Beantwoord

Problemen met experiabox i.c.m. deco M5 (deco wifi traag)

  • 21 October 2020
  • 3 reacties
  • 495 keer bekeken

Vorige week KPN glasvezel gekregen. 500mb aansluiting dus snel zat maar nu doet zich het volgende probleem voor:

ik ben vanuit een Caiway glasvezelaansluiting naar KPN overgestapt ivm verhuizing (geen Caiway hier helaas). Daar had ik 300mb internet en de deco’s werkte op gem. 200mb wat prima was

na aansluiting van de deco M5 op de experiabox van KPN komt de snelheid niet boven de 90mb terwijl de wifi van de experia zelf beneden op ca 350mb uitkomt. 

ik krijg met geen mogelijkheid de deco’s sneller dan 90mb. zelfs beneden is de wifi 90mb!

de hoofdunit zit in de meterkast, via UTP op de experiabox. De rest niet want ik kan niet zo maar kabels trekken…. 

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 28 October 2020, 13:32

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @TimAarsen, welkom. 

De snelheid van de WiFi via jouw Decosysteem laat dus de wensen over. Je hebt de deco's al op een ander poort geprobeerd? En al helemaal gereset? 

Inmiddels lijkt het opgelost. We hebben waar mogelijk min. cat 5e kabels tussen units en modem gezet. Verder de decos volledig gereset en opnieuw ingesteld inderdaad. Nu snelheid als van ouds. 

Reputatie 7
Badge +20

Helemaal super! Bedankt voor de terugkoppeling. 

Mocht er nog weer eens iets zijn, zien we wel weer een topic verschijnen.