Beantwoord

Problemen met glasvezel installatie en geen recht op gratis Super Wifi

  • 3 February 2020
  • 10 reacties
  • 404 keer bekeken

Geacht Forum, na 4 vervelende pogingen om de glasvezelkabel in de meterkast te krijg overweeg ik om van provider te veranderen al hoe wel ik vele jaren lid ben van KPN. Ga maar na, nadat het na 4 poging gelukt was om de glasvezelkabel binnen te krijgen, had ik veel nawerk om de stoep te herstellen omdat er struikel gevaar was. Bovendien moesten wij de stomerij betalen omdat de smerige glasvezelkabel tegen de gordijnen waren gekomen. Echter kreeg ik bericht via “mijn KPN” dat bericht luit als volgt “Goed nieuws! De internetverbinding op jouw adres is of wordt verbeterd. Omdat te vieren krijg je nu de eerste 3 maanden Hussel Thuis” Ik dacht ok nieuwe start. Ik heb nu “alles in 1 Thuis” van KPN en betaal €89,- met een internet snelheid van 30 down en 10 up. Als ik echter het Hussel thuis pakket in vul met dezelfde samen stelling, betaal ik €85,- met dat verschil dat mijn internetsnelheid naar 200 down en 200 up gaat. In het Hussel Thuis pakket zit een super wifi actie. Daar wil ik graag van gebruik maken, omdat ik slechte wifi ontvangst in huis heb. Volgens de klanten service moet ik daar €149,- voor betalen. En daar wringt de schoen. Ik heb op 10 februari een afspraak gemaakt met een monteur die de glasvezelkabel aansluit. Er is mij gevraagd om gratis spullen te bestellen, zodat de monteur deze kan installeren. Kort samen gevat hoop ik dat KPN met een voorstel komt. 

icon

Beste antwoord door Joep1965 6 February 2020, 21:27

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Hallo @Regentes, welkom terug! Wat ontzettend jammer om te lezen dat het je zoveel moeite kosten om een glasvezelverbinding te krijgen :-(. Begrijp ik goed dat je graag gebruik wilt maken van de nieuwe klanten actie waarbij je Super Wifi gratis krijgt? Die actie is, zoals de naam al zegt, inderdaad alleen voor nieuwe klanten. Kan je verduidelijken waarom jij daar ook recht op zou moeten hebben? Dat is me nog niet helemaal duidelijk. Is dit door een collega bevestigd? Zou je naast het beantwoorden van de vragen ook je forumprofiel aan willen vullen met je postcode + huisnummer(s)? Dan kijk ik graag met je mee. 

Hallo Marcia, leuk dat je zo snel reageert. Toen mij gevraagd werd door KPN klanten service om een afspraak te maken voor aan sluiten glasvezel in de meterkast, werd ook mijn download snelheid van glasvezel bekent gemaakt. Dat viel mij tegen. De download zou max 100 bedragen en upload max 10. Mijn huidige snelheid is 30 down en 10 up. Op de KPN site melding gekregen dat glasvezel beschikbaar kwam op mijn postcode. De melding begon als volgt”goed nieuws Enz enz , omdat te vieren krijg je 3 maanden hussel thuis, plus gratis WiFi punten”  Marcia, het gaat mijn niet zo zeer om 3 maanden gratis hussel thuis. Maar als je het bericht zo leest,zou je denken dat het zo is. We kunnen het zo samen vatten, ik heb nu een “compleet” abonnement. De voordelen hiervan wil ik behouden. Mijn internetsnelheid is te laag. Voorbeeld: als ik mijn navigatie van VW wil uploaden, is de PC,met de huidige snelheid daar ca 18 uur mee bezig. Tevens is mijn WiFi signaal thuis slecht. Ook heb ik bericht dat ik onkosten heb gemaakt, alvorens de glasvezelkabel in de meterkast lag. Nog niet te noemen de frustratie dat met zich mee bracht, dat ik overweeg een andere provider te nemen. Als KPN met een goed voorstel komt en aan boven genoemde punten een oplossing heeft wat ook nog financiële goedkeuring heeft, zal ik dat her overwegen. Ik heb van jullie klantenservice nog geen toezegging gekregen. Op 10 februari as komt monteur van KPN om glasvezel aan te sluiten.

Reputatie 7
Badge +30

Als je je adresgegevens invoert op de website, registreert deze dat als ‘nieuw abonnement'. Dan wordt er inderdaad aangegeven: ‘Yes, glasvezel komt! Én je kunt gratis Super wifi krijgen!'. Dat is dus helaas alleen voor onze nieuwe klanten.

 

Jij krijgt nu wel glasvezel, waarbij de snelheid een stuk hoger gaat zijn dan de 30 Mbit/s. Je kunt ervoor kiezen om daarna over te stappen naar Hussel en te profiteren van een aantal maanden korting, dat hoeft echter niet. Je Compleetvoordelen op je vaste diensten komen dan inderdaad te vervallen, dus ik zou goed begrijpen als je ervoor kiest om dat niet te doen. Voor wat betreft de wifisnelheid: ik hoop eigenlijk dat je na de overstap naar glasvezel geen problemen meer ondervindt. Als dat nog wel het geval is, kan je altijd de Wifi manager doorlopen. Mocht ik, nu of later, nog iets voor je kunnen doen, weet je me te vinden. 

  • Marcia tot nu toe doe je goed je best, maar u gaat aan het feit voorbij dat wij onkosten hebben gemaakt voor de stomerij plus het weer herstellen van de stoep, nadat de glasvezelkabel naar binnen werd gebracht. Van enige coulance heb ik u niet op betrapt. U begrijpt dat ik niet tevreden ben met KPN, wat in het verleden wel het geval was. Er zal dus iets moeten gebeuren om mij bij KPN te houden. 
Badge +19

Voor dit soort dingen moet u bij KPN de netwerkbeheerder zijn. U bent hier bij KPN de provider. Dit zijn 2 totaal verschillende bedrijven. Kijk op kpnnetwerk.nl voor de contactgegevens.

Dank voor de tip. Weet u dat ik door KPN naar deze site ben verwezen om het probleem aan de kaak te stellen??

Reputatie 7
Badge +30

Het klopt wat Joep zegt: glasvezel aansluiten gebeurt door KPN Netwerk NL. Zij zijn weliswaar een onderdeel van KPN, maar opereren onafhankelijk. Je mag de klacht dus bij hen indienen. Ik ga er vanuit dat je er samen met ze uit gaat komen. 

 

Dank voor de tip. Weet u dat ik door KPN naar deze site ben verwezen om het probleem aan de kaak te stellen??

Wil je dit eens verduidelijken? Er is een collega geweest die aangaf dat je je klacht op het forum moest plaatsen? Dat zou me bevreemden, daar ik ook ‘gewoon’ klantenservice ben, maar dan via een ander kanaal, zoals we dat noemen. 

Hallo Marcia, het begon met de vraag aan forum over Hussel thuis. Met deze vraag ben ik naar klantenservice gegaan. Ook daar kon men niet gelijk mijn vraag beantwoorden. Daar werd gezegd dat veel antwoorden op forum stonden. Ook voor vragen of dingen die niet goed waren gegaan, kon ik daar kwijt. Wat Joep schreef is duidelijk. Daar had ik niet aan gedacht. Maar leg wel mijn klacht bij hun neer. Mijn vragen zijn beantwoord,forum bedankt hiervoor. 

Reputatie 7
Badge +30

Er staan inderdaad veel antwoorden op en je mag alle KPN-gerelateerde vragen absoluut hier neerleggen. Maar de telefonische klantenservice moet jou ook gewoon helpen bij elke vraag die je hebt. Hopelijk kom je eruit met KPN Netwerk NL!

Dank je Marcia