan een avonddienst. Ik weet niet of je hier op vrijdagavond mee lastig gevallen wilt worden. Mij maakt het niks uit :-)
Ik werk dan van 18:00 tot 22:00 . Laat maar weten!
Reputatie 1
Dan moeten we even een andere dag pakken. Volgende week maandag of woensdag heb ik in de aanbieding 🙂
Zal ik je maandag bellen? ik ben er dan weer van 10:00 tot 16:30.. Woensdag heb ik dezelfde tijden 🙂
Ik ga morgen een aantal bel pogingen doen! Ik hoop dat wel elkaar te spreken krijgen! 🙂
Helaas is het niet gelukt. Ik hoop dat ik het juiste nummer van jou heb. Zou je anders voor de zekerheid je bereikbaarheidsnummer in je profiel kunnen zetten?
Ik kan maandag een nieuwe poging doen!
Hoi @Team SBNR . Ik heb niks meer gehoord en ga er voorlopig van uit dat je voldoende weet. Mocht je toch graag willen dat ik je bel laat het mij weten!
Reputatie 1

We zijn inmiddels een aantal maanden verder. De wifi versterker functioneert redelijk, zolang ik deze om de zoveel tijd reset en opnieuw koppel.

Is een overstap naar de experia wifi wellicht een optie? In combinatie met mijn experia box v10, staat op de site dat je er eigenlijk 2 nodig zijn. Waarom is dit? Ik heb alleen op de 2e verdieping een beter signaal nodig.

Dat kun je zeker overwegen, @Team SBNR . De reden waarom er twee nodig zijn is dat die apparaatjes het wifi signaal van je v10 helemaal overnemen. De experiabox doet dus niks meer qua draadloos internet. Mijn advies zou zijn om je huidige versterker uit te zetten en los te koppelen en de wifi tuner van KPN te doorlopen in je woning.

In het gunstigste geval worden er gratis versterkers opgestuurd. 

Let wel: deze dienen bedraad aangesloten te worden. 

Reputatie 1

@Erwin_ dank voor je reactie. De huidige extenders zijn ook bedraad aangesloten, maar ik ga vanavond de wifi tuner proberen.

Reputatie 1

@Erwin_  wifi tuner geprobeerd. Resultaat voor tuner is een download snelheid van 30 Mbit/s, na optimalisatie is dit 33. Geen significant verschil dus. De tool komt inderdaad met het voorstel om 2 experia wifi extenders aan te sluiten, maar dat kost wel bijna 100 euro. Is hier nog iets aan te doen?

Reputatie 7
Badge +24

@Erwin_  wifi tuner geprobeerd. Resultaat voor tuner is een download snelheid van 30 Mbit/s, na optimalisatie is dit 33. Geen significant verschil dus. De tool komt inderdaad met het voorstel om 2 experia wifi extenders aan te sluiten, maar dat kost wel bijna 100 euro. Is hier nog iets aan te doen?

Ja. Verder naar boven gaan in je huis. Kruip op de vliering, ga desnoods bovenop de schoorsteen zitten en probeer die tuner dan nog een keer. Als je onder de 5 mb komt krijg je ze wel gratis dacht ik.

30 mb is gewoon goed wifi. Er zijn zat mensen die nooit sneller hebben omdat hun aansluiting gewoon niet sneller is. KPN geeft je daarom dus geen gratis Experia WiFi's.

Reputatie 1

@Erwin_  wifi tuner geprobeerd. Resultaat voor tuner is een download snelheid van 30 Mbit/s, na optimalisatie is dit 33. Geen significant verschil dus. De tool komt inderdaad met het voorstel om 2 experia wifi extenders aan te sluiten, maar dat kost wel bijna 100 euro. Is hier nog iets aan te doen?

Ja. Verder naar boven gaan in je huis. Kruip op de vliering, ga desnoods bovenop de schoorsteen zitten en probeer die tuner dan nog een keer. Als je onder de 5 mb komt krijg je ze wel gratis dacht ik.

30 mb is gewoon goed wifi. Er zijn zat mensen die nooit sneller hebben omdat hun aansluiting gewoon niet sneller is. KPN geeft je daarom dus geen gratis Experia WiFi's.

Ik hoef niet eens de schoorsteen op...verschillende slaapkamers geprobeerd, laagste score 4 mb en na optimalisatie 9 mb. Nu wel voorstel voor twee extenders, kosteloos.

Ik zag even een krantenkop: “Man valt van dak na doorlopen KPN wifi tuner” ;-)

Ik ben blij dat het niet zo ver is gekomen, @Team SBNR .  Laat je weten hoe het afloopt met die 2 nieuwe Experia Wifi's? 

 

Reputatie 1

@Erwin_  gelukkig niet op de schoorsteen hoeven klimmen :grinning:. Vanmiddag de nieuwe extenders opgehaald en zojuist aangesloten. Wel makkelijk, plug and play. Maakt een wereld van verschil, nu overal ongeveer hetzelfde resultaat met de speedtest; ± 70 mb.

Top, bedankt!

Fijn om te lezen. :-) De zwarte experia wifi's vormen een soort mesh netwerk en ik ben blij dat dit bij jou zijn vruchten afwerpt. 

Voor toekomstige vragen weet je mij te vinden!