Vraag

Problemen bij verhuizing

  • 9 November 2020
  • 5 reacties
  • 42 keer bekeken

Hallo,

Wij (mijn partner en ik) zijn op 6 november 2020 verhuisd van Amsterdam naar Utrecht. Om direct internet en TV te hebben op het nieuwe adres hebben wij op 24-10-2020 gebeld met KPN om de verhuizing te regelen. Daar heb ik diverse mails van ontvangen dat dit goed is doorgekomen en geregeld zal zijn per 6 november 2020. 

Wanneer wij op 6 november 2020 op het nieuwe adres de verbinding tot stand proberen te brengen dan lukt dat niet en geeft een informatiescherm van KPN aan dat er nodig geen aansluiting is op dit adres. Wij hebben gebeld naar het servicenummer en krijgen daar iemand aan de lijn voor dit probleem. Voordat de oplossing wordt bepaald wordt opeens de verbinding verbroken. Dit gebeurd nog twee keer. Uiteindelijk hebben wij meer dan 1.5 uur aan de lijn gehangen om iemand te spreken die tot een oplossing komt. Zij geeft aan dat de verhuizing is uitgevallen en dat dit opnieuw wordt geregeld. Dit heeft blijkbaar ook te maken met de overgang van Telfort naar KPN. Hierdoor gaan er op de achtergrond allerlei zaken fout. Details kunnen zij niet geven, laat staan een snel passende oplossing hiervoor. Als compensatie krijgen wij meer MBs op het mobiel abonnement en een nood/direct-online pakket opgestuurd. Dit is fijn, maar het pakket is er zaterdag 07-11-2020 en maandag 09-11-2020 nog steeds niet. 

Daarom belden wij weer met het KPN servicenummer op 09-11-2020. Daar kregen wij wederom iemand aan de telefoon en die onderbreekt ons tijdens de uitleg van de situatie en geeft aan dat dit een veel voorkomend probleem is waar niks aan gedaan kan worden. Hij kan alleen het nood/direct-online pakket opnieuw opsturen, maar of dat ook echt aankomt weet hij ook niet zeker. Hij geeft aan dat er een special lion team is of iets dergelijks die dit soort problemen oplost, maar daar is de doorlooptijd drie weken van. Een financiële compensatie is niet mogelijk, het stopzetten van de facturatie kan ook niet of het abonnement omsluiten is ook niet mogelijk. 

Oftewel we moeten nu op goed gelukt afwachten of het gaat werken of niet. Wij hebben geen idee.

Heeft iemand hier vergelijkbare ervaringen of heeft een oplossing op dit probleem?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@Died1201 Welkom op het forum. 

Wat vervelend dat er in deze situatie al zoveel mis is gegaan. Ik zoek graag voor je uit wat de situatie is en wat ik voor je kan betekenen. 

Zou je daarom voor mij je forumprofiel willen invullen en zou je het mij kunnen laten weten als dit gelukt is? Dan ga ik aan de slag! 

Hallo @Rutger_  ik heb het forumprofiel gereed gemaakt. Alvast bedankt voor de opvolging!

Reputatie 7
Badge +15

@Died1201 Bedankt voor het invullen van je forumprofiel. Ik heb de situatie even nagelopen en zie inderdaad dat de verhuizing alles behalve soepel verloopt. 

Wel zie ik dat het noodpakket  onderweg is, die zal zo snel mogelijk worden bezorgd. 

Het klopt overigens dat we de facturatie niet kunnen stopzetten, voor de periode waarin je de diensten niet hebt kunnen gebruiken hoef je uiteraard ook niet te betalen. Zodra het probleem opgelost is kunnen we bepalen hoe lang het precies heeft geduurd. Deze periode wordt dan vergoed op de eerstvolgende factuur waarop dit mogelijk is. 

@Rutger_  dank je wel voor de informatie en dat is zeer goed om te horen. Fijn dat we op deze manier ook deels geholpen kunnen worden. Kan jij wel inzien wanneer wij het noodpakket gaan ontvangen? Daar hebben wij geen idee van namelijk.

Daarnaast zag ik dat het data limiet van het noodpakket maar 50 GB is. Dat is in deze tijd met thuiswerken en regulier gebruik niet toereikend. Dit is gezien het huidige gebruik in 2 maximaal 3 dagen verbruikt. Kan dit bijvoorbeeld worden verhoogd?

Alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +15

@Died1201 De informatie die ik kan zien geeft aan dat deze binnen 2 werkdagen bezorgd zal worden, dus morgen of overmorgen zal je deze ontvangen. 

Op het moment dat de data van je noodpakket (bijna) op is kun je inderdaad contact opnemen, wij kunnen dan het verzoek doen bij collega's om deze weer aan te vullen!Â