Problemen internet en TV sinds overgang Telfort naar KPN

  • 1 February 2021
  • 5 reacties
  • 34 keer bekeken

Ook hier ondervinden we problemen sinds de overgang.

Er wordt gezegd dat dit los van elkaar staat, maar toch is het heel typisch dat de problemen die we hebben in eens sinds de ‘officiele’ overgang is.

 

Ik moet zeggen dat onze problemen niet zo heftig klinken, maar ze zijn wel erg vervelend.

Ten eerste is de wifi onstabiel geworden. Met Telfort nauwelijks last van onderbrekingen en nu zeer geregeld uitval van internet.

Daarnaast heb ik een tv die ik via een (oude) DVS200 homeplug heb verbonden met internet. Werkte redelijk to zeer goed. Af en toe een storing, maar ok daar viel nog mee te leven. Sinds het KPN is, u voelt hem al aankomen, zijn de storingen erger geworden.

Om laatst genoemde probleem aan te pakken een setje nieuwe homeplugs (TP-Link 1000Mbit) aangeschaft, maar dit bleek helemaal een miskoop, daar werden de storingen nog regelmatiger mee en als er op de zelfde stroomgroep bijvoorbeeld een laptop (met voeding) aan stond was er bijna helemaal geen signaal meer. Deze zijn dus retour afzender en heeft dus weinig met KPN te maken.

Wel heb ik dus het idee dat het signaal naar de homeplug toe, of wat de homeplug doorgeeft, minder is geworden. Naast het aanpassen van de homeplugs heb ik ook de tvontvanger geupdate, dus daar zat het hem ook niet in.

 

Wat betreft het wifiprobleem, hiervoor heb ik al diverse resets gedaan, kanaal gewisseld, maar probleem blijft bestaan. Het lijkt er op dat vooral als er wat meer bandbreedte wordt gebruikt, dat het gebeurt, terwijl je bij mijn weten best wel met 2 computers moet kunnen videobellen als je 50Mb glasvezel hebt. Het is volgens mij ook niet zo zeer de sterkte van het wifisignaal, maar dus het uitvallen er van, ook al is het kortstondig.

 

Mochten er nog tips en/of tricks zijn, ik hoor ze graag, anders moeten we toch maar eens op zoek naar wat anders….

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt. Origineel topic


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Badge +19

Het is meteen duidelijk waar je problemen vandaan komen. Je gebruikt homeplugs of powerline en dat is dramatisch voor je netwerk. Ga een testen zonder dat die dingen aangesloten worden. even beginnen bij de basis. Alles aangesloten randapparatuur verijderen van het modem, modem direct in het stopcontact en dan gaan testen met een bekabelde pc of laptop. ik ben heel benieuwd wat er dan gebeurt.

Beste Joep, dank voor je bericht. 

Ik weet dat homeplugs storingsgevoelig zijn, maar kan niet anders op de plek waar de tv staat.

Grootste probleem is toch de wifi, wat ik al zei signaalsterkte lijkt ok (beneden iig) maar valt dus af en toe uit, of de verbinding met een mobiel toestel is weg. Vaak na opnieuw verbinden via laptop of telefoon is er gewoon weer verbinding.

 

Badge +19

Dat kan best kloppen.  De homeplugs kunnen je hele netwerk verstoren.  Vandaar mijn vraag of je wil testen zonder.

Begrijp ik goed dat je bedoelt dat de homeplugs het wifi signaal kunnen verstoren ?

Badge +19

Ja dat is vaak het geval.