Vraag

Problemen met de KPN Box 12, valt regelmatig uit

  • 27 February 2024
  • 6 reacties
  • 153 keer bekeken

Sinds een aantal weken hebben wij de V12 in huis en sindsdien hebben wij problemen met het internet. Het internet lijkt namelijk elk kwartier-half uur te herstarten. De lampjes op de superwifi 2 knipperen dan groen en vervolgens rood en daarna knipperen ze weer groen om uiteindelijk na een minuut of 2 weer helemaal groen te branden. De snelheid van het internet is ook niet optimaal, maar daar valt nog mee te leven, maar het constant wegvallen is wel dramatisch. Is hier een verklaring voor?

 

met vriendelijke groet,

 

Christian


6 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Goedemorgen @Christian2306, bedankt voor jouw bericht en ook welkom hier op onze community!

Dat is uiteraard niet de bedoeling en ook uitermate vervelend natuurlijk. Waar ik in eerste instantie vooral benieuwd naar ben, is hoe de lampjes op de Box 12 branden op het moment dat je deze problemen ervaart. Heb je trouwens ook televisie van KPN? Zo ja, valt deze op datzelfde moment ook uit? Wat betreft de snelheid; hoe heb je deze gemeten, via de wifi of met een bekabelde verbinding? Om te kijken hoeveel snelheid er daadwerkelijk binnenkomt, dien je een pc of laptop met kabel aan te sluiten op de Box 12 en daarmee een speedtest uit te voeren. Benieuwd wat voor snelheid je daarmee haalt. Zie je bevindingen in ieder geval graag tegemoet zodat we vanuit daar verder kunnen kijken. 

Goedemiddag,

Wij ervaren, sinds gisteren, exact hetzelfde probleem.

Om de 45 á 60 minuten lijkt de box 12 te herstarten. Lampjes uit, dan 1 knipperend groen lampje en daarna weer allemaal branden, groen.

TV valt, logischerwijs, ook uit. Melding; “verbinding tussen de tv-ontvanger en uw modem is waarschijnlijk verbroken.”

Het is bloedirritant, ook de radio etc. valt uit. 

Zie bij bovenstaande vraag geen uiteindelijke oplossing, dus vandaar het verzoek.

 

Vriendelijke groet,

Sander

Reputatie 7
Badge +12

Dag @Sander28 , bedankt voor je bericht en welkom hier op onze Community :)
 

Goedemiddag,

Wij ervaren, sinds gisteren, exact hetzelfde probleem.

Om de 45 á 60 minuten lijkt de box 12 te herstarten. Lampjes uit, dan 1 knipperend groen lampje en daarna weer allemaal branden, groen.

TV valt, logischerwijs, ook uit. Melding; “verbinding tussen de tv-ontvanger en uw modem is waarschijnlijk verbroken.”

Het is bloedirritant, ook de radio etc. valt uit. 

Zie bij bovenstaande vraag geen uiteindelijke oplossing, dus vandaar het verzoek.

 

Vriendelijke groet,

Sander

Dit klinkt alsof er sprake is van een klapperende verbinding en daarom is mijn eerste advies om hier eens voor te bellen met onze helpdesk. Je kunt ze bereiken op het gratis nummer 0800 0402 en geef dan vervolgens aan dat je graag een medewerker wenst te spreken. Mijn collega's kunnen vanuit daar je verbinding direct doormeten en verdere acties ondernemen. Mocht er inderdaad sprake zijn van een klapperende lijn, dan zal daar een monteur voor aangestuurd moeten worden. Laat je me weten wat hier uit is gekomen?

Goedemorgen. 

Vrijdagavond de box 12 teruggezet naar fabrieksinstelling dmv de reset knop achterop de box.

Vervolgens alle oude instellingen teruggezet en gister de superwifi punten bekabeld aan de box gehangen en een update laten uitvoeren. 

So far so good. Het lijkt allemaal weer net zo stabiel te werken als eerder.

Zalig pasen.

Groet

Sander

Beste KPN.. ik kan niet wachten om mijn abonnement te kunnen opzeggen.

Wat een gedoe met het wegvallen van internet. Gisteren zeker 10 keer uitgevallen!!!!

En dan tel ik de momenten dat je het niet via de tv merkt nog maar niet mee.

Ongeveer een maand of 2 geleden via contact met KPN het hele 'herstelplan' doorgelopen,

'Nee mevrouw, nu gaat het goed'. Toen is het nog 2x weggevallen. 

En ja, we kregen een nieuwe update j.l. en het is weer een grote puinhoop!!

Je kan geen programma fatsoenlijk kijken, soms hebben we een geluidsonderbreking,

daar konden we nog wel mee leven. Nu kijken we in spanning of de melding weer aangaat: geen ethernetverbinding. Ja, ik weet, zou de KPN moeten bellen, ik heb alle hulpstappen via de app doorlopen. Nog 4 maanden aftellen 😖

Hier precies hetzelfde! Ook contact gehad met de KPN, dan lijkt het weer even goed te gaan en vervolgens is het na een week weer drama. Toen ik een medewerker van de tweede lijn aan de telefoon had en het drama noemde, raakte hij geïrriteerd en in plaats van hulp bieden, moest ik maar weer het modem opnieuw opstarten, alle schotels opnieuw verbinden etc. Toen ik zei dat ik dat al zo vaak had gedaan wilde hij me helemaal niet meer helpen. Fijne service. 

Daarna had ik iemand aan de lijn die me wel goed en prettig heeft geholpen. Dat ging twee weken goed en nu zijn we weer terug bij af. Ik ben al 27 jaar bij de KPN, maar voor mij is het nu ook wel klaar 😐

Reageer